fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/downloads/antrag-2006-heinrich-boell.pdf
geben und Handlungsbedarf aufzeigen. Letzterer besteht auch mit Blick auf Fragen der so genannten ‚Work Life Balance’ bzw. der Probleme einer Vereinbarkeit von Beruf und Familie. Der Deutsche Hoch- schulverband [...] soziale Herkunft in Wirtschaft, Politik, Justiz und Wissenschaft, Frankfurt/M. Hochschild, A. R. (2002), Work-Life-Balance. Keine Zeit. Wenn die Firma zum Zu- hause wird und zu Hause nur Arbeit wartet, Opladen
fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/projekte/zwischenbericht-ueber-das-promotionskolleg-verantwortliche-hochschule-.pdf
Prof Prof. Dr. Gerd Grözinger et al 08.02.11 Zwischenbericht über das Promotionskolleg ‚Verantwortliche Hochschule’ an der Universität Flensburg Vorgeschichte Das Kolleg wurde 2006 bei der Heinrich Bö
fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/dissertationen-promotionskolleg/larmann.pdf
Birnbaum, R., 1988. How Colleges Work. The Cybernetics of Academic Organization and Leadership, California, London: Jossey-Bass. Blau, P.M., 1994. The Organization of Academic Work, New Brunswick, N.J.: Trans-
fileadmin/content/projekte/food-and-move/dokumente/downloads/newsletter-2.pdf
Leuchtturm- und Kooperationsschulen statt. Die Anzahl der teilnehmenden Schulen hat sich seit dem letzten Work- shop im Oktober 2012 mehr als verdop- pelt. Und wir haben viel in Sachen Öffentlich- keitsarbeit [...] gennem 26 sider udførlig de gennemførte foranstaltninger og de opnåede mål fra det foregående år. Work in progress: Die Website Das Projekt „Website“ haben wir ebenfalls in den vergangenen Wochen auf den [...] Learning an Schu- len beschäftigen. Komplettiert wurde der lebendige Bericht durch drei jugendliche Work in progress: hjemmesiden Projektet ”hjemmesiden” har vi også sat i gang i de foregående uger. INTERREG-
fileadmin/content/projekte/food-and-move/dokumente/downloads/presse-4.pdf
00.00.0000 An Volkshochschulen Rundschreiben Alphabetisierung – Dezember 2012 / Januar 2013 Sehr geehrte Damen und Herren! Liebe Kolleginnen und Kollegen! Wir möchten hiermit wieder auf interessante N
fileadmin/content/projekte/globales-lernen/dokumente/orientierungsrahmen-globale-entwicklung-2016.pdf
for your work, • do research and collect relevant information. Look for reliable materials, think of ways to attract people’s attention and try to convince your “target group” of your ideas, • work out strategies [...] know-how), those things that a person should be able to do when they are functioning in a given area of work, learning or social activity; iii) personal competence involving knowing how to conduct oneself in [...] Adivasis in search of agricultural land lives of Adivasis have changed. The Adivasis today mainly work as agricultural labourers or occasionally as wage labourers for plan- tations or constructions. Some
fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/dissertationen-promotionskolleg/leusing.pdf
should be comparable, but not necessarily identical. It is in this generic sense that a franchisee will work to the franchisor’s standards, and it is thus apparent that there are similarities between educational [...] Kommentar Quelle Saxion Hogeschool Medikon gGmbH Bachelor: Sozialpädagogik / Soziale Arbeit (Social Work) Berufsbegleitend http://www.medikon- oberhausen.de/sozialp%C 3%A4dagogik.html Hanzehoge- school Groningen
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/limberg-2019-the-primary-english-classroom-corpus-.pdf
Class: ((pupils mumble and choose partners)) ((pupils work on the dialogue task)) ((21:00)) ((change of scene – partner work)) ((Amelie and Emma work on their dialogue outside the classroom)) ((23:36)) Amelie: [...] lines Class: (10.0) ((pupils work on the task)) ((pupils mumble)) Teacher: lukas? sit down please Lukas: (xxx) Pupil_x: ja er macht immer so Teacher: i'll stand here und you work please draw lines now draw [...] Alina: (xxx) ((giggles)) okay dann können wir hier weitermachen an apple ((works in her activity book)) Class: ((pupils mumble and work on the task)) ((52:23-53:16)) Teacher: so please stop working for a moment
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/final-program-childrenfuture2017.pdf
“Ambivalent Today for a bet- ter Future?!” Methodological reflections in exploring Child Domestic Work- ers’ perceptions of today and visions of their future 12.00-12.30 Emma Sarah Eshun (Ghana): It’s
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/abstractbooklet-final.pdf
exploring child do- mestic workers’ perceptions of today and visions of their future Ina Gankam Tambo, Ruhr-University Bochum, Germany The research project on child domestic workers in Nigeria was designed [...] “Ambivalent Today for a bet- ter Future?!” Methodological reflections in exploring Child Domestic Work- ers’ perceptions of today and visions of their future 12.00-12.30 Emma Sarah Eshun (Ghana): It’s [...] illuminate the blind spots left, if only one discipline was followed. Research on child domestic workers demands overcoming national biases in cross-cultural research of varieties of childhoods. The case