Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/soziologie/wer-wir-sind/das-team/lehrbeauftragte/zeina-barakat
519-524. Zeina Barakat and Mohammed Dajani. "Israel and Palestine: Occupation Not Apartheid", in Social Justice and Israel/ Palestine: Foundational and Contemporary Debates", edited by Aaron J. Hahn and [...] "Reconciliation in Midst of Strive", in Reconciliation in Global Context: Why It Is Needed and How It Works , edited by Björn Krondorfer. New York: Sunny Press, 2018. Pp. 129-150. Book Review, Religion and
/soziologie/wer-wir-sind/das-team/seniorprofessuren/hauke-brunkhorst
research fields are social evolution, sociology of constitutions, legal and political theory. During the 2009-2010 academic year, he was the Theodor Heuss Professor at the New School for Social Research, New [...] Legal Revolutions – Evolutionary Perspectives, London/ New York: Bloomsbury 2014 Special Issue of Social&Legal Studies on Hauke Brunkhorst, Critical Theory of Legal Revolutions, December 2014, 23 (4). Edited [...] critics: Hauke Brunkhorst. http://sls.sagepub.com/content/23/4.toc Special Issue of Philosophy & Social Criticism 2015 on Hauke Brunkhorst, Critical Theory of Legal Revolutions. Edited and introduced by
/soziologie/wer-wir-sind/das-team/lea-valentin
Netzwerks der Europa-Universität Flensburg 2018 "Mapping a Parallel Society: Territorial Borders and Social Boundaries in Frankfurt (Oder)", Posterpräsentation bei der interdisziplinären Konferenz: "Transcending
/aundo/profil-personen/personen/ehemalige/prof-dr-heiner-dunckel
Buchbeiträge Dunckel, H. (2015). Psychology of Job Analysis and Work Roles. In Wright, J.D. (Eds.), International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (pp. 811-815). Amsterdam: Elsevier, Pergamon
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/dr-ann-kathrin-stoltenhoff
Durchführung qualitativer Mehrebenenanalysen . In Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research , 23(2). https://doi.org/10.17169/fqs-22.2.3808 2022: [mit Caroline Grabensteiner]: Kultur- [...] vertretung vom 1.05.-31.10.2013) Academia-Profil → Wissenschaftliches Profil sowie Paper, Poster, work-in-progess , Lehrmaterialien, Präsentationen
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-anja-steinbach
IAIE Conference (mit Dr. Anh Dao Tran, University of Iceland) 07/2019 Social Innovation through Cooperation of School- and Social Pedagogical Settings in Primary Education. Vortrag auf der ECER Conference [...] Pädagogische Hochschule Zug und Jan Wolter; Universität Oldenburg) 09/2018 Leaving School: Impacts of social categories and power relations in reconstruction of educational biographies of adolescents in Iceland
/powi/wer-wir-sind/professor/professor/prof-dr-christof-roos-professor-fuer-european-and-global-governance
Bremen, 6 - 7 Oktober 2022 Presentation, EU integration and the erosion of social citizenship in EU emigration countries , Worker Protection across Borders, Workshop at Salzburg Centre of European Union [...] Forschung und Lehre tätig. 2012 promovierte Christof Roos an der International Graduate School for Social Sciences der Universität Bremen, wo er zu EU-Integration in den Bereichen Justiz und Inneres forschte [...] Universiteit Brussel, 13 March 2024 Conference Chair, Tagung ‚Emigration and the State. The Impact of Worker Mobility on Countries of Origin in the EU and Beyond’, Europa-Universität Flensburg, 7.-9. Februar
/geschichte/personen/personen/prof-dr-marc-buggeln
Possibilities and Limits of Comparisons and Global-Historic Approaches, in: International Review of Social History 53 (2008) 1, S. 101-129. Bunker – Orte, Erinnerungen und Fantasmen, in: Marszolek/Buggeln
/geschichte/personen/personen/dr-hannes-burkhardt
lismus in den Social Media. In: Homberg, Manuela / Homberg, Michael (Hrsg.): Deutungskämpfe – die "zweite Geschichte" des Nationalsozialismus. Frankfurt am Main 2024. S. 263–287. Social Media und historisches [...] ultur in Zeiten von Social Media wandelt. In: NZZ vom 25.01.2020. URL: https://www.nzz.ch/international/2-weltkrieg-75-jahre-kriegsende/wie-sich-die-erinnerungskultur-durch-social-media-gewandelt-hat-ld [...] (Bayern). Social Media im Geschichtsunterricht nach LehrplanPLUS. Lehrerfortbildung "Ideenbörse 2018" an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg am 9. März 2018. Geschichte im Social Web. Einstiege
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/meier-sternberg-michael-dr
-T. Kramer &M. Hummrich (Hrsg.), Family, School, Youth Culture - Networked Spaces of Education and Social Inequality from the Perspective of Pupil Research (S.163-178). Frankfurt a. M.: Peter Lang. • Br