fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/dokumente/poster-trafotealab-stiegel-a0.pdf
PowerPoint-Präsentation Hintergrund Das UNESCO Programm „BNE 2030“ fordert eine transformative Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE), die die Menschen dazu befähigen soll, sich an gesellschaftlich
fileadmin/content/seminare/evangelische-und-katholische-theologie/dokumente/downloads/ebu-27-wasatia.pdf
The work of the South African Truth and Reconciliation Commission, led by Desmond Tutu, received a particularly strong international response. At the same time, South Africa shows that the work of such [...] our time. In his contribution, Udo Steinbach raises key questions, such as: How can reconciliation work out between people who have struggled over such a long period? How can reconciliation replace hatred [...] a European community that flourished. The politicians were the architects; the civil society the workers who brought into fruition what the architects had planned. Let me use the example of youth exchanges
fileadmin/content/zentren/ices/bilder/veranstaltungen/post-doc-info-event-23-05-03.pdf
Qualified researchers holding a doctorate from all disciplines and topic open ▪ working or planning to work at German research institutions ▪ Collaborative applications are possible 2. Various funding modules [...] research ideas Others x ▪ Professional editing service for English proposals (with Research Department) ▪ Work desks, technical equipment, seminar & meeting facilities
fileadmin/content/institute/germanistik/dokumente/personal/helmes-publist-akt-18.01.23uni.pdf
York 1995. In: Germanistik 37, 1996, 3/4, S. 822f. 24. Taylor, Rodney: Perspectives on Spinoza in Works by Schiller, Büchner, and C.F. Meyer. New York 1995. In: Germanistik 37, 1996, 3/4, S. 870. 25. Dieter
fileadmin/content/institute/germanistik/dokumente/downloads/apeltauer-und-senyildiz-2015-lernerautonomie.pdf
Gedanken zur Lernerautonomie Lernerautonomie: Vorstellungen und Einstellungen mehrsprachiger türkischer Lehramtsstudierender ERNST APELTAUER & ANASTASIA ŞENYILDIZ Universität Flensburg, Uludağ Univers
fileadmin/content/institute/germanistik/dokumente/downloads/senyildiz-pdf-zusammenfassung-29-04-2011.pdf
Senyildiz_pdf_Zusammenfassung_29_04_2011 Flensburger Papiere zur Mehrsprachigkeit und Kulturenvielfalt im Unterricht Anastasia Şenyıldız FÖRDERUNG DES ZWEITSPRACHERWERBS IM ELEMENTARBEREICH DURCH OPTI
fileadmin/content/institute/friesisch/dokumente/downloads/mk-po2021-zertifikat-friesisch.pdf
Modulkatalog Hochschulzertifikat „Friesisch“ Stand: Herbstsemester 2022/23 Diesem Modulkatalog liegen folgende Satzungen zugrunde: • Prüfungs- und Studienordnung (Satzung) für das Hochschulzertifikat
fileadmin/content/institute/friesisch/dokumente/downloads/mk-mags-psto2020-lfr-3.pdf
Stand: Herbstsemester 2022/23 Modulkatalog M.Ed. Lehramt an Grundschulen (PStO 2020) Lernbereich Friesische Sprache und friesische Minderheit (FSA LFR-GS) Einschreibung ab: Herbstsemester 2020/21 Dies
fileadmin/content/zentren/nec/dokumente/projekte/ehss/schlussbericht-ehss-final.pdf
for and obstacles to mu- nicipal sufficiency policies. The research design comprises three work packages. In work package 1, the social, cultural, economic, fiscal and legal barriers to sufficiency policy [...] 2019. „Die Stadt in Gegenwart und Zukunft. Suffizientes Wohnen und verkehrsreduzierte Mobilität“. Work- shop im Rahmen des Projekts. Hans-Christiansen-Haus Flensburg, 13. – 14. Februar 2019. Filmvorführung [...] comparison of various examples of sufficiency-oriented urban development projects in 12 municipalities in work package 2 was able to show how 62 municipalities nevertheless succeed in implementing sufficiency
fileadmin/content/abteilungen/musik/dokumente/downloads/mk-babw-psto2020-mus.pdf
Stand: Frühjahrssemester 2023 Modulkatalog B.A. Bildungswissenschaften (PStO 2020) Teilstudiengang Musik (FSA MUS-BA) Einschreibung ab: Herbstsemester 2020/21 Diesem Modulkatalog liegen folgende Satzu