/soziologie/culture-practice-and-europeanization/instructions-for-authors
without restrictions. Submitted manuscripts must be written in either English or German. An English language abstract of max. 200 words has to be provided. Upon submitting to Culture, Practice & Europeanization
/sozial-und-bildungsoekonomik/promotionskolleg/dissertationen/weitere-dissertationen
Kai: Innovation und Biotechnologie - Eine Betrachtung zyklischer Entwicklungen mit der Theorie der langen Wellen. 2004, Gutachter: Prof. Dr. Gerd Grözinger, Prof. Dr. Stefan Panther und Ph.D. Andreas Cornett
/philosophie/personen/pd-dr-david-schweikard/veroeffentlichungen
l’humain , Paris: L'Harmattan 2007 S. 53-72. (mit Ludwig Siep) "What is Ecological Ethics?", in: M.A. Lange/D. Poszig/A. Hermann (Hrsg.), Water on Mediterranian Islands: Advanced Study Course SUSTAINIS , Zentrum
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/sl/forschung-projekte-entwicklung/projekte-abgeschlossen/seniorprofessor-dr-juergen-walter/diagnostik-ldl
Das Verfahren besteht aus 28 Lesetexten (Paralleltests), die zu jedem Messzeitpunkt je eine Minute lang vom Schüler laut gelesen werden müssen. So wird eine schnelle und trotzdem valide Erfassung der L
/chemie/news-aus-dem-institut/vortraege/vortrag-waitz
den Bereichen Kosmetik, Medizintechnik, Informationstechnologie, Ingenieurswissenschaften u.v.m.) längst Eingang in unseren Alltag gefunden hat, jedoch bisher kaum im Schulunterricht Berücksichtigung findet
/sl/forschung-projekte-entwicklung/projekte-abgeschlossen/seniorprofessor-dr-juergen-walter/diagnostik-vsl
zeitökönomische Erfassung der Lesekompetenz auch im Rahmen von Gruppentests. Für die individuelle längsschnittliche Erfassung der Lesekompetenz bietet die äquivalente computergestützte Version der VSL (VSL-C)
/flensburger-ringvorlesung/vergangene-vortraege/sose-2017-wissensbilder-i
lügen nicht. Tatsachen passen ins Bild, oder auch nicht. Bilder spielen in der Wissenschaft seit langem eine zentrale Rolle, sowohl in der Kommunikation als auch in der Strukturierung von Wissen. Forschende [...] nicht nur in der Erkenntnisproduktion eine wesentliche Rolle, sondern auch in der Kommunikation von erlangtem Wissen – sie strukturieren unser Verständnis der Welt und wie dieses mit anderen geteilt wird. Derartige
/pecc/bibliography
(1991). Focus on the Language Classroom: An Introduction to Classroom Research for Language Teachers . Cambridge: Cambridge University Press. Chaudron, C. (1988). Second Language Classrooms: Research on [...] Critical Issues in Language Teaching with 3-12 Year Olds . London: Bloomsbury. Blondin, C., M. Candelier, P. Edelenbos, R. Johnstone, A. Kubanek-German, & T. Taeschner (1998). Foreign Languages in Primary and [...] London: CILT. Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners . Cambridge: Cambridge University Press. Doyé, P., & A. Hurrell (eds.) (1997). Foreign Language Education in Primary Schools (age 5/6 to
/pecc/teacher-education
important roles as input provider and language model in the classroom (Harmer 2007: 117f.; Legutke, Müller-Hartmann, and Schocker-v. Ditfurth 2009: 49f.). They use language to communicate with learners and [...] necessary for a meaningful discourse in a primary classroom. Analyses of teachers’ language use can reveal potential language barriers and obstacles that might cause confusion for primary students. Also, [...] with learners whose level of English is quite limited. Adopting the roles of input provider and language role model is not an automatic process, which results from being able to speak English fluently
/pecc/primary-english-language-teaching
areas of primary English language teaching, such as the assessment of learners’ language competence and the qualifications teachers need to have in order to teach a foreign language in primary school. This [...] include intercultural learning, language awareness, language learning skills, and acquiring a favorable disposition as well as positive attitude towards other languages and cultures (KMK 2013; cf. Edelenbos [...] Nationwide, a foreign language has been a compulsory subject in German primary schools since 2006/07 . English is the first foreign language most often taught in primary school , followed by French and