/gesundheitspsychologie-und-gesundheitsbildung/wer-wir-sind/das-team/anne-neumann-geb-koepnick
dx.doi.org/10.1007/s00482-020-00466-w Hampel, P., Köpnick, A. & Roch, S. (2019). Psychological and work-related outcomes after inpatient multidisciplinary rehabilitation of chronic low back pain: A prospective
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/ehemalige-mitarbeitende/niemeyer-jensen-beatrix-prof-dr/the-teaching-occupation-in-learning-societies
in and between education institutions and workplaces. They involve more work across borders and contribute to human service work required in global economies, with impacts on teacher capacities, identities [...] occupational boundary work, identifies practical implications for the teaching workforce, and establishes a research platform to investigate globally distributed human service work. Kurzübersicht Stichworte [...] The teaching occupation in Learning Societies: A global ethnography of occupational boundary work Vorlesen This project investigates the teaching profession in learning societies. It questions the established
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/re-integration
ion programmes refer to the shift of paradigms in learning theory, by strongly stressing forms of work based, action oriented, situated learning. Re-integration programmes have developed innovative approaches [...] ion programmes refer to the shift of paradigms in learning theory, by strongly stressing forms of work based, action oriented, situated learning (cf. Socrates Re-Enter, interim report, Flensburg January [...] level : identify how programmes are situated in the national VET systems? How is the school to VET/work transition influenced by cultural specifics ? (primary evaluation through interviews). Aims The proposed
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/wieder-eingliederung
pathways of the disengaged young people, 6/2000 Situated Learning? How far can the concepts be used in work re-entry programmes? Seminar at Faculdade de Ciencias e Tecnologia - Universidade Nova de Lisboa.
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
Zukunftsvorstellungen von Kindern und Jugendlichen im interkulturellen Vergleich (Pilotphase) Vorlesen Das Forschungsprojekt befasst sich in kulturvergleichender Perspektive mit den Zukunftsvorstellun
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/thon-christine-prof-dr/karrierefamilieplus
KarriereFamiliePLUS Vorlesen Im Rahmen des Projekts wurde ein Programm zur Förderung von Frauen mit Kindern entwickelt, die eine wissenschaftliche Karriere oder einen Aufstieg in der Verwaltung einer
/pundo/studium-lehre/master/service-learning-projekt
Das nächste SLP startet im Frühling 2024 Vorlesen Im Frühjahrssemester 2024 startet die nächste Runde unseres Service Learning Projekts. Interessierte gemeinnützige Organisationen können sich ab Novem
/psychologie/forschungpresse/forschungsprojekte/abgeschlossene-projekte/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
Zukunftsvorstellungen von Kindern und Jugendlichen im interkulturellen Vergleich Vorlesen Das Forschungsprojekt fragte in kulturvergleichender Perspektive nach den Zukunftsvorstellungen und -konzepten
/textil-und-mode/kalenderdetails
Kalender der Abteilung Textil + Mode Vorlesen Kategorie Alle Feste und Empfänge Information Konferenzen/Tagungen Kulturelle Veranstaltungen Sonstiges Studentisches Leben Vorträge Workshops Ab heute Ab
/medienbildung/archiv/sommer-uni/sommer-uni-2010-medien-machen-schule-10
Sommer-Uni 2010 »Medien machen Schule 1.0« Vorlesen Die Universität Flensburg hat vom 16. – 19. August 2010 die erste Sommer-Uni Flensburg durchgeführt. Unter dem Motto "Medien machen Schule" beteilig