Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/soziologie/wer-wir-sind/das-team/lea-valentin
Netzwerks der Europa-Universität Flensburg 2018 "Mapping a Parallel Society: Territorial Borders and Social Boundaries in Frankfurt (Oder)", Posterpräsentation bei der interdisziplinären Konferenz: "Transcending
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-anja-steinbach
IAIE Conference (mit Dr. Anh Dao Tran, University of Iceland) 07/2019 Social Innovation through Cooperation of School- and Social Pedagogical Settings in Primary Education. Vortrag auf der ECER Conference [...] Pädagogische Hochschule Zug und Jan Wolter; Universität Oldenburg) 09/2018 Leaving School: Impacts of social categories and power relations in reconstruction of educational biographies of adolescents in Iceland
/musik/wer-wir-sind/personen/ehemalige-mitarbeitende/dr-ina-knoth
Universität Liverpool 06/2017 "Unheard Voices – Reflecting on Diaries as Sources for Social Music Historians", Data for the Social Historian of 18th-century English Music IMR Conference , 27. Juni 2017, Senate
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/andreas-tilch
Studium und Praktikum am Goldsmiths College der University of London (Studiengang: Race, Media and Social Justice/ Praktikum: am Lehrstuhl von Prof. Dr. Angela McRobbie im Department of Media & Communication) [...] einen reflexiven Gewaltbegriff [72 Absätze]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 22(1), Art. 9 , doi.org/10.17169/fqs-22.1.3470 Tilch, Andreas (2020). "Wie wäre es eine
/sozial-und-bildungsoekonomik/wer-wir-sind/personen/abteilungsleitung/prof-dr-gerd-groezinger
zus. mit Wenzel Matiaske), Marburg 2010 Europe and its Regions. The Usage of European Regionalized Social Science Data (Hrsg., zus. mit Katharina C. Spiess und Wenzel Matiaske), Cambridge 2008 Sozialkapital [...] 135 The direct and indirect impact of religion on well-being in Germany (zus. mit Wenzel Matiaske), Social Indicators Research (Online First DOI 10.1007/s11205-013-0308-9) Griechenland: Von den Amerikas lernen [...] Rat für Sozial- und Wirtschaftsdaten (Hrsg.), Developing the Research Data Infrastructure for the Social and Behaviorial Sciences in Germany and Beyond: Progress since 2001, Current Situation, and Future
/eum/wer-wir-sind/team/assoziierte-wissenschaftlerinnen/felipe-corral-montoya
extractivism in Colombia: Tracing the processes of phase-in, entrenchment, and lock-in. Energy Research & Social Science. Volume 88, June 2022, 102377. Download-Link . Ruiz López A., Corral-Montoya, F., Yepes,
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-juergen-budde
Hellberg, Lotta (2021): Contractualism as an Element of Democratic Pedagogy? In: JSSE - Journal of Social Science Education 20 (4), S. 48-71. Budde, Jürgen; Blasse, Nina; Rißler, Georg (2020): Zur Relation [...] Nora (2017): Class Council between Democracy Learning and Character Education. In: JSSE - Journal of Social Science Education 16 (3), S. 52–61. DOI: 10.2390/jsse-v16-i3-1593. Budde, Jürgen; Rißler, Georg (2017): [...] Osnabrück Budde, Jürgen (2019): The subjectifying public of the Class Council. Practices and Artefacts in Social Learning. Vortrag auf der 6. Internationalen Tagung Erziehungswissenschaftliche Ethnographieforschung
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/ehemalige/vicente-bernaschina-schuermann
Estudios Humanísticos, Universidad de Talca, Chile. FONDECYT Projekt: "Ensayo literario, ciencias sociales, pensamiento político, sensibilidades, y su relación con las redes intelectuales, en los (largos)
/psychologie/wer-wir-sind/personen/andrea-kleeberg-niepage
Interkulturelle Kommunikation. Kleeberg-Niepage, A. (2007). Is there a childhood for children who work? Child labour and the western construction of childhood. In: van Deventer, V., Terre Blanche, M., [...] Psychology in Berlin, Deutschland Kleeberg-Niepage, A. (2005). Is there a childhood for children who work? Vortrag auf der XI. Konferenz der International Society for Theoretical Psychology (ISTP) in Kapstadt
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/briese-joschka
242 Seiten. [978-3-030-49589-3] & Townsend, Leo/Stovall, Preston/Schmid, Hans Bernhard (Hg.): The Social Institution of Discursive Norms. Historical, Naturalistic, and Pragmatic Perspectives. New York/London: