/geschichte/personen/personen/prof-dr-christiane-reinecke
France and West Germany" 2008 PhD in Modern History with a PhD thesis on "Governing Mobility: Practices of Migration Control in Britain and Germany, 1880–1930" ( summa cum laude ), History Institute, [...] 35 (2009) 1, 64‑97. Governing Aliens in Times of Upheaval. Immigration Control and Modern State Practice in Early Twentieth-Century Britain, in: International Review of Social History 54 (2009) 1, 39‑65
/kunst/wer-wir-sind/leitung/rueckert-friederike-prof-dr
2009–2011 Gründung und Leitung des Projektes "Kunst hoch Schule" für die Muthesius Kunsthochschule (Good practice-Beispiel der Hochschulrektorenkonferenz, Projekt Nexus). 2010-2013 Mitarbeiterin der "Projektgruppe [...] in der Pilotphase geleitet und evaluiert. 2012 Zertifizierung als "Muthesius-Projekt" 2012 good practice-Beispiel der HRK Hochschulrektorenkonferenz, Projekt Nexus , 2018 Mixed Up-Wettbewerb Länderpreis
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/patrut-iulia-karin-prof-dr
the Nineteenth-Century Novella." Vortrag im Rahmen der Tagung "The Dignity ft he Poor: Concepts, Practices, Representations", veranstaltet vom Deutschen Historischen Institut in London in Kooperation mit
/gesundheitspsychologie-und-gesundheitsbildung/wer-wir-sind/ehemalige-mitarbeiter/toni-faltermaier
August 26-30, 2014. Faltermaier, T. (2014). Salutogenesis and resilience in theory, research, and practice: An introduction. Presentation at the 28th European Health Psychology Society (EHPS), Innsbruck
/sl/wer-wir-sind/das-team/yrsa-duborg
B (Primarstufe) - Gruppen 1 und 2 - extern Seminar/Übung FrSe 2024 152025k BA-L 04 - TM 1 - Best practice: Unterricht, Lernen und Verhalten, Denken und Metakognition, Lernen und Motivation Seminar FrSe
/dualer-master-sopaed/wer-wir-sind/das-team/janne-berner-abgeordnete-lehrkraft
Seminar FrSe 2024 157005k Modul 7 - TM 1 - Best practice in sonderpädagogischen handlungsfeldern: Unterricht Seminar FrSe 2024 157006k Modul 7 - TM 2 - Best Practice in sonderpädagogischen Praxisfeldern: Übergänge
/friesisch/wer-wir-sind/prof-dr-nils-langer
eingereicht. mit Samantha M. Litty: Historical Perspectives on Language Ideology, Policy, and Practices: Evidence from Minoritized Languages. Oxford: Lang. ca. 200 pp. 2017. Regionale Mehrsprachigkeit
/zww/wer-wir-sind/team-zww/kathrin-rheinlaender
T. (2017). Attitudes and attitude change of students towards the relationship between theory and practice. HEAd‘2017, Valencia 22.-24.June 2017. Fischer, T. / Rheinländer, Kathrin / Dangelat, Marina / Bach
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/roessler-reto-prof-dr
Jahrhunderts , 09.-11. September 2013, Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel. Regulative Fictions. Practices and Narratives of Astronomical Observation in Barthold Heinrich Brockes’ »Irdisches Vergnügen in
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-juergen-budde
Disciplining in Classrooms as Practices of Discrimination? Vortrag auf der ECER. Hamburg Budde, Jürgen; Blasse, Nina; Rißler, Georg (2019): Who is who in the inclusive school: Practice[s] of cooperation in inclusive [...] wissenschaftlicher Qualitätssicherung Budde, Jürgen; Rieske, Thomas Viola (i.E.): Transforming Practices of Masculinity – a model based on qualitative research on boys’ education. In: Boyhood Studies Budde [...] Budde, Jürgen; Rißler, Georg; Schatzki, Theodor R. (2023): Inclusion, Exclusion, and the Spaces of Practices. In: Rißler, Georg; Buchner, Tobias & Köpfer, Andreas (Hg.): Space Studies in Inclusive Education