Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/geschichte/personen/personen/marie-theres-marx
Gesundheits- und Ernährungswissenschaften im Bachelor Bildungswissenschaften (B.A. 2016) und im Master of Education Lehramt an Sekundarschulen mit dem Schwerpunkt Sek I (M.Ed. 2018) 2013 Allgemeine Hochschulreife [...] steinischen Landespolizei in den 1960er Jahren im Überblick und anhand exemplarischer Biografien. The International School for Holocaust Studies, Seminar für Studierende und Anwärter:innen der Polizei
/geschichte/personen/personen/melanie-richter-oertel
senschaft und evangelischen Theologie im Bachelor Bildungswissenschaften (B.A. 2019) und im Master of Education Lehramt an Sekundarschulen mit dem Schwerpunkt Sek I (M.Ed. 2021) 2006-2016 Entwicklungs [...] Museen Fachdidaktische Beratung, mit einem besonderen Fokus auf frühe historische Lernprozesse, in einem EU-finanzierten deutsch-dänischen Projekt des Danevirke Museums, des Wikinger Museum Haithabu und des
/theologie/ev-theologie-systematische-und-historische-theologie/team/dr-thies-muenchow
sioneller Theologie" , in: Settimana, 4, 1/2019. " Democracy and the Soul of Politics. Rethinking a Theological Concept in the Light of Badiou, Nancy, Marx, and Rancière ", in: Disputatio philosophica [...] worked as a scientific assistant at the 'Institut für Evangelische Theologie' at Christian-Albrechts-Universität Kiel (CAU). He wrote his PhD-thesis on the subject of theological hermeneutics (summa cum [...] working on his habilitation about science theory of theology. He has published articles on philosophy of religion, literature, and contemporary phenomena of popular culture. His main research interests involve
/geschichte/personen/personen/dr-sebastien-tremblay
or the construction of the historical queer subject. Beyond a success story, the project dives into some of the shortcomings of Euro-American queer history and the power of the negative, contributing to [...] Following the journey of the Pink Triangle and its many iterations, A Badge of Injury pinpoints the roles of cultural memory and power in the creation of gay and lesbian transregional narratives of pride or [...] within the liberal script, especially of progress narratives, unveil the link between conceptions of time, identity construction, and the framing of race inside communities on the margin. The project
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/grenz-juno-frauke-ma
: Budrich, 185-200. 2020: "Sexual Politics on Behalf of LGBTTIQ"? Re_Production of Heteronormativity in the German Debate about the Implementation of Sexual Diversity as a Topic in School. In: Open Gender [...] Kolloquium "gender interdisziplinär" an der EUF 08.06.2019 Fear of the Freaks. Generating Outrage as a Discursive Strategy for the (Re)Production of Heteronormative Education . Vortrag bei der 23rd DiscourseNet [...] 15.09.2018 Schools, Sexuality, and Subjectivation. (Re)Production of Heteronormativity in the German Debate about the Implementation of Gender and Sexual Diversity as a Topic in School . Vortrag bei der
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/prof-dr-margot-brink
and Continuities: Proceedings of the IVth International Colloquium on Christine de Pizan Glasgow 21-27 July 2000, published in honour of Liliane Dulac , Glasgow: University of Glasgow Press 2002, 141-154 [...] "KONTROVERS: Literaturdidaktik meets Literaturwissenschaft", 8.- 9. März 2018 an der Universität Bremen. "EU-Gebiete in äußerster Randlage: Zur Repräsentation von Migration, Prekarität und Armut in den Literaturen [...] discours amoureux » – 21. - 27. Juli 2000, IVth International Colloquium on Christine de Pizan, University of Glasgow. "Konservative Kulturkritik? Die Lyrik von Michel Houellebecq" – September 2000, Frankromanistentag
/geschichte/personen/personen/prof-dr-astrid-schwabe
Geschichte in der Schule. Baltmannsweiler 2021, S. 151-168. Teaching and learning history with the concept of the Nazi Volksgemeinschaft – an alternative for Holocaust Education? (mit Uwe Danker). In: Ballis [...] Institut für Zeit- und Regionalgeschichte (IZRG) der Universität Flensburg (u.a. im deutsch-dänischen EU-Interreg-IIIA-Projekt Virtuelles Museum) 1997 - 2004 Studium der Angewandten Kulturwissenschaften an [...] Sandkühler u.a. (Hg.): Geschichtsunterricht im 21. Jahrhundert, S. 412-423. Presenting and Teaching the Past (zus. mit Karl H. Pohl), in: Shelley Baranowski, Armin Nolzen, Claus-Chr. Szejnmann (ed.): A Companion
/geschichte/personen/personen/thea-kruse
Thea Kruse Vorlesen Kontakt Seminar für Geschichte und Geschichtsdidaktik Universität Osnabrück - IMIS (Institut für Migrationsforschung und Interkulturelle Studien) Telefon +49 461 805 2248 E-Mail th
/powi/wer-wir-sind/professor/prof-dr-uwe-puetter
on: studying the lead roles of the European Council and the Council in post-Lisbon EU politics, in: Journal of European Integration , Vol. 38, No. 5. Puetter, U. (2016), The centrality of consensus and [...] ing-on-junckers-new-commission-the-european-council-will-remain-the-real-centre-of-eu-decision-making . Puetter, U. (2013) , The European Council – the new centre of EU politics , SIEPS Policy Analysis [...] deliberative intergovernmentalism: the role of the Council and the European Council in EU economic governance' und 'The new intergovernmentalism: European integration in the post-Maastricht era' zählten wiederholt
/geschichte/personen/personen/prof-dr-kresimir-matijevic
435-456. 24. The Evolution of the Afterlife in Archaic Greece, in: K. Waldner/R. Gordon/W. Spickermann (Hg.), Burial Rituals, Ideas of Afterlife, and the Individual in the Hellenistic World and the Roman Empire [...] Hintergrund des Praxissemesters A / Didactic reflection and deepening of selected aspects of history teaching in the context of the practical semester A Seminar FrSe 2024 511037k Didaktische Reflexion und [...] Hintergrund des Praxissemesters B / Didactic reflection and deepening of selected aspects of history teaching in the context of the practical semester B Seminar FrSe 2024 Vita Seit 01.10.2016 Professor