/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen
Disputes", in: Caroline Gosselke, Heike Ramsauer & Gabriele Trappmann (Hg.) The Language of Politico-Social Ideologies - Abstracts of the 29th International LAUD-Symposium 2002, 45-46. 2002 "'For You Don't
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/jaekel-olaf-prof-dr/vortraege
Comparison" 29.3.2006, 31st International LAUD-Symposium 'Intercultural Pragmatics: Linguistic, Social, and Cognitive Approaches', Universität Koblenz-Landau "Wie kommen wir im (Englisch-)Unterricht über [...] Denotational Boundary Disputes" 27.3.2002, 29th International LAUD-Symposium 'The language of politico-social ideologies', Universität Koblenz-Landau, Sektion A: 'The linguistic and conceptual interplay between
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/limberg-holger-prof-dr/publications
176-193. ( Link ) Limberg, Holger & Geluykens, Ronald (2007). Investigating Preference Organization and Social Variation through Questionnaires: The Case of Threat Responses. In: Kraft, Bettina & Geluykens, Ronald [...] Padilla, Morón, Reyes Gómez & Fernández Amaya, Lucía (eds.), Studies in Intercultural, Cognitive and Social Pragmatics . Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 144-156. ( Link )
/sozial-und-bildungsoekonomik/akpoloek
Arbeitskreis Politische Ökonomie Vorlesen Aktuelles Tagung zu "10 Jahre nach der Weltfinanzkrise: New Economic Thinking. Beginn einer Transformation von Wirtschaftspolitik und Wirtschaftswissenschaft"
/widi/forschung/publikationen
): Praise of Difference: Dealing with Heterogeneity in Socio-Scientific Education. In: Journal of Social Science Education, Nr. 10(2)/2011. Zeitschriftenartikel Ebbers, Ilona: Entrepreneurship Education [...] Verschiedenheit - Umgang mit Heterogenität in der sozialwissenschaftlichen Bildung. In: Journal of Social Science Education, Nr. 10(2)/2011, S. 3-13. Ebbers, Ilona: Lehr-Lernkonzepte der Übergangsbewältigung- [...] gestalten. Beratungsdienstleistungen im Vergleich, Weinheim / Basel. 2020, S. 281-319. Ebbers, Ilona: Social Entrepreneurship Education im beruflichen Übergang. In: Schröder, Rudolf: Berufliche Orientierung
/eem/de/the-meng-programme/contents/international-class
research instruments and thereafter collect information at their research sites, applying different social and technical research methods. This phase usually takes two weeks. Within another two weeks the
/widi/forschung/projekte
Hauptziel des Projektes SEEd ist die Entwicklung von Lehr-Lern-Material für Schulen zum Themenkomplex Social Entrepreneurship. Dieses soll SchülerInnen dazu befähigen, gesellschaftliche Herausforderungen in [...] erkennen und zu analysieren. Darauf aufbauend entwickeln die SchülerInnen eigene Geschäftsideen für Social Businesses und simulieren wesentliche Schritte eines Gründungsprozesses und Geschäftsalltags. Langfristig [...] Weitere Projektbausteine sind die Entwicklung eines Ausbildungsprogramms für LehrerInnen zum Thema Social Entrepreneurship sowie "Socialize-It" Sommercamps für SchülerInnen und später auch für LehrerInnen
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/haschemi-yekani-elahe-prof-dr/publications
Kohlmann. Trier: WVT, 2012. 339-351. "The Road to Guantánamo and Taxi to the Dark Side: The Politics of (Social) Death and Rebirth." Birth and Death in British Culture: Liminality, Power, and Performance. Eds [...] Muñoz." Together with Henriette Gunkel. W(h)ither Identity: Positioning the Self and Transforming the Social. Eds. Johanna Fernández, Danae Gallo González and Veronika Zink. Trier: WVT, 2015. 67-70. " Nostalgisches
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/haschemi-yekani-elahe-prof-dr/talks
and Sexuality at New York University (USA), 4 April 2011. "The Road to Guantanamo - The Politics of Social Death and Rebirth." Birth and Death. (21st annual conference of the German Association for the Study
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/haschemi-yekani-elahe-prof-dr/research
Black Atlantic. No other social sphere, it seems, is as saturated with affects and regimes of feeling as kinship structures. They organise emotional belonging as well as social intelligibility and the