/chancengleichheit/internationaler-frauentag
Probleme und Projekte Vorlesen Das Team des Arbeitsbereichs Chancengleichheit möchte auch in diesem Jahr eine Reihe von drängenden Problemen für die Frauen* der Welt thematisieren sowie eine kleine Au
/book-fairs-project/project/introduction
Introduction English version Book Fairs as Spaces of Cultural and Economic Negotiation: Cultural Policies of International Book Fairs and Their Guests of Honour This research project examines book fai
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/witen-michelle-jr-prof-dr/centre-for-irish-studies/21st-century-joyce-ulysses-100-years-on/james-joyce-lecture-series
geopolitics, new historicism, and cultural contextualization. The objective of the series is to show that Joyce is as relevant today as he was in 1922 and to inspire non-specialist and specialist alike with [...] in the English language as well as the most famous Irish novel ever written, James Joyce’s Ulysses is a 20th-century masterpiece. To mark the occasion of 100-years after its first publication, these renowned
/trilateral-graduate-school/kandidaten
by Alfred Schlicht and "Imperial Way of Life: On the Exploitation of Humans and Nature in Global Capitalism" by Ulrich Brand and Markus Wissen. Currently, Bashar is engaged in a doctoral project focusing [...] about their rights. Currently, Doa’ is pursuing doctoral research on issues of transitional justice, reconciliation, human rights, and international law. Her aim is to contribute meaningful insights to [...] Representation in Northern Irish Post-Troubles Literature Langton Muchenjekwa Langton Muchenjekwa is a Zimbabwean and is a holder of a Master of Arts Degree in Religious Studies, an Honours Degree in Religious
/ksm/unsere-absolventinnen/kathrin-wild
Kathrin Wild Vorlesen Arbeitgeber und Ort: Europa-Universität Flensburg Jobbezeichnung: Wissenschaftliche Projektkoordinatorin für das Projekt "Partners in Mobility" KSM-Abschluss im Jahr: 2004 Mit Ka
/medienbildung/archiv/flensburg-winter-school/flensburg-winter-school-2015/keynotes-workshops-details
»MediaMatters!« – Ein-, Aus- und Durchblicke Vorlesen Donnerstag, 27.11. | ca. 18:30 Uhr Akteure »MediaMatters!« & Seminar für Medienbildung | Europa-Universität Flensburg: Stefanie Grams, Nicole Hafe
/tagung-praxeologie/keynotes
considers the Lave & Wenger idea that learning is coming to participate in practices. This idea is often taken as an alternative to the traditional idea that learning is acquiring knowledge. I argue that coming [...] in practices is a version of the traditional conception of knowledge that highlights practical knowledge and ties contents and processes to knowledge to the organization of social life as practices. Part [...] on the notion of knowledge, in particular, the location of knowledge and the idea that acquaintance is a third form of knowledge in addition to knowing how and knowing that. The concluding section argues
/food-and-move/tandems-die-bewegen/schulprojekte/kochen-mit-frischen-lebensmitteln-und-der-thermomix
Kochen mit frischen Lebensmitteln und der Thermomix Vorlesen Projekt-Steckbrief Projektname: Kochen mit frischen Lebensmitteln und der Thermomix Schulname: Berufliche Schule des Kreises Nordfriesland
/biat/forschung/biat-kolloquium/kolloquien-archiv
Die bisherigen biat-Kolloquien Vorlesen Hier finden Sie eine Übersicht aller biat-Kolloquien seit dem Jahr 2012 mit den jeweiligen Ansprechpartnern und - sofern vorhanden und freigegeben - den Präsent
/kurs/kolloquium-und-publikationen/kolloquium
KURS-Kolloquium Vorlesen Seit dem Jahr 2016 gibt es an der Europa-Universität-Flensburg ein Kolloqium zu kleinen und regionalen Sprachen. In jedem Semester finden regelmäßig Vorträge statt. Die Refere