/eem/de/research/research-projects/seenergies
g approach. The overall aim of sEEnergies is to quantify and operationalize the potentials for energy efficiency in buildings, transport, and industry. The project goes beyond state-of-the-art science-based [...] combines sectorial bottom-up knowledge with hour-by-hour modelling of the energy systems and spatial analysis in the EU. Because the changes in one energy sector can contribute to impacts in another sector [...] and quantification of the Energy Efficiency First Principal (EEFP) policies impacts if we look at the energy systems from a holistic point of view and take into consideration the synergies between sectors
/eum/forschung/abgeschlossene-projekte/open-modex
open MODEX - Modellexperiment zum Vergleich und der Ermittlung von Synergiepotenzialen von Open Source Frameworks in der Energiesystemanalyse Vorlesen Das Forschungsprojekt „open_MODEX - Modellexperim
/sp/forschung/forschungsprojekte/gluecklich
glücklich Vorlesen "Im Rahmen des Projektes „glücklich“ werden zum Thema „Depressionen im Kindes- und Jugendalter“ ein Unterrichtscurriculum für Schülerinnen und Schüler der Klassenstufe 8 bis 10 (2 E
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
ner/innen zum Thema "Children‘s and young people‘s perceptions of the future from a cultural comparative perspective an der University of education, Winneba (Ghana) März 2015: Workshop mit Prof. Dr. Ulrike [...] 2. März 2016: Tagung zum Thema "Childhood, Children and the Future: African and European perspectives in the 21st century" an der University of education, Winneba, Ghana (s. https://www.uni-flensburg. [...] gemeinsamen Workshop "Children‘s and young people‘s perceptions of the future from a cultural comparative perspective an der University of education, Winneba (Ghana) € 498 anteilige Förderung eines Workshops
/psychologie/forschungpresse/forschungsprojekte/abgeschlossene-projekte/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
Childhood, and the Future – cross-cultural perspectives . Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. Kleeberg-Niepage, Andrea (2020): The socio-cultural context of young people’s images of the future: [...] people’s perceptions of the future from a cultural comparative perspective" an der University of education, Winneba (Ghana) März 2016: Internationale Tagung zum Thema "Childhood, Children and the Future: African [...] ner/innen zum Thema "Children‘s and young people‘s perceptions of the future from a cultural comparative perspective an der University of education, Winneba (Ghana) Publikationen : Kleeberg-Niepage, Andrea
/biat/forschung/forschungsprojekte/fahrzeug-metalltechnik/zielgruppen-berufliche-bildung
Erschließen bislang wenig beachteter Zielgruppen für die berufliche Bildung Vorlesen Vor dem Hintergrund des oft reklamierten Fachkräftemangels und der demografischen Entwicklung gilt es, zukünftig ve
/physik/wer-wir-sind/personen/michelle-mercier/youngsches-doppelspaltexperiment
Das Doppelspaltexperiment von Thomas Young Vorlesen Ein Doppelspaltexperiment wird in kontemporären Bildungsprozessen als eine experimentelle Evidenz für die Welleneigenschaft von Licht thematisiert u
/biat/forschung/forschungsprojekte/elektro-informationstechnik/work-process-oriented-curriculum-development-for-wind-power-o-m-technicians-ein-systemischer-gegenstand-der-berufs-und-berufsbildungsforschung-vet-vhet-research-project-workshop-in-tianjin-china
Lernfeldkonzept, Competency Based, Learning Outcomes und Curriculum etc. - Der DACUM Ansatz (Method of Job and Task Analysis) und das GAHPA-GAHFA-Modell zur Arbeits- und Qualifikationsanalyse als Konzepte
/zebuss/forschung/projekte/aktuelle-projekte/woleg
WoLeG - Wohlbefinden und digitales Lernen von Grundschüler*innen Vorlesen In Deutschland, wie in vielen anderen Ländern weltweit, führte die Corona Pandemie seit März 2020 zu Schulschließungen und Kon
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/winkit
thus furthering the objectives of the Roadmap for equality between women and men 2006-2010. The project will furthermore link these learning outcomes into the European Key Competences for lifelong learning [...] und Technik (biat) Beschreibung This project places the emphasis on making the learning outcomes of women’s informal learning visible and valuable to the women themselves, their social and family networks [...] will also enhance the value of these skills and competences acquired informally and should therefore make them more attractive for men too. "The WINKIT" aims at promoting a fairer sharing of these tasks, thus