/humangeographie/team/prof-dr-holger-jahnke/publikationen
Publikationen Vorlesen Jahnke, Holger (2023): Utopische Bildung. In: Nöthen, Eva / Schreiber, Verena (Hg.): Transformative Geographische Bildung. Schlüsselprobleme, Theoriezugänge, Forschungsweisen, V
/integrative-geographie/team/prof-dr-sybille-bauriedl/publikationen
platformization-of-urban-life/?number=978-3-8394-5964-5 Bauriedl, S., Strüver, A. (2022): Practices of platformization of urban life. In: Dies.: Platformization of Urban Life: Towards a technocapitalist
/nec/forschung/ehss/ehss-termine
Alexandra Knak, Lars Hellwig Weitere Informationen Filmvorführung "The Human Scale - Bringing Cities to Life" mit einer Einführung durch den Architekten und Projektentwickler Christopher Weiß Datum: 13.02.2019
/integrative-geographie/team/prof-dr-christian-stolz/zur-person
Prof. Dr. habil. Christian Stolz Vorlesen Christian Stolz ist apl. Professor und Akademischer Rat. Er lehrt in der Physischen Geographie (BA Teilstudiengang Geographie), im Bereich Geographie und Bild
/ices/termine/abgeschlossene-veranstaltungen/ices-research-atelier/research-atelier-hese-2023-24
short tutorial in PDF form is provided in the documents section of Basecamp. A video explanation will also be made available. Goal of the Research Atelier The Research Atelier is meant to serve as a platform [...] constructive feedback on their work. This means that it is not required to present final and full- fledged papers. To the contrary, everyone is invited to present ongoing work and receive feedback on open [...] Prof. Dr. Claudius Gräbner-Radkowitsch & Marlene Langholz-Kaiser Organization The Research Atelier is one important element of the ICES Research School 1 and will take place every other Thursday from
/nec/forschung/ehss/ehss-publikationen/handreichung-wie-wird-weniger-genug
Wie wird weniger genug? Vorlesen Suffizienz als Strategie für eine nachhaltige Stadtentwicklung Die Publikation der Stadtverwaltung Flensburg und der Europa-Universität Flensburg zeigt, wie die vernac
/fogr-antiziganismus/tp2
Spektakel, Schaulust, Subalternität – Diskursive Verhandlungen von Identität und Alterität im Kontext populärer Wissensmedien (1850-1950) Vorlesen Catulle Mendès/Rodolphe Darzens, Les belles du monde.
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/25-30092019-vortrag-beim-deutschen-kongress-fuer-geographie-in-kiel
Vortrag beim Deutschen Korngress für Geographie in Kiel Vorlesen 25. – 30. September 2019 Beim Deutschen Kongress für Geographie an der Christian-Albrechts-Universität zu Kiel hielt Katja Holz einen V
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/05042019-vortrag-beim-annual-meeting-of-the-american-association-of-geographers-in-washington-dc
in Washington D.C. Abstract: In many peripheral areas, the existence of public educational provision is threatened by demographic decline and consequently shrinking numbers of pupils. As a reaction many [...] created – especially language and integration courses. Even though the participation in these courses is usually imposed by the state, they are not provided by the national education systems, but by non-state [...] the context of their respective national regulations and multilevel governance structures. The paper is part of a broader research project which focusses on the access to education and participation opp
/forschung/wissenstransfer/wissenschaftsdialog
5-13 aus ganz SH; in Kooperation mit CAU, UzL Details siehe Webseite International Online Maths Camps FUN, THINKING, FRIENDSHIP: Unter diesem Motto treffen sich Mathematiker:innen aus den USA, Australien,