/fabricadigitalis/sammlungen/starterkit-digitale-lehre
verschiedene Aspekte des E-Learnings behandelt, darunter Lernen mit Videos oder Kollaboratives Lernen mit Social Software. Der Beitrag "E-Learning" als Katalysator und Werkzeug didaktischer Innovation von Reusser
/ksm/unsere-absolventinnen/valerie-gast
schnell angefangen, mich für Digitale Medien zu interessieren – in der Zeit entstand das Smartphone, Social Networks wie Facebook, oder Plattformen wie YouTube, und auf einmal konnten Marken ganz direkt mit
/zebuss/veranstaltungen/abgeschlossene-veranstaltungen/sen-t3-winter-school
and didactics in learning and emotional-social development at the University of Wuppertal since 2020. Previously, he held the professorship for Emotional and Social Development in Inclusive Schools at the [...] EUF Ulrike Bischoff-Parker, President of the IC (9:00 - 10:00) Campus Tour (10:00 - 11:00) Lecture: Social Information Processing and Inclusive Education Prof. Marie-Christine Vierbuchen (11:00 - 13:00) Lunch [...] SEN-T3. She is studying German studies and Special Education in the Field of mental development and social-emotional development at Europ-Universität Flensburg in her first semester. Andrea Anderson (Eur
/ices/termine/abgeschlossene-veranstaltungen/weitere-kolloquien/democracy-courses-brunkhorst-thornhill-hese-21-22
institutions acquired an increasingly differentiated social position, impacting deeply on patterns of social politicization. These facts partly explain social uprisings ranging from the global students-rebellion
/diversity/forschung/publikationen
, S. 27-46. Busche, Mart; Scambor, Elli; Stuve, Olaf (2012): An intersectional perspective in social work and education. ERIS Web Journal 1/2012, S. 2-14. Busche, Mart (2012): Von Unterschieden, die einen [...] Perspektiven. Sammelrezension: MacGregor, S. 2010: A stranger silence still: the need for feminist social research on climate change; Arora-Jonsson, S. 2011: Virtue and vulnerability. Discourses on women [...] Egwuom, Inken (2014): Connecting intersectionality and reflexivity: methodological approaches to social positionalities. In: Erdkunde 68 (4), S. 265–276. Carstensen-Egwuom, Inken (2014): Intersektionalität
/diversity/forschung/projekte
gegenseitige Beeinflussung von drei Diskursarenen – policy-Diskurs, traditioneller Mediendiskurs und social media-Diskurs – zu Debatten um Schwangerschaftsabbrüche (reproduktive Rechte) und dem Zugang zum [...] central actor for socioeconomic processes in European cities. It reorganises the geography of care work, of urban life and value creation at both local and global scales. Digital platforms such as Lieferando [...] . However, further attention is required to assess platforms’ growing impacts on the spatial and social organisation of urban societies. In addition, more knowledge is needed on the platformisation of
/eucs/de/programmaufbau/by-fields
Anforderungen in einem der vier Zweige von Doing Europe: Forschung, Kunst und Szenografie, Journalismus, (Social) Entrepreneurship. Sie sind in der Lage, ihre Projekte mit Studierenden zu diskutieren, die DE 1 [...] d Project: Journalism Übung (2 SWS) max. Gruppengröße: 10 680104400: Instruction-based Project: (Social) Entrepreneurship Übung (2 SWS) max. Gruppengröße: 10 680104500 : Modulprüfung Projekt (Umfang nach [...] Präsenzzeit 60 h Dauer 1 Semester Selbststudium 240 h Sub Modules: 680105100: Comparative Analysis in Social Sciences Seminar (2 SWS) max. Gruppengröße: 40 680105200: Philosophy of science, hermeneutics and
/nec/forschung/givun/givun-termine
Linz) stellen Klara Stumpf und Bernd Sommer unter dem Titel "The Economy for the Common Good: A Social Movement Altering the Relationship between Economy, Society and State?" Projektergebnisse vor. Vortrag [...] der HBK Braunschweig Klara Stumpf hält beim Symposium "un/certain futures - the role of design in social transformation processes" am 1./2. Dezember an der HBK Braunschweig einen Impulsvortrag zum Thema [...] Klara Stumpf , Josefa Kny und Bernd Sommer mit Ihrem Beitrag "The Economy for the Common Good: A social innovation with transformative potential towards a sustainable economy?" Ergebnisse aus dem Projekt
/international/sprachen/zentrum-fuer-sprachen/ivsc-courses
each, 1 block session (Friday afternoon, all day Saturday) Group work: expected are about 2 hours per week of independent individual/group work Duration of challenge: 5 weeks (week of April 8 to week of May [...] each, 1 block session (Friday afternoon, all day Saturday) Group work: expected are about 2 hours per week of independent individual/group work Duration of challenge: 5 weeks (week of April 8 to week of May [...] each, 1 block session (Friday afternoon, all day Saturday) Group work: expected are about 2 hours per week of independent individual/group work Duration of challenge: 5 weeks (week of April 8 to week of May
/fabricadigitalis/portale/portal-lehre-digital/anleitungen-und-handreichungen/starterkit-digitale-lehre
verschiedene Aspekte des E-Learnings behandelt, darunter Lernen mit Videos oder Kollaboratives Lernen mit Social Software. Der Beitrag "E-Learning" als Katalysator und Werkzeug didaktischer Innovation von Reusser