/soziologie/wer-wir-sind/das-team/gastprofessuren/klarissa-lueg
Ethics (Impact Factor: 1.326) Gutachterin - Learning, Culture, and Social Interaction (Impact Factor: 0.778) Gutachterin - Journal of Social Science Education Gutachterin - Corporate Communications: An In [...] by CEOs on social network sites. / Lueg, Klarissa; Nielsen, Camilla. In: Communication & Language at Work, Vol. 1, No. 4, 2015, p. 88-120. Internationalization of higher education and social inequality [...] classroom : The relevance of habitus, social origin, and departmental culture for learner-oriented instructional concepts for sociology. / Lueg, Klarissa. In: Journal of Social Science Education, Vol. 10, No
/zebuss/veranstaltungen/abgeschlossene-veranstaltungen/closed-workshop-race-und-soziale-gerechtigkeit
when researching race and social justice Academic research has been deeply implicated in the oppression of marginalised groups, contributing to the maintenance of oppressive social structures. This workshop [...] workshop will consider the role of the researcher when researching for social justice, with a particular focus on race. It will consider the debates around power relations in qualitative research, ethical issues [...] positioned not as ‘easy solutions’ as such, but as potentially uncomfortable processes of working towards social justice. The workshop will also be of interest to those researching across other unequal power relations
/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/alexandra-krumm
Krumm, A. / Süsser, D. / Blechinger, P. (2022): Modelling social aspects of the energy transition: What is the current representation of social factors in energy models?. Energy 239(4):121706. https://doi [...] India - A Model-Based Analysis. Energies 11(11), 3001. Vorträge Krumm, A. (2021/04/08): Modelling social aspects of the energy transition: current andpotential representations in energy models. Presentation
/aundo/profil-personen/personen/ehemalige/johanna-lisa-degen
111117k Parasoziale Beziehungen (Social Media) und Gesundheit: Perspektiven auf Kindheit, Jugend und Entwicklung Seminar FrSe 2024 111116k Identität, Massenkommunikation & Social Media: Perspektiven auf Kindheit
/studium-lehre/studienangebot/bildungs-und-europawissenschaften/ba-european-cultures-and-society
Cultural and Social Geography of Europe Economies and Societies Philosophy of Europe 30 LP 4. Semester Research Methods II Transnational Perspectives Transformations of Religion In-depth Culture Social Practice
/studium-lehre/studienangebot/bildungs-und-europawissenschaften/ma-european-studies
Modul 12: Transformation of European Economies Modul 13: Challenges to European Society Modul 14: Social and Political Philosophy of Europe: Current Topics and Debates Modul 15: Cultural Diversity in Europe
/iim/internationales/informationen-zum-auslandssemester-1/liste-der-anerkannten-kurse-im-ba-im-und-ma-ims/ba-international-management-bwl/schweden
Wahlpflichtbereich 1 2SA003 Swedish Social Welfare in Comparative Perspective 7,5 International Economics 5 153005011 Wahlpflichtbereich 1 2SA003 + 2FE210 Swedish Social Welfare in Comparative Perspective [...] taltung im Ausland CP Anerkannt für Lehrveranstaltung CP Prüfungsnummer Bereich Anerkannt 2FE209 Social Enviromental Entrepreneurship 7,5 Topics in International Business and Economics 1 or 2 5 153002291 [...] International Business and Economics 1 or 2 5 153002291 or 153002301 Wahlpflichtbereich 1 2FE209 Social and Environmental Entrepreneurship 7,5 Topics in International Business and Economics 1 or 2 5 153002291
/medienbildung/wer-wir-sind/ehemalige/dr-stephan-muente-goussar/publikationen
Selber machen. Regierungstechnologien der Freiheit. S.180-201 eLearning 2.0. Selbststeuerung mit Social Software. In: kulturrevolution. zeitschrift für angewandte diskurstheorie, Nr. 5, Januar 2007 Ich
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/medienmanagement/studium-lehre/master/forschungsseminar-marketing-und-medien
Studierenden eigenständige Forschungsarbeiten in aktuellen Themengebieten (z.B. Virtuelle Güter, Social Media Marketing etc.) durch. Durch entsprechende Vorlesungsanteile zum wissenschaftlichen Arbeiten
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Herausforderungen gelegt, die durch neue Informations- und Kommunikationstechnologien (inkl. Mobile und Social Media) entstehen. Inhalte des Moduls: Einführung Theorie der Werbung Grundlagen der Mediaplanung