/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/ehemalige/prof-dr-laura-morgenthaler-garcia
Auslandsstipendium der DFG für einen Forschungsaufenthalt an der École des Hautes Études en Sciences Sociales (Paris). Thema: Sprachpolitik in Westsahara und Marokko (Nordafrika): Das Spannungsfeld zwischen [...] 04/2008: Sachbeihilfe der DFG für einen Forschungsaufenthalt an der École des Hautes Études en Sciences Sociales (Paris) (Alleiniger Antrag) 05/2008: Auszeichnung der UNESCO im "International Year of Languages [...] español (BA Profilmodul) SoSe 2008 DFG Forschungsaufenthalt an der École des Hautes Études en Sciences Sociales. Paris. Übernahme von zwei Sitzungen des Seminars Politiques linguistiques au Maghreb von Prof.
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/wischmann-anke-prof-dr
und Sammelbänden: Wischmann, Anke (2023): "Learning to Adapt? Leave and Arrival as Major Psycho-Social Challenges for Newly Arrived Adolescent Immigrants in Germany". In: Youth 3, no. 3: 809-822 (link) [...] Bozen, September 2018, ECER: Adolescent Learning in the Contexts of Flight and Arrival (Network 7: Social Justice and Intercultural Education) und The worlds of Bildung and education. Interdependences of
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-anja-steinbach
IAIE Conference (mit Dr. Anh Dao Tran, University of Iceland) 07/2019 Social Innovation through Cooperation of School- and Social Pedagogical Settings in Primary Education. Vortrag auf der ECER Conference [...] Pädagogische Hochschule Zug und Jan Wolter; Universität Oldenburg) 09/2018 Leaving School: Impacts of social categories and power relations in reconstruction of educational biographies of adolescents in Iceland