Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/kulturellebildung/common-european-framework-of-reference-on-visual-literacy-cefr-vl
„Common European Framework of Reference on Visual Literacy - CEFR_VL“ Vorlesen In Anlehnung an den „Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmen für Sprachen“ soll mittelfristig ein entsprechender, forschu [...] sowohl national wie europäisch. Ziel des Teil-Projektes der Europa-Universität Flensburg: Der Teilstudiengang ‘Kunst und visuelle Medien‘ ist neben der Ausbildung für den LehrerInnenberuf auch auf außer
/i2/globale-gerechtigkeit-und-europa-philosophie-und-soziologie-in-internationalisierten-studiengaengen
Northwestern University, Evanston im WiSe 2012/SoSe 2013, am philosophischen Seminar und im Bereich European Studies. Internationale Workshops: “Europe at Crossroads”, Sept. 2012, (Org. Axel Mueller, Hauke Brunkhorst) [...] Globale Gerechtigkeit und Europa: „Philosophie und Soziologie in internationalisierten Studiengängen“ Vorlesen Die Präsenz von Herrn Mueller an der Universität Flensburg stellte eine wichtige inhaltliche
/biat/forschung/forschungsprojekte/elektro-informationstechnik/errl
European Remote Radio Laboratory Project (ERRL) Vorlesen The European Remote Radio Laboratory (ERRL) initiative aims to develop a remote access laboratory platform. The Atýlým Radio Systems Laboratory [...] site facilitating collaboration and discussion on radio systems education, among partners and in European level (http://errl.evtek.fi/). Kurzübersicht Stichworte Lernplattform, Hochfrequenztechnik, Fer [...] aren Institutionen. Ingenieure oder Techniker, insbesondere Absolventen der oben genannten Studienrichtungen, die diese Technologien in den einschlägigen Unternehmen anwenden und eine entsprechende Fortbildung
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
Flensburg 1. & 2. März 2016: Tagung zum Thema "Childhood, Children and the Future: African and European perspectives in the 21st century" an der University of education, Winneba, Ghana (s. https://www [...] research on childhood - methodological and other considerations" auf der VII. Conference on Childhood Studies in Turku, Finnland In Vorbereitung: Internationale Tagung "Images of Childhood and Future": Cros [...] Förderung von Reisekosten zur gemeinsamen Tagung "Childhood, Children and the Future: African and European perspectives in the 21st century" an der University of education, Winneba, Ghana durch den Ausschuss
/psychologie/forschungpresse/forschungsprojekte/abgeschlossene-projekte/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
(Ghana) März 2016: Internationale Tagung zum Thema "Childhood, Children and the Future: African and European perspectives in the 21st century" in Accra/Ghana (s. https://www.uni-flensburg.de/psychologie/c [...] nden Kooperation gingen neue Forschungsvorhaben hervor, z.B. die Replikation der Schlaraffenland-Studie von W. Stern (1906, Kinderzeichnungen) oder eine kulturvergleichende Erhebung zum Mediennutzungsverhalten
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/self-evaluation
institutions. Dissemination activities on regional, national and European level particularly with respect to a contextualisation within the European debate on strategies for validation and certification of non-formal [...] en und Partner Chamber of Industry and Commerce, Flensburg, Germany Centre for Higher Education Studies and Post-16 Education Centre at the University of London, United Kingdom Danish Institute for Educational [...] Republic Institutul de Stiinte ale Educatiei (Institute for Educational Sciences), Romania Finanzierung European Commission: LEONARDO DA VINCI Community Vocational Training Action Programme Second phase : 2000-2006
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/epanil
upthe access to education and training and use the Common European Principles for the validation of learning. The implementation of Common European Principles is an important new part of the contribution [...] Learning. Implementing the European Common Principles for the Validation of Non-formal and Informal Learning in participating EU countries (especially in Central and Eastern European Countries). The objectives [...] European Common Principles for the Accreditation of Non-formal and Informal Learning in Lifelong Learning Vorlesen EPANIL The proposed project aims at improving the quality of and access to continuing
/friesisch/forschung/abgeschlossene-projekte/smile-project/smile
is taught at native-speaker level. However, few, if any, of these students continue their Frisian studies at university. In the 1950s, a research centre (Nordfriesisische Wörterbuchstelle – North Frisian [...] learning Very little is known in this regard about the situation today and many of the existing studies investigate this area in a geographically rather patchy way, relying on known personal contacts for [...] and infrastructure As of 1999, North Frisian and Danish (not further defined) are protected by the European Charter of Regional or Minority Languages as minority languages, whilst Low German is an officially
/ices/projekte/abgeschlossene-projekte/projekt-paolo-prodi
Arbeitsgruppe jedes Jahr stattfinden. Thematischer Studientag für Studierende der EUF - mit Creditpoints für Studierende der EUCS – (jedes Studienjahr mit Beginn in 2018/19). Verantwortlich Dr. Marcello [...] öffentlicher Raum in Europa“ Vorlesen Das Projekt widment sich Fragen wie z.B.: How do religion and European public reason interact in a time of deep changes and transformations? Which kind of cultural, c [...] juridical, adjustments do we need for a constructive presence of religion and religious beliefs in the European public square? Kurzübersicht Stichworte Paolo Prodi, Religion Laufzeit 01.04.2018 - laufend Ins
/ices/projekte/valcon
to explain the growing tendency in and across Europe to contest the core values that anchor the European project, and clarify how this new trend relates to digital media usage. At a broader level, ValCon [...] ValCon’s main hypothesis is that one key factor to explain these new observable social cleavages within European societies lies in a mediatized logic of value contestation. To investigate this mediatized logic [...] designs an innovative research methodology that bridges the fields of media framing and reception studies. This allows us to analyse how values contestation engages political actors, the media, and audiences