/zebuss/wer-wir-sind/profil
Profil, Schwerpunkte und Aufbau des ZeBUSS Vorlesen Im Mittelpunkt des ZeBUSS stehen die drei Säulen Forschungsförderung, Nachwuchsförderung und Vernetzung . Ziel des ZeBUSS ist es, Forschung, insbeso
/schulpaedagogik/tagungen/tagung-der-ag-inklusionsforschung-2018/tagunsformate
Tagungsformate Vorlesen Um die aufgeworfenen Themen und Zugänge zu bearbeiten, sind vier verschiedene Formate geplant: in thematischen Impulsrunden diskutieren Expert*innen mit den Begriffen Norm, Beh
/zimt/services/services-fuer-beschaeftigte/podcasting
Podcasting Vorlesen Der Podcasting Service an der EUF Das Grundprinzip Der Podcasting-Service des ZIMT umfasst die Aufzeichnung von Lehrveranstaltungen sowie deren Bereitstellung über das Internet. Pr
/sl/forschung-projekte-entwicklung/projekte-abgeschlossen/seniorprofessor-dr-juergen-walter/diagnostik-ldo
LDO: Lernfortschrittsdiagnostik Orthographie Vorlesen Die LDO ist ein neues computergestütztes Verfahren zur längsschnittlichen Erfassung orthographischer Kompetenzen für Zweit- und Drittklässler.Sie
/schulpaedagogik/forschung/publikationsreihen/erziehungswisschenschaftliche-edition-persoenlichkeitsbildung-in-der-schule
Inhaltliche Konzeption der Reihe Vorlesen Über die Buchreihe | Informationstext Die Frage, wozu die Schule da ist, stellt einen wichtigen Gegenstand der bildungspolitischen, schultheoretischen wie auc
/schulpaedagogik/forschung/publikationsreihen/studien-zu-differenz-bildung-und-kultur
Die Publikationsreihe ‚Studien zu Differenz, Bildung und Kultur' soll schul-, unterrichts- sowie bildungstheoretische Studien versammeln, insbesondere anspruchsvolle Dissertationsschriften, thematisch
/zimt/services/services-fuer-studierende/audio-video-verleih/geraete-einweisungen-schulungen/workshop-i-camcorder
Workshop-Reihe I: Camcorder-Einweisung Vorlesen Die nächsten Termine Die nächsten Camcorder Workshops sind am 24. und 25. November 2021, jeweils 14:15 -- ca. 18:15. Zusätzliche Termine können eingeric
/pecc/teacher-education
create an environment in the classroom that is favorable to support learning. Part of establishing English as an authentic communicative tool in the classroom is to be flexible and spontaneous, and to negotiate [...] negotiate meaning with learners whose level of English is quite limited. Adopting the roles of input provider and language role model is not an automatic process, which results from being able to speak English [...] fluently and standing in front of a class. It is a skill that must be developed and practiced throughout one’s teacher education and later on in one’s professional life as a teacher. Using data from the PECC
/pecc/primary-english-language-teaching
multilingualism and to support life-long foreign language learning . These goals are important aspects for learners in terms of participating in today’s social and cultural life, achieving societal cohesion [...] "there is now a substantial need for the consolidation of teacher education provision in this field" to achieve long-term sustainability of early foreign language teaching. While this situation is slowly [...] primary EFL teaching in Germany is not yet optimal in terms of educational policies and local teaching practices. One important aspect of TEYL that cannot be ignored, though, is the success that an early start
/pecc/aims
Aims of the PECC The Primary English Classroom Corpus (PECC) is a small, specialized corpus , designed with both linguistic and pedagogical intentions in mind. The recorded lessons provide a substantial [...] of children’s foreign language learning as part of compulsory school education in Germany. The PECC is a corpus of lesson transcripts from German primary EFL classrooms, which seeks to fill a gap in the [...] structures of classroom teaching can be researched with a specific eye on how the target language English is used to communicate with students and to achieve an understanding of the activities and tasks during