/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/meier-sternberg-michael-dr
-T. Kramer &M. Hummrich (Hrsg.), Family, School, Youth Culture - Networked Spaces of Education and Social Inequality from the Perspective of Pupil Research (S.163-178). Frankfurt a. M.: Peter Lang. • Br
/irishstudies/about-us/members/mcmahon-marisa
issue of housing and land justice within the North of Ireland. With a passion for human rights and social change she has over 15 years’ experience in advocacy, campaigning, researching + practicing strategy
/nec/ueber-uns/personen/mitarbeiterinnen-mitarbeiter/matthias-schmelzer
2022. "Who Shut Shit down? What Degrowth Can Learn from Other Social-Ecological Movements", in: Degrowth & Strategy: How to Bring about Social-Ecological Transformation, Hrsg. Nathan Barlow, Livia Regen [...] Currents within the Emerging Movement for Sustainable Degrowth", Interface: A Journal for and about Social Movements 9 (1), 327–56 (mit Dennis Eversberg). Online verfügbar . * 2017. "Mehr als Weniger: Erste [...] Jury " Lehre im Kontext von Nachhaltigkeit " der Stiftung Innovation in der Hochschullehre Climate Social Science Network (CSSN) European Parliament History Research Network Gesellschaft für sozioökonomische
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/matteo-anastasio
internacional de ideas y Ferias internacionales del Libro , Instituto de Desarrollo Económico y Social (IDES) – Buenos Aires, 23. April 2019. Vortrag: "Escenificaciones de la literatura portuguesa en
/zml/wer-wir-sind/ehemalige-mitarbeitende/martina-dieckhoff
Postdoc am Danish National Centre for Social Research, Kopenhagen 2005 – 2006 Postdoc am Nuffield College/Oxford Universität (gefördert durch den Economic and Social Research Council) 2001 – 2005 Doktorandin [...] determinants. In: Social Science Research ( https://doi.org/10.1016/j.ssresearch.2019.102348). Borgna, C./Ch. Brzinsky-Fay/Dieckhoff, M./Holtmann, A. Ch. & H. Solga (2019). Beyond schools: the social embeddedness [...] , Vanessa (2015): " Unemployed and Alone? Unemployment and Social Participation in Europe". In: International Journal of Sociology and Social Policy, Vol. 35, No. 1-2, S. 67-90. Dieckhoff, Martina/Gash
/soziologie/wer-wir-sind/das-team/ehemalige-mitarbeitende/martin-seeliger
Martin (2012): Transnational Social Spaces between Methodological Nationalism and ‘Cosmo-Globalism’. In: Glick Schiller, Nina et al. (eds.): Beyond Methodological Nationalism: Social Science Research Methodologies [...] Brüssel (Philippe Pochet) 2/2012 - 4/2012 Feldforschung und Gastaufenthalt an der División Ciencias Sociales y Humanidades, Universidad Autonoma Metropolitana, Mexico Stadt (Alejandro Mercado) 11/2010 - 12/2010 [...] Monografien Seeliger, Martin (i.E. 2018): Trade Union Politics in the Course of European Integration. The Social Construction of Organized Interests. London: Routledge Seeliger, Martin (2018): Gewerkschaftspolitik
/es/wer-wir-sind/das-team/markus-scharbau
Regard to the Emotional and Social Development of Students - Gruppen 1 und 2 Seminar FrSe 2024 155002k BA-ES 01 - TM 2 - Tackling Biographical Issues, Diversity Issues and Social Marginalization through Student [...] and Enabling Pedagogies - Gruppe 1 bis 4 Seminar FrSe 2024 155005k BA-ES 04 - TM 1 - Emotional and Social Learning through Attachment-Based, Person-Centered, and Psychoanalytic Pedagogies - Gruppen 1 und
/dansk/wer-wir-sind/markus-floris-christensen
5. 2018. Link: https://www.information.dk/debat/2018/05/bryd-svage-hengivelse-skaermen?utm_medium=social&utm_campaign=btn&utm_source=facebook.com&utm_content=tp "I gymnasiet kan Pontoppidan og Højholt nu
/zml/wer-wir-sind/team/mara-simon
562102k Übung zur Einführung in die Empirische Sozialforschung und Statistik Übung FrSe 2024 5310s21k Social Inequality Seminar FrSe 2024 Publikationen Publikationen Simon, Mara (2023): Wie misst man Antifeminismus
/international/international-center/wer-wir-sind/lucila-morales-de-mittag
Center Funktion Koordinatorin für Austauschstudierende (Incomings) und internationale Studierende, Social Media Sprechstunden Di 09:00 - 12:00 Uhr