/geschichte/personen/personen/dr-sebastien-tremblay
project shows how focusing on temporalities offers a reinterpretation of international solidarity and social movements. It simultaneously investigates how contestations within the liberal script, especially
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-anja-steinbach
IAIE Conference (mit Dr. Anh Dao Tran, University of Iceland) 07/2019 Social Innovation through Cooperation of School- and Social Pedagogical Settings in Primary Education. Vortrag auf der ECER Conference [...] Pädagogische Hochschule Zug und Jan Wolter; Universität Oldenburg) 09/2018 Leaving School: Impacts of social categories and power relations in reconstruction of educational biographies of adolescents in Iceland
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/geschichte/personen/personen/dr-hannes-burkhardt
lismus in den Social Media. In: Homberg, Manuela / Homberg, Michael (Hrsg.): Deutungskämpfe – die "zweite Geschichte" des Nationalsozialismus. Frankfurt am Main 2024. S. 263–287. Social Media und historisches [...] ultur in Zeiten von Social Media wandelt. In: NZZ vom 25.01.2020. URL: https://www.nzz.ch/international/2-weltkrieg-75-jahre-kriegsende/wie-sich-die-erinnerungskultur-durch-social-media-gewandelt-hat-ld [...] (Bayern). Social Media im Geschichtsunterricht nach LehrplanPLUS. Lehrerfortbildung "Ideenbörse 2018" an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg am 9. März 2018. Geschichte im Social Web. Einstiege
/geschichte/personen/personen/prof-dr-marc-buggeln
Possibilities and Limits of Comparisons and Global-Historic Approaches, in: International Review of Social History 53 (2008) 1, S. 101-129. Bunker – Orte, Erinnerungen und Fantasmen, in: Marszolek/Buggeln
/geschichte/personen/personen/prof-dr-christiane-reinecke
University College London Education 2019 Habilitation (postdoctoral thesis with lecture qualification) in Social and Cultural History, University of Leipzig, Germany, with a thesis on "The Inequality of Cities: [...] Leipzig 08/2014 – 03/2015 in Elternzeit 12/2012 – 11/2013 Marie Curie Fellow am Centre d’histoire sociale du XXe siècle (Université Paris 1 – Panthéon-Sorbonne), Paris 02/2012 – 03/2015 Wiss. Mitarbeiterin [...] Contemporary History, University of Hamburg, Germany 2012 – 2013 Marie Curie Fellow, Centre d’histoire sociale du XXe siècle (Université Paris 1 – Panthéon-Sorbonne), France 2008 – 2012 Postdoc at the Humbol
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/dr-ann-kathrin-stoltenhoff
Durchführung qualitativer Mehrebenenanalysen . In Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research , 23(2). https://doi.org/10.17169/fqs-22.2.3808 2022: [mit Caroline Grabensteiner]: Kultur- [...] vertretung vom 1.05.-31.10.2013) Academia-Profil → Wissenschaftliches Profil sowie Paper, Poster, work-in-progess , Lehrmaterialien, Präsentationen
/musik/wer-wir-sind/personen/ehemalige-mitarbeitende/dr-ina-knoth
Universität Liverpool 06/2017 "Unheard Voices – Reflecting on Diaries as Sources for Social Music Historians", Data for the Social Historian of 18th-century English Music IMR Conference , 27. Juni 2017, Senate
/friesisch/wer-wir-sind/prof-dr-vello-pettai
Drittmittel Work Package leader, EU H2020 Research and Innovation Action grant, "Populist rebellion against modernity in 21st-century Eastern Europe" (POPREBEL), 2019-2022, local budget € 320,000. Work Package [...] Peeter Vihalemm, Anu Masso and Signe Opermann, eds., Routledge International Handbook of European Social Transformation , Routledge, 2017, pp. 112-29. Vello Pettai, "Balancing between Consolidation and [...] Assembly Science Prize (with Eva-Clarita Pettai), 2015 Recipient, Estonian National Science Award in the Social Sciences, 2008
/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/paula-walk
(2024): From parity to degrowth: Unpacking narratives of a gender-just transition. Energy Research & Social Science 112: 103513: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S221462962400104X Walk, P [...] power asymmetries in the United Kingdom and the United States coal transitions. Energy Research & Social Science 87: 102474. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214629621005612 Walk, P./
/partnersinmobility/team/kathrin-wild
in Aufnahmesituationen [63 Absätze]. In: Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 22(2), Art. 3, http://dx.doi.org/10.17169/fqs-22.2.3547 2020 Wild, Kathrin: Von guten