/powi/wer-wir-sind/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/anna-christin-goerg
the German Hans-Böckler-Foundation. She was the managing director at the Institute for Protest and Social Movement Studies (ipb) in Berlin. During her M.A. program in European Studies, she dealt extensively [...] School in Methods and Techniques, online 06/2022 Introduction to Process Tracing , Summer School in Social Science Research, Radboud University, Nijmegen 02/2020 Advanced Topics in Set-Theoretic Methods and
/zml/wer-wir-sind/personen/mara-simon
562102k Übung zur Einführung in die Empirische Sozialforschung und Statistik Übung FrSe 2024 5310s21k Social Inequality Seminar FrSe 2024 Publikationen Publikationen Simon, Mara (2023): Wie misst man Antifeminismus
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/andreas-tilch
Studium und Praktikum am Goldsmiths College der University of London (Studiengang: Race, Media and Social Justice/ Praktikum: am Lehrstuhl von Prof. Dr. Angela McRobbie im Department of Media & Communication) [...] einen reflexiven Gewaltbegriff [72 Absätze]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 22(1), Art. 9 , doi.org/10.17169/fqs-22.1.3470 Tilch, Andreas (2020). "Wie wäre es eine
/soziologie/wer-wir-sind/das-team/monika-eigmueller
Integration of Social Policies . Journal of European Social Policy, 23 (4), 364–376. Börner, Stefanie; Eigmüller, Monika; Senghaas, Monika (2013): (Re)organising Social Security. Social Policy in Europe [...] Lueg (Eds.) (2018), Education, Europeanization and Europe’s social integration. Special issue of Innovation. The European Journal of Social Science Research , 31 (4). Eigmüller, Monika (2018), Soziologie [...] Nomos: 260-265. Börner, Stefanie. Monika Eigmüller (2018), Social Security in Europe. Towards a diachronic perspective for analysing social policy rescaling. In: Culture, Practice & Europeanization. Volume
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/sport/kollegium/juergen-schwier
Danisch, M. & Schwier, J. (2010). Bewegungslernen im Netz? Sportwissenschaftliche Perspektiven des Social Web. In Danisch, M. & Schwier, J. (Hrsg.), Sportwissenschaft 2.0 (9-23). Köln: Sportverlag Strauss [...] socializacao pessoal. In Malina, A. & Cesario, S. (Eds .), Esporte: Fator de Integracao e Inclusao Social? (85-98). Campo Grande: Editora Universidade Federal de Mato Grosso do Sul Schwier, J. (2009). A [...] Midiatizacao do Esporte. In Malina, A. & Cesario, S. (Eds.), Esporte: Fator de Integracao e Inclusao Social? (105-118). Campo Grande: Editora UFMS Schwier, J. & Schauerte, T. (2009). Wechselseitige Abhängigkeiten
/soziologie/wer-wir-sind/das-team/vincent-gengnagel
research governance – social sciences and market integration" Mit Katharina Zimmermann und Sebastian Büttner, Vortrag auf der Tagung Governing (by) expertise. The politics of social scientific knowledge [...] in the US. INTERCO-SSH workshop: The Social Sciences and Humanities in the European Research Area . Erasmus University Rotterdam, 25.-26. Feburary 2016. Can the Social Sciences and Humanities Transcend the [...] Perspektiven . Wiesbaden: Springer. DOI: 10.1007/978-3-658-14900-0. "European eco-social policies". Special Issue for Global Social Policy (SAGE), edited with Alexandra Kaasch, Katharina Zimmermann & Robin S
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-juergen-budde
Hellberg, Lotta (2021): Contractualism as an Element of Democratic Pedagogy? In: JSSE - Journal of Social Science Education 20 (4), S. 48-71. Budde, Jürgen; Blasse, Nina; Rißler, Georg (2020): Zur Relation [...] Nora (2017): Class Council between Democracy Learning and Character Education. In: JSSE - Journal of Social Science Education 16 (3), S. 52–61. DOI: 10.2390/jsse-v16-i3-1593. Budde, Jürgen; Rißler, Georg (2017): [...] Osnabrück Budde, Jürgen (2019): The subjectifying public of the Class Council. Practices and Artefacts in Social Learning. Vortrag auf der 6. Internationalen Tagung Erziehungswissenschaftliche Ethnographieforschung
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/nec/ueber-uns/personen/mitarbeiterinnen-mitarbeiter/matthias-schmelzer
2022. "Who Shut Shit down? What Degrowth Can Learn from Other Social-Ecological Movements", in: Degrowth & Strategy: How to Bring about Social-Ecological Transformation, Hrsg. Nathan Barlow, Livia Regen [...] Currents within the Emerging Movement for Sustainable Degrowth", Interface: A Journal for and about Social Movements 9 (1), 327–56 (mit Dennis Eversberg). Online verfügbar . * 2017. "Mehr als Weniger: Erste [...] Jury " Lehre im Kontext von Nachhaltigkeit " der Stiftung Innovation in der Hochschullehre Climate Social Science Network (CSSN) European Parliament History Research Network Gesellschaft für sozioökonomische
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/wischmann-anke-prof-dr
und Sammelbänden: Wischmann, Anke (2023): "Learning to Adapt? Leave and Arrival as Major Psycho-Social Challenges for Newly Arrived Adolescent Immigrants in Germany". In: Youth 3, no. 3: 809-822 (link) [...] Bozen, September 2018, ECER: Adolescent Learning in the Contexts of Flight and Arrival (Network 7: Social Justice and Intercultural Education) und The worlds of Bildung and education. Interdependences of
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/roessler-reto-prof-dr
Törleß" und Juli Zehs "Spieltrieb" Bachelorarbeit (2019; Studiengang EUCS) : Self-Presentation on Social Meadia (Instagram) Bachelorarbeit (2019) : Männlichkeitsentwürfe in Franz Kafkas "Der Verschollene"
- Diese Seite in anderen Bereichen
-