fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/6-forschung/material-culture/ulbert-lena-the-magical-lantern-of-edgerton.-the-electronic-flash-tube-ge-ft-403.pdf
Deutsches Museum Munich © R. Wengenmayr. URL: https://www.deutsches-museum.de/presse/pressearchiv/presse-2015/laser. Interpretation The historiographical interpretation relates the artifact to the present culture
fileadmin/content/studiengaenge/sozialwissenschaften/dokumente/downloads/uebersicht-wipo-hese-22-stud.pdf
Begleitseminar Wi/Po GemS/Gym Praxissemester (B) Theory and Practice IV: Seminar Course Begleitseminar Wi/Po GemS/Gym Praxissemester (C) Theory and Practice IV: Seminar Course Begleitseminar Wi/Po GemS/Gym P [...] 510260810 P4 - 2015 531007h Politikwissenschaft als Policy- Forschung - Kurs B: Political Science as Policy Research Mi, 14-16 Uhr TRO 105 Kuklys 528091000 102800901 510260810 P4 - 2015 531007h Politi [...] Political Science - Di. 8 - 10 Uhr Hörsaalze ntrum Hörsaal 1 Lütjen 528011000 102800101 510260110 P1 – 2015 531002h Das politische System der Bundesrepublik Deutschland – Kurs A The Political System of the
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/vol.3-issue-2-2018/trenz-2018.pdf
solutions to them no longer holds, and no new paradigm for replac- ing it is in sight (Guiraudon et al., 2015). A crisis is not paradigm shift but is paradigm lost. A crisis leads to disruption: the inequality [...] Eder 2004). 2018 Trenz 67 and a Europe of different speeds raises some fundamental concerns (Fossum, 2015). Dif- ferentiated integration has the potential to redirect the idea of European unification in [...] more recently sees us in the midst of an anti-liberal counterrevolution (Zielonka, 2018). Claus Offe (2015) writes of a “Europe entrapped,” and Ivan Krastev (2017) calls his inspiring essay ‘After Europe’
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/tag-der-forschungsfoerderung/tdf-2-2019-06-25/tranformationsforschung-geographie-bauriedl.pdf
aus der Gesellschaft können Lösungen für nachhaltige Entwicklungen Nationale Plattform Zukunftsstadt 2015 Wissenschaftlicher Beirat 2016 BMBF-Verbundprojekt 2018-2021: Klimaresiliente Stadt-Umland Kooperation
fileadmin/content/seminare/medienbildung/bilder/digin-bilder/poster/tpiii-poster-widerview-2021.pdf
Information, Medien Basisuntersuchung zum Medienumgang 12- bis 19-jähriger. Stuttgart. [7] Schwab, S. (2015). Einflussfaktoren auf die Einstellung von SchülerInnen gegenüber Peers mit unterschiedlichen Beh
fileadmin/content/seminare/medienbildung/bilder/digin-bilder/poster/tpiii-poster-edtech.pdf
Schülern. MedienPädagogik, (31), 107–124. https://doi.org/10.21240/MPAED/31/2018.03.30.X [5] Schwab, S. (2015). Einflussfaktoren auf die Einstellung von SchülerInnen gegenüber Peers mit unterschiedlichen Beh
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/towards-sustainable-energy-a-roadmap-for-residential-buildings-at-loop-head-ic-2022.pdf
Rutovitz, J., Dominish, E., & Downes, J. (2015). Calculating global energy sector jobs: 2015 methodology. https://opus.lib.uts.edu.au/bitstream/10453/43718/1/Rutovitzetal2015Calculatingglobale nergysectorjobs [...] energy as an output). For Western Europe the grid efficiency is considered to be 31% in 2015 (Frischknecht, 2015), however, for Ireland, it is estimated to be 49.1% in 2020 according to (SEAI, 2022e). [...] activities and jobs. According to the report published by the Irish Solar Energy Association in 2015 (KMPG Ireland, 2015), investment in solar technology can create up to 7,300 jobs per year between 2017 and Local
fileadmin/content/fakultaeten/fakultaet-2/dokumente/einladungen-protokolle/top-5-beschlussvorlage-pstos-fuer-die-zertifikate-niederdeutsch-i-und-ii-endgueltig.pdf
dieser Ordnung keine Regelung getroffen wurde, gel- ten die Regelungen der Rahmenprüfungsordnung (RaPO) und der Prüfungs- und Studienordnung (PStO) des B.A. Bildungswissenschaften der Europa-Universität [...] die Teilnahme an einzel- nen Modulen Teilnahmevoraussetzungen vorgesehen sein; diese sind dem Modulkatalog zu entneh- men. (4) Das Zertifikatsstudium ist nur im Rahmen freier Kapazitäten möglich. Es besteht [...] Mündliche Prüfung (15 Min.) 5 (3) Die Qualifikationsziele der Module und weitere Einzelheiten sind dem Modulkatalog zu entneh- men. (4) Studien- und Prüfungsleistungen, die nicht im Rahmen der Lehrveranstaltungen
fileadmin/content/institute/sport/dokumente/downloads/themenvorschlaege-heemsoth-frerichs-langer-brandt-03-24.pdf
Videobeispielen auch die Emotionen der Studierenden während der Arbeit beeinflusst (Syring et al., 2015). Aus diesem Grund stellt sich die Frage, wie Lehramtsstudierende ihre Teilnahme an einer videobe [...] werden, was den Lernerfolg der Studierenden beeinflussen kann (Heemsoth et al., 2020; Syring et al., 2015). Es soll deshalb untersucht werden, inwieweit Lernerfolge mithilfe einer beispielbasierten Lernumgebung [...] Syring, Marcus, Thorsten Bohl, Marc Kleinknecht, Sebastian Kuntze, Markus Rehm, and Jürgen Schneider. 2015. Video or Text in Case-Based Teacher Education? An Examination of the Effects of Different Media on
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/alumni/the-assessment-of-renewable-energy-projects-for-community-benefit-in-west-harris.pdf
s.n. ITM - Power(C), n.d. June 2015: Company Presentation. [Online] Available at: http://www.itm-power.com/wp- content/uploads/2015/06/ITM_Company_Presentation_June2015.pdf [Accessed 11 March 2016]. ITM [...] local energy economies Source: Own elaboration based on Creamer (2016), Bere, Jones, & Jones (2015), Amstrong (2015) and Entwistle, Roberts, & Xu (2014) Community empowerment • Energy independence •Governance [...] potential, s.l.: s.n. Amstrong, H., 2015. Local energy in an age of austerity. Preserving the value of local and community energy, London: Nesta. Applecross , 2015. Apple Cross community scheme, s.l.: