/fabricadigitalis/sammlungen/starterkit-digitale-lehre
verschiedene Aspekte des E-Learnings behandelt, darunter Lernen mit Videos oder Kollaboratives Lernen mit Social Software. Der Beitrag "E-Learning" als Katalysator und Werkzeug didaktischer Innovation von Reusser
/strategie/forschung/forschungsthemen
Chains, Flexibility and Sustainability, Springer, 2018: 15-31. Gretzinger, S. & Royer, S.: Adding Social Capital Considerations to the Value Adding Web Concept of Clusters, in: Fietze, S., Holtmann, D. [...] Journal of Innovation Economics & Management, Vol. 3, No. 33, 2020: 79-103. Royer, S. & Bradley, L.: Work group support as an undervalued resource of small family businesses, in: Journal of Family Business
/studium-lehre/studierendenservice/pruefungen-abschlussarbeiten-und-zeugnisse/po-wechsel
it Sprachwissenschaft/Literaturwissenschaft 514070000 > 101400700 Project Work Linguistics 514071000 > 101400701 Project Work Literature 514072000 > 101400702 Modulprüfung 514075000 > 101400705 Modul 8 [...] it Sprachwissenschaft/Literaturwissenschaft 514070000 > 101400700 Project Work Linguistics 514071000 > 101400701 Project Work Literature 514072000 > 101400702 Modulprüfung 514075000 > 101400705 Modul 8 [...] > 104500100 Social, Emotional and Behavioral Issues in the Context of School, Society, Culture, and Research 535011000 > 104500101 Tackling Biographical Issues, Diversity Issues and Social Marginalization
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/jaekel-olaf-prof-dr/vortraege
Comparison" 29.3.2006, 31st International LAUD-Symposium 'Intercultural Pragmatics: Linguistic, Social, and Cognitive Approaches', Universität Koblenz-Landau "Wie kommen wir im (Englisch-)Unterricht über [...] Denotational Boundary Disputes" 27.3.2002, 29th International LAUD-Symposium 'The language of politico-social ideologies', Universität Koblenz-Landau, Sektion A: 'The linguistic and conceptual interplay between
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen
Disputes", in: Caroline Gosselke, Heike Ramsauer & Gabriele Trappmann (Hg.) The Language of Politico-Social Ideologies - Abstracts of the 29th International LAUD-Symposium 2002, 45-46. 2002 "'For You Don't
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/ehemalige/default-91ce983a19/research
, Amsterdam, NL July 14-17, 2015 Participation in the ESRC Summer School in Corpus Approaches to Social Sciences (CASS Summer School) , Lancaster University in Lancaster, GB Nov 28-19, 2014 Co-organizer
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/haschemi-yekani-elahe-prof-dr/publications
Kohlmann. Trier: WVT, 2012. 339-351. "The Road to Guantánamo and Taxi to the Dark Side: The Politics of (Social) Death and Rebirth." Birth and Death in British Culture: Liminality, Power, and Performance. Eds [...] Muñoz." Together with Henriette Gunkel. W(h)ither Identity: Positioning the Self and Transforming the Social. Eds. Johanna Fernández, Danae Gallo González and Veronika Zink. Trier: WVT, 2015. 67-70. " Nostalgisches
/integrative-geographie/team/prof-dr-sybille-bauriedl/publikationen
Perspektiven. Sammelrezension: MacGregor, S. 2010: A stranger silence still: the need for feminist social research on climate change; Arora-Jonsson, S. 2011: Virtue and vulnerability. Discourses on women [...] Agrarkonzerne: Bioökonomie in Afrika. In: Dietz, K., Engels, B. (Hg.): Climate Change in Africa. Social and Politcal Impacts, Conflicts, and Strategies. Peter Lang Verlag. S. 127-148. Bauriedl, S. (2018): [...] Ergebnisse Sozial-ökologischer Forschung 11. Bauriedl, S. (2008): Die "Nachhaltige Stadt". Ein patch work unterschiedlicher Nachhaltigkeitsdimensionen. In: Bauriedl, S., Schindler, D., Winkler, M. (Hg.):
/international/sprachen/zentrum-fuer-sprachen/ivsc-courses
dates will be scheduled in consultation with the group. Group work: expected are about 2 hours per week of independent individual/group work Duration of challenge: 5-8 weeks (September-November) Language [...] dates will be scheduled in consultation with the group. Group work: expected are about 2 hours per week of independent individual/group work Duration of challenge: 5-8 weeks (September-November) Language [...] dates will be scheduled in consultation with the group. Group work: expected are about 2 hours per week of independent individual/group work Duration of challenge: 5-8 weeks (Sepbemter-November) Language
/fabricadigitalis/portale/portal-lehre-digital/anleitungen-und-handreichungen/starterkit-digitale-lehre
verschiedene Aspekte des E-Learnings behandelt, darunter Lernen mit Videos oder Kollaboratives Lernen mit Social Software. Der Beitrag "E-Learning" als Katalysator und Werkzeug didaktischer Innovation von Reusser