Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/mathematik/wer-wir-sind/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/prof-dr-michael-schmitz/publikationen
Rott (Eds.). "Problem Posing and Solving for Mathematically Gifted and Interested Students – Best Practices, Research and Enrichment". Springer-Spektrum (im Druck, akzeptiert am 16.06.2022) Merlin Carl [...] Rott (Eds.). "Problem Posing and Solving for Mathematically Gifted and Interested Students – Best Practices, Research and Enrichment". Springer-Spektrum (im Druck, akzeptiert am 19.05.2022) Merlin Carl [...] Rott (Eds.). "Problem Posing and Solving for Mathematically Gifted and Interested Students – Best Practices, Research and Enrichment". Springer-Spektrum (im Druck, akzeptiert am 13.05.2022) Merlin Carl
/fabricadigitalis/sammlungen/good-practice-fuer-universitaere-lehrunterstuetzungsportale-1
Good Practice für universitäre Lehrunterstützungsportale Vorlesen Hier finden Sie eine Auswahl besonders gut gemachter Web-Angebote von Hochschulen im deutschsprachigen Raum zu digitaler Lehre. Sie enthalten
/fabricadigitalis/sammlungen/software-tools-1
nspartner*innen gesucht, um jene Kriterien zu erweitern – z.B. hinsichtlich Datenschutz oder Best Practice-Beispielen. Die Sammlung befindet sich im Aufbau.
/fabricadigitalis/sammlungen/good-practice-fuer-lehre-aus-der-euf-1
Hier finden Sie Good Practice-Sammlungen anderer Einrichtungen: e-teaching.org: Digital Learning Map Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg: Digitale Lehre – Good Practice Universität Siegen:
/evb/forschung/klimafood
zum Download Digitale Selbstlernschulung Austauschformat Veröffentlichungen Ausschreibungen Best-Practice-Berichte Fahrradküche Poster KlimaFood 221202-klimafood-interaktiv.pdf 05.12.2022 187 KB (PDF)
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/02102019-vortrag-auf-der-konferenz-refuge-europe-a-question-of-solidarity-in-chemnitz
similarities and differences of local practices visible (Glorius et al. 2019). In the presentation, we focus on the influence of multilevel governance systems on local practices of social integration in a Ger [...] s between local practices of social integration and show parallels to the respective multilevel governance system: Whereas institutional actors in Germany develop individual practices due to the absence [...] nsthemen, die die politische Landschaft in vielen europäischen Staaten verändert haben. Auch best-practice Beispiele und Zukunftsszenarien eines Gemeinsamen europäischen Asylsystems auf der Grundlage von
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/26-28062019-vortraege-bei-der-16th-annual-imiscoe-conference-in-malmoe
historical experiences and c) a predominance of informal structures of communication, interaction and practices even in formally institutionalized settings. These characteristics lead to the hypothesis of specific
/humangeographie/team/prof-dr-holger-jahnke/publikationen
Hoffmann, Katharina (2013): Handlungsorientierungen auf der Basis qualitativer Analysen ausgewählter Best-practices bestehender Kooperationen zwischen Einrichtungen der Bildung und er Kultur in dem Amtsbereichen
/international/sprachen/zentrum-fuer-sprachen/sprachkurse/fruehjahrssemester-2024/intensivkurse
TOEFL ITP, learning academic level vocabulary, and putting into practice grammar knowledge, or just come and expand your knowledge and practice the skills of English. This module is consists of three levels
/international/sprachen/zentrum-fuer-sprachen/sprachkurse/fruehjahrssemester-2024/semesterkurse/englisch
TOEFL ITP, learning academic level vocabulary, and putting into practice grammar knowledge, or just come and expand your knowledge and practice the skills of English. This module consists of three levels, [...] offer you this course. An important element of academic culture in Germany is so-called "best academic practice". It describes what qualitatively and ethically good research work and teaching is. Plagiarism [...] development and the uses words from the General Service List. The second part of the course provides practice using words from the Academic Word List sublists 1-5. Assessment: Regular and active participation