Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/prof-dr-marco-thomas-bosshard
Stipendiat der Global Young Faculty der Stiftung Mercator 2009: Hans und Susanne Schneider-Preis für die beste romanistische Dissertation (Albert-Ludwigs-Universität Freiburg) 1/2004 – 3/2005: Promotionsstipendium [...] (Universität Kassel, Zweitbegutachtung). L aufende Habilitationen Dr. Fernando García Naharro: "Practices, Interactions and Rituals at International Book Fairs: A Socio-Anthropological Approach to the
/zww/wer-wir-sind/team-zww/kathrin-rheinlaender
T. (2017). Attitudes and attitude change of students towards the relationship between theory and practice. HEAd‘2017, Valencia 22.-24.June 2017. Fischer, T. / Rheinländer, Kathrin / Dangelat, Marina / Bach
/gesundheitspsychologie-und-gesundheitsbildung/wer-wir-sind/ehemalige-mitarbeiter/toni-faltermaier
August 26-30, 2014. Faltermaier, T. (2014). Salutogenesis and resilience in theory, research, and practice: An introduction. Presentation at the 28th European Health Psychology Society (EHPS), Innsbruck
/sport/kollegium/dr-nele-schlapkohl
Schlapkohl, N. & Johannsen, U. (2021). Individuelle Förderung durch Peer-to-Peer-Learning – Best Practice und Umsetzungshilfen. In Raabe Klasse Schule (Hrsg.) Förderin in der Praxis und Intervention.
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-juergen-budde
Disciplining in Classrooms as Practices of Discrimination? Vortrag auf der ECER. Hamburg Budde, Jürgen; Blasse, Nina; Rißler, Georg (2019): Who is who in the inclusive school: Practice[s] of cooperation in inclusive [...] wissenschaftlicher Qualitätssicherung Budde, Jürgen; Rieske, Thomas Viola (i.E.): Transforming Practices of Masculinity – a model based on qualitative research on boys’ education. In: Boyhood Studies Budde [...] Budde, Jürgen; Rißler, Georg; Schatzki, Theodor R. (2023): Inclusion, Exclusion, and the Spaces of Practices. In: Rißler, Georg; Buchner, Tobias & Köpfer, Andreas (Hg.): Space Studies in Inclusive Education