fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/tschechien/2020-21-masaryk-1.pdf
purposes if necessary. We would therefore like you to keep this in mind when filling out the report. 1. General information Please do not mention any personal information (name, e-mail address, etc.) in [...] registration was also very easy via the Masaryk University’s information system (like Studiport, Moodle all in one). In the Czech Republic the grades are A, B, C, D, E and they will be transformed into [...] hours) for less than two euros. Brno is in the south-east of the Czech Republic. From there it is only a 1 ½ hour train ride to Vienna or Bratislava. To conclude, I reallyenjoyed my semester abroad and living
fileadmin/content/fakultaeten/fakultaet-3/dokumente/unterlagen-konventssitzungen/2024-05-15/uebergreifende-ergebnisse-stukos-qm-2023-und-2024.pdf
Themenfeld weiter auffächern und mitunter eine Vielfalt und Unterschiedlichkeit von Perspektiven abbilden 1. Aspekte, die auf Ebene der Fakultät (des Dekanats) gewürdigt und bearbeitet werden könnten Studienbeginn [...] Verbesserung der IT-Ausstattung für hybride Lehre wird für un- erlässlich gehalten (vgl. unter Pkt. 1 Hybride Lehre) • Ungelöste Konflikte um Datensicherheit und Datenschutz erschweren den digitalen Alltag [...] studentischen Tablets an ein EUF-Smartboard; studentisches Ausprobieren von Lehrenden-Ac- counts in Moodle, mit denen im Beruf Unterricht geplant werden muss. Beides wäre aus Sicht der Lehre sinnvoll und
fileadmin/content/zentren/fabricadigitalis/dokumente/starterkit/diversitaet/2020-04-17-online-lehre-fast-ohne-barrieren-1.pdf
baseClass=ilrepositorygui&reloadpublic=1&cmd=frameset&ref_id=1 https://ilias.uni-rostock.de/ilias.php?baseClass=ilrepositorygui&reloadpublic=1&cmd=frameset&ref_id=1 https://ilias.uni-rostock.de/ilias.php [...] entwickelt. https://ilias.uni- rostock.de/ilias.php?baseClass=ilrepositorygui&reloadpublic=1&cmd=frameset&r ef_id=1 Das Web-Tutorial zur Erstellung barrierefreier Dokumente bietet die Möglichkeit, Lehrmaterialien [...] php?baseClass=ilrepositorygui&reloadpublic=1&cmd=frameset&ref_id=1 https://www.uni-rostock.de/universitaet/vielfalt-und-gleichstellung/inklusive-universitaet/inklusive-hochschule/online-kurs/ https://www
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/finnland/2020-21-aboakademi-2.pdf
purposes if necessary. We would therefore like you to keep this in mind when filling out the report. 1. General information Please do not mention any personal information (name, e-mail address, etc.) in [...] language and ERFAHRUNGSBERICHT AUSLANDSSEMESTER 15. Januar 2021 materials were accessible on the moodle platform. All my examinations were essays of about 5 pages, but there are also other examination
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/norwegen/2018-19-ntnu-trondheim-1.pdf
und Fortgeschrittene angeboten wird und 3 Wochen vor Vorlesungsstart beginnt. Ich absolvierte den B1-Kurs und habe währenddessen unglaublich viel lernen können (viiiel mehr als zu Hause in Deutschland) [...] nun ersetzt werden soll), denn die ist für das Studium an der NTNU elementar (viel mehr noch als „moodle“ für EUFler): Nicht nur das Kurspensum und zusätzliche Materialien werden hier bereit gestellt, sondern
fileadmin/content/abteilungen/management/dokumente/sim-dokumente/240308-smv-outline-spring-2024.pdf
240308 SMV Outline_Spring 2024 Prof. Dr. Susanne Royer Version: 08‐03‐24 www.uni‐flensburg.de/strategie 1 MIM S2 01 Strategic Management: Theory and Practice (VL) Outline Spring Term 2024 I. Location and time [...] tten‐out form on max. 5 pages (Format: Arial (font size 11) or Times New Roman (font size 12) with 1.5 spacing, 2.5 cm page margins (on all sides) plus full justification). Please hand in your slides [...] dule in a nutshell on 3 pages (Format: Arial (font size 11) or Times New Roman (font size 12) with 1.5 spacing, 2.5 cm page margins (on all sides) plus full justification) (30%) is required – please h
fileadmin/content/institute/sachunterricht/dokumente/dokumente-menger/leitfaden-unterrichtsvorbereitungen-23.pdf
Frost genommen wurden, ist von einer großen Artenvielfalt auszugehen. Mikrofauna (unter 0,1mm Länge) und Mesofauna (0,1-2mm Länge) scheinen für die Beobachtung und Bestimmung aufgrund der Größe für Grundschulkinder [...] (2011). Faszination Asseln. Praxis Grundschule 34/5, 6-7. Blaseio, B. (2015). Das schnelle Methoden 1x1. Sachunterricht. Berlin: Cornelsen. Erbstößer, S. (2017). Der Wald im Sachunterricht. Ein vielpers [...] Unterrichtsvorbereitungen im Sachunterricht AUSFÜHRLICHE UNTERRICHTSVORBEREITUNGEN 1. Allgemeine Angaben o Persönliche Daten (Name, Schule, Schulleitung, betreuende Lehrkraft, Datum, Uhrzeit, Klasse) o
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/how-to-write-a-term-paper-daewes.pdf
Narration in Poe’s Tales 3.1 The Use of Language and Narrative Situation 3.1.1 Narrators’ Self-Descriptions 3.1.2 External Points of Reference 3.1.3 The Use of Stylistic Devices 3.1.4 The Narrative Situation [...] terms such as “main part”. Use subchapters (2.1) only if there are MORE THAN ONE! (If you have a chapter 2.1, you need a chapter 2.2, as well!) For instance: 3 1. Introduction: Approaching Poe 2. Theories [...] Narration 3.2.1 Structural Effects 3.2.2 Cognitive Effects 3.2.3 Emotional Effects 4. Puzzling the Reader: Conclusion Or, for the Huck Finn topic and just the main part: 2 Huck's Spaces 2.1 "Sivilization"
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/studiengang/2021-modulhandbuch-update.pdf
http://www.netzentwicklungsplan.de/%20NEP_2013_2_Entwurf_Teil_1_Kap_1_bis_9.pdf http://www.netzentwicklungsplan.de/%20NEP_2013_2_Entwurf_Teil_1_Kap_1_bis_9.pdf http://www.dena.de/fileadmin/user_upload/Proje [...] . Inhalt / subjects covered: 1. Introduction (5 % of Workload - Course objectives, content and methods) 2. Using simulation software for engineering (30 % of Workload) 2.1 Plausibility checks (Cycle design [...] lungsplan Strom 2013. Available at: http://www.netzentwicklungsplan.de/ NEP_2013_2_Entwurf_Teil_1_Kap_1_bis_9.pdf , Accessed on 03.09.2013 Agricola, A.-C., Rehtanz, C., Brunekreeft, G. (2012). Ausbau-
fileadmin/content/institute/anglistik/bilder/etc/welcome-to-the-playground-gasp-presentation.pdf
the writer. • Logistics: We workshopped 1-2 students a week. They uploaded their piece of writing for workshopping (capped at 2000 words or two poems) on Moodle the week prior, giving their fellow students [...] Flensburg W e lc o m e t o t h e P la y g ro u n d : C re a ti v e W ri ti n g i n S p ra ch p ra x is 1 Today • A Very Quick Look at the Subject of Creative Writing • Placing Creative Writing in the EFL [...] t o t h e P la y g ro u n d : C re a ti v e W ri ti n g i n S p ra ch p ra x is 8 Forming the Class 1. Ensure a small class. The smaller, the better. I capped it at ten. 2. Then I had to consider how the