/studium-lehre/studierendenservice/studienorganisation
von insgesamt 25,00 Euro zahlen Sie bitte ein bei der Deutschen Bundesbank IBAN DE82 2000 0000 0020 2015 77 BIC/SWIFT Code MARKDEF1200 Verwendungszweck " 8723-11101 " und " Einschreibgebühr z.B. "HeSe 2022/23 [...] Studierendenschaft und das Semesterticket innerhalb der oben genannten Rückmeldefristen in einer Summe (jeweils aktueller Wert) auf das Konto des Studentenwerks Schleswig-Holstein überweisen: Förde-Sparkasse [...] ist zu überweisen auf das Konto der LKSH bei der Deutschen Bundesbank IBAN Nr.: DE82 2000 0000 0020 2015 77 BIC/SWIFT Code: MARKDEF 1200 Als Verwendungszweck geben Sie an: 8723-11101, "Ihre Matrikelnummer"
/ksm/rund-um-die-praktika
folkBALTICA Unterstützung der Geschäftsführerin bei Organisation und Vorbereitung der folkBALTICA 2015; Betreuung und Koordination des Cateringteams; Künstlerbetreuung etc. Deutschland Flensburg Stadt [...] folkBALTICA e. V. Unterstützung der Geschäftsführerin bei Organisation und Vorbereitung der folkBALTICA 2015; eigenständige Betreuung und Pflege der folkBALTICA Facebook-Seite etc. Deutschland Flensburg Flensborg [...] Social Media etc. Deutschland Lübeck Stiftung Schleswig-Holstein Musik Festival Orchesterakademie 2015 Mitarbeiterin im Organisationsbüro / Künstlerbetreuung / Bar Deutschland Lübeck Lübeck und Travemünde
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/witen-michelle-jr-prof-dr/research-and-publications
Newsletter of the T. S. Eliot Society . Vol. 77 (Summer 2012): 14. Witen, Michelle. "This One Time at Joyce Camp: A report on the 2008 Dublin James Joyce Summer School, July 6–13, 2008." James Joyce Literary [...] Studies and Cultural Theory Summer School, Vienna, AU, 10-14 July 2023. "Banshees of Inishirin : Iconic or Iconoclastic," Invited Lecture, Irish Studies and Cultural Theory Summer School, Vienna, AU, 10-14 [...] Modernism & Revolution, Boston, USA, Nov 19–22, 2015 "Time Makes the Tune," Zürich James Joyce Foundation Annual Workshop: Timeagen, Zürich, Switzerland, Aug 2–8, 2015 "James Joyce’s Eight-part Fuga Per Canonem
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/ehemalige/default-91ce983a19/research
Oct 1-6, 2015 Visiting Researcher at the Metaphor Lab Amsterdam , Amsterdam, NL July 14-17, 2015 Participation in the ESRC Summer School in Corpus Approaches to Social Sciences (CASS Summer School) , [...] manual metaphor analysis) focuses on the recent concept of deliberate metaphor (Steen 2008, 2010, 2015, 2017), but is still rooted in Conceptual Metaphor Theory (Lakoff & Johnson 1980). By combining cognitive [...] Co-editor of the international journal metaphorik.de June 4-7, 2012 Participation in the VU Metaphor Lab Summer School: Metaphor Identification and Analysis , Vrije Universiteit Amsterdam, NL Grants Travel Grant
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/poppenhagen-nicole/research
Studies 16.1 (2015) . with Diane Bélisle-Wolf, Melanie Hanslik, Caroline Heller, Xiuming He, and Nele Sawallisch. "Editorial" Current Objectives of Postgraduate American Studies 16.1 (2015) . with Birgit [...] Vienna, Austria. June 2015. "Myths and Mysteries: (Re)Creating Transpacific Memories in Chinese American Family Narratives." 12th Heidelberg Center for American Studies Spring Academy 2015. Heidelberg Center [...] Studies, Heidelberg, Germany. March 2015. "‘Taming the Money Dragon’ – ‘Family Laws’ in Chinese American Literature." Final Symposium of the 5th International Osnabrück Summer Institute on the Cultural Study
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/heike-christie/research
the heart of the study was a pilot course held at the Technical University of Kaiserslautern, Germany, during the summer semester of 2013. This semester-long course was designed to focus on those areas [...] pilot course. In keeping with the qualitative, applied linguistic focus of the study, the main source of data comprised transcribed audio recordings of classroom discourse collected during the course. The [...] materials, assessment rubrics and student evaluations of the course. Overall, the study demonstrated that it is possible and feasible to design a course adopting and adapting insights from empirical ELF research
/irishstudies/research-publications
Cultural Theory Summer School, Vienna, AU, 10-14 July 2023. Witen, Michelle. " Banshees of Inishirin : Iconic or Iconoclastic," Invited Lecture, Irish Studies and Cultural Theory Summer School, Vienna, [...] "Literatursommer Irland 2020," Akademiezentrum Sankelmark, DE, 25 August 2020. Relevant Courses Offered Semester Course or Event Title FS 2024 BA Proseminar: " Twenty-First-Century Irish Historical Fiction
/grundschulmathematik/wer-wir-sind/prof-dr-kathrin-winter/publikationen
Kallweit M., Krusekamp S., Neugebauer C., Winter, K. in Tagungsband zum Hansekolloquium 2015, WTM-Verlag, Münster. 2015 Development of a seminar for studies in mathematics education – encouragement of non-native [...] Electronic Proofs in Mathematics Education - A South African Teacher Professional Development (TPD) course informing the conceptualisation of an E-proof System Authoring Support Workshop. Mit: Platz, M., [...] im Tagungsband zur EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Konferenz 2015, Zypern. Und man braucht sie doch – Schulmathematik im Berufsschulunterricht . Mit Vollstedt, M.,
/biologie/arbeitsgruppe-christian/team/dr-uwe-hans-wiese/publikationen
Berlin, 13. Sept. 2014 Wiese UH (2015) Neuroplastische Prozesse nach Explosions-Traumata des ZNS. Vortrag; FoKoSan, SanAk der BW, München, 28. April 2015 Wiese UH (2015) Explosions-Traumen und zentral-nervöse [...] Rost W (2015) Akutes Kompartmentsyndrom der oberen Extremität nach Abszedierung durch eine infizierte Venenverweilkanüle - Folgerungen für den Einsatz. Wehrmed. Monatsschrift (59.Jg.) 5 (2015): 151 - 154 [...] Kongress der Dt. Ges. für Wehrmedizin & Wehrpharmazie, Oldenburg, 16. Okt. 2015 Abstract: Wehrmed. Monatsschrift(59. Jg.) 12 (2015): 418 - 419 Wiese UH (2016) Penetrierende und perforierende Schädel-Hirn
/humangeographie/team/prof-dr-holger-jahnke/publikationen
Freytag, Tim / Jahnke, Holger / Kramer, Caroline (2015): Bildungsgeographie. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft. Freytag, Tim / Jahnke, Holger (2015): Perspektiven für eine konzeptionelle Orientierung [...] 363-372. Reuschenbach, Monika / Jahnke, Holger (2015): Bilder im Kopf. In: Geographie heute 36, H. 324, S. 2-7. Freytag, Tim / Jahnke, Holger / Kramer, Caroline (2015): Geographische Bildungsforschung. In: Die [...] Dimensions of 'In-side-ness' and 'Out-side-ness' in Education. In: Resource package for the Erasmus course "Inside out / outside in - Building bridges in teacher education". Online publication: https://i