/ices/projekte/green-transition-attitudes
Social Risks and Deservingness in the context of Climate Change Vorlesen The main mission of the international project is to identify shifts and patterns in people‘s deservingness perceptions towards different
/geschichte/personen/personen/dr-sebastien-tremblay/these-paths-are-made-for-walking-leisure-mobility-european-space-making-and-german-cultural-landscapes-since-the-19th-century
created by the associations for public consumption, inner documents from regional, national, and international annual meetings, as well as the hiking material they created. All in all, the project considers
/geschichte/personen/personen/dr-sebastien-tremblay/deconstructing-international-solidarities-temporalities-liberal-politics-and-the-lgbt-german-imaginary-since-the-end-of-the-1980s
De:Constructing International Solidarities: Temporalities, Liberal Politics, and the LGBT German Imaginary Since the End of the 1980s Vorlesen This project shows how focusing on temporalities offers a [...] a reinterpretation of international solidarity and social movements. It simultaneously investigates how contestations within the liberal script, especially of progress narratives, unveil the link between [...] center their whiteness, excluding or demonizing racialized communities, while campaigning for international solidarity against homophobia. It displays how these exclusions were based on an imagined past
/dualer-master-sopaed/forschung/mathes-digital/mathes-digital
t von Fördermaßnahmen (Sikora, 2022). Obwohl nationale (u.a. Förster & Souvignier, 2014) wie internationale (u.a. Stecker, Fuchs & Fuchs, 2005) Studien positive Effekte auf die Lernleistungen von Schülerinnen
/dualer-master-sopaed/forschung/dualer-master/evaluation-dualer-master
zu qualifizieren. In jüngerer Zeit rücken daher verstärkt Duale Ausbildungsmodelle, wie sie international weit verbreitet sind (OECD, 2022), in den Fokus der bildungspolitischen sowie wissenschaftlichen
/integrative-geographie/integrative-geographie-1/forschung/koloniale-geographien
Grundschule an der Europa-Universität Flensburg. Ein Erfahrungsbericht. In: Zeitschrift für Internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik. (3), S. 17-25. Bauriedl, S. (2015): Eurozentrische
/integrative-geographie/integrative-geographie-1/forschung/geschlechtergerechte-stadtentwicklung-in-smart-city-kontexten
n und Dienstleistungen ausgebaut werden, ist Ausdruck gesellschaftlicher Machtverhältnisse. Internationales Symposium: Platform Urbanism. Towards a technocapitalist transformation of European cities? 04
/eum/forschung/abgeschlossene-projekte/openentrance
ion SINTEF Energi AS Partnerinnen und Partner Norwegian University of Science and Technology International Institute for Applied Systems Analysis Technische Universität Wien EI – Energieinstitut an der
/ices/projekte/villa-vigoni-autumn-school-in-european-studies
" Die Vigoni Autumn School wurde auf Seiten der EUF durch den Vizepräsidenten für Europa und Internationales, Prof. Dr. Ulrich Glassmann , gegründet und ist Teil seiner Strategie, südeuropäische Partner [...] Baustein zu einer weiteren qualitativen Verbesserung des Angebotes für Studierende, um sie mit dem internationalen wissenschaftlichen Diskurs in den Europawissenschaften noch vertrauter zu machen. Hierzu haben [...] Finanzierung Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) Zentraler Ausschusses für Europa und Internationales der Europa-Universität Flensburg Pictures and impressions Student report about the autumn school
/ices/projekte/lemel
coverage of European issues in/through online media Vorlesen The LEMEL project is a comparative, international and networked research project. Our aim is to analyse the representations and framing of Europe