Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/medienbildung/wer-wir-sind/das-team/das-team-des-seminars-fuer-medienbildung/obermeier-claudia-dr
Veranstaltung des Berufsverbandes deutscher Soziologinnen und Soziologen e. V. (03. November 2017) "Social Media = schöne neue Welt!? Eine Story von Kampfplatz der Eitelkeit, Informationsflut und Hassventil
/nec/ueber-uns/personen/mitarbeiterinnen-mitarbeiter/matthias-schmelzer
2022. "Who Shut Shit down? What Degrowth Can Learn from Other Social-Ecological Movements", in: Degrowth & Strategy: How to Bring about Social-Ecological Transformation, Hrsg. Nathan Barlow, Livia Regen [...] Currents within the Emerging Movement for Sustainable Degrowth", Interface: A Journal for and about Social Movements 9 (1), 327–56 (mit Dennis Eversberg). Online verfügbar . * 2017. "Mehr als Weniger: Erste [...] Jury " Lehre im Kontext von Nachhaltigkeit " der Stiftung Innovation in der Hochschullehre Climate Social Science Network (CSSN) European Parliament History Research Network Gesellschaft für sozioökonomische
/soziologie/wer-wir-sind/das-team/vincent-gengnagel
research governance – social sciences and market integration" Mit Katharina Zimmermann und Sebastian Büttner, Vortrag auf der Tagung Governing (by) expertise. The politics of social scientific knowledge [...] in the US. INTERCO-SSH workshop: The Social Sciences and Humanities in the European Research Area . Erasmus University Rotterdam, 25.-26. Feburary 2016. Can the Social Sciences and Humanities Transcend the [...] Perspektiven . Wiesbaden: Springer. DOI: 10.1007/978-3-658-14900-0. "European eco-social policies". Special Issue for Global Social Policy (SAGE), edited with Alexandra Kaasch, Katharina Zimmermann & Robin S
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/wischmann-anke-prof-dr
und Sammelbänden: Wischmann, Anke (2023): "Learning to Adapt? Leave and Arrival as Major Psycho-Social Challenges for Newly Arrived Adolescent Immigrants in Germany". In: Youth 3, no. 3: 809-822 (link) [...] Bozen, September 2018, ECER: Adolescent Learning in the Contexts of Flight and Arrival (Network 7: Social Justice and Intercultural Education) und The worlds of Bildung and education. Interdependences of
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/hedwig-wagner
of the European Union. In general, it will be analysed which relations can be established between social and institutional structures and discursive formations on both sides of the Iron Curtain in the Cold [...] thirteen excellent researchers from three Western and four Eastern European countries from cultural and social sciences, so that in addition to internationality, both the internal and external perspectives are
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/dr-florian-cristobal-klenk
Dr. Florian Cristóbal Klenk Vorlesen Sprechstunden Kontakt Telefon 49 461 805 2053 Fax +49 461 805 952053 E-Mail florian.klenk -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg.de Gebäud
/psychologie/wer-wir-sind/personen/andrea-kleeberg-niepage
Prof. Dr. Andrea Kleeberg-Niepage Vorlesen Sprechstunden Kontakt Telefon +49 461 805 2276 Fax +49 461 805 2144 E-Mail andrea.kleeberg-niepage -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flen
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/briese-joschka
242 Seiten. [978-3-030-49589-3] & Townsend, Leo/Stovall, Preston/Schmid, Hans Bernhard (Hg.): The Social Institution of Discursive Norms. Historical, Naturalistic, and Pragmatic Perspectives. New York/London:
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/roessler-reto-prof-dr
Törleß" und Juli Zehs "Spieltrieb" Bachelorarbeit (2019; Studiengang EUCS) : Self-Presentation on Social Meadia (Instagram) Bachelorarbeit (2019) : Männlichkeitsentwürfe in Franz Kafkas "Der Verschollene"
/evb/wer-wir-sind/personen/dr-markus-gitter
Workshops & Tagungsmoderationen Auswahl 17.10.2023 - Zusammen mit Jonas Gebhardt: Workshop zum Thema "Social Media und Dialog-KI für die BO - Was Jugendliche und Schulpraktiker*innen wollen sollen?" im Rahmen