fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-eng/demokrit-story-gb.pdf
Philosophy was written by Peter Heering with the support of the European Commission (project 518094-LLP- 1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) and the University of Flensburg, Germany. This publication reflects the views only [...] Laughing Philosophy 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Laughing Philosophy Plato was walking home, it was a hot afternoon, and he just wanted to get back into the cool space
fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-pol/demokrit-story-pl.pdf
zostało napisane przez Petera Heeringa przy wsparciu Komisji Europejskiej (projekt nr 518094 – LLP – 1 – 2011 – 1 – GR – COMENIUS - CMP) i Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych. Publikacja [...] Roześmiana filozofia 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Roześmiana filozofia Platon wracał do domu w upalny wieczór, marząc jedynie o jak najszybszym powrocie w chłodne mury
fileadmin/content/studiengaenge/ksm/dokumente/module2-5/details-on-the-framing-of-the-graded-module-examinations-in-the-modules-2-3-english-2024.pdf
and who will grade the result. • “Ephemeral part” (presentation or similar) — there are two options: 1. The “ephemeral part” is an ungraded “pitch”/presentation of what is planned, in which the student presents
fileadmin/content/portal/studium-und-lehre/bilder/deutschlandstipendium/vergabefeiern/vergabefeier-2022/deutschlandstipendium-2022-1-.jpg
fileadmin/content/portal/studium-und-lehre/bilder/deutschlandstipendium/aktuelle-zahlen-bmbf/2022/deutschlandstipendium-aktuelle-zahlen-und-fakten-stand-mai-2022.pdf
Deutschlandstipendiatinnen und -stipendiaten Gesamte Studierendenschaft 61 % 58 % 1 %37 % 33 % 5 % < 1 % < 1 % < 1 % < 1 % Verteilung der Stipendiatinnen und Stipendiaten auf die Hochschularten im Vergleich [...] nPädagogische Hochschulen 35 % 26 % 29 % 38 % 12 % 11 % 7 % 11 % 6 % 7 % 7 % 3 % 3 % 2 % < 1 % 1 % < 1 % < 1 % Fächerverteilung beim Deutschlandstipendium im Vergleich zu allen Studierenden Sonstige Fächer [...] HOCHSCHULEN ¹ Beinhaltet Doppelzählungen von Mittelgebenden, die an mehreren Hochschulen aktiv sind. konnten bei 8.368 FÖRDERNDEN Mittel einwerben.¹ Mecklenburg-Vorpommern: 278 Brandenburg: 580 Berlin: 1.179
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/veranstaltungen-ppts/dfg-fogr-faltbroschuere-engl.pdf
link with the materials and discourses of the neighbouring disciplines involved. Research questions 1. How can an openly accessible research environment be set up that does not affirm stereotypes and reproduce [...] Patrut Literary and Cultural Studies in a European Context Europa-Universität Flensburg Auf dem Campus 1, OSL 134 24943 Flensburg Tel.: +49 461 805 2204 iulia-karin.patrut@uni-flensburg.de ACADEMIC COORDINATOR [...] Svea Taubert Interdisciplinary Centre for European Studies Europa-Universität Flensburg Auf dem Campus 1b, RIGA 607 24943 Flensburg Tel.: +49 461 805 2869 svea.taubert@uni-flensburg.de WEBSITE https://www
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/dfg-workshop-programm-web.pdf
Flensburg Kristina Baudemann and Prof. Dr. Birgit Däwes Europa-Universität Flensburg Auf dem Campus 1 24943 Flensburg kristina.baudemann@uni-flensburg.de birgit.daewes@uni-flensburg.de www.uni-flensburg
fileadmin/content/abteilungen/paed-soz-entwicklung/dokumente/downloads/diagnostische-verfahren-es-stand-5.10.22.pdf
(2010) • CBCL: Manual for the ASEBA Preschool Forms & Profiles. Child Behavior Checklist for Ages 1 1/2 - 5; Language Development Survey; Caregiver-Teacher Report Form. An Integrated System of Multi-informant [...] Fachkräfte (1. Auflage, 2017) • FAVK: Fragebogen zum aggressiven Verhalten von Kindern (2010) • FEEL-KJ: Fragebogen zur Erhebung der Emotionsregulation bei Kindern und Jugendlichen (2005) • FEESS 1-2: Fragebogen [...] Behaviour Checklist von Thomas M. Achenbach (inkl. Fragebögen für Eltern, Lehrer, Kinder/Jugendliche (1. Auflage, 2014) • DISYPS-II: Diagnostik-System für psychische Störungen nach ICD-10 und DSM-IV für Kinder
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/disadvantage-compensation-instructions-for-the-medical-expert-opinion-english.pdf
Instructions for preparing a medical expert opinion0F Important initial explanations 1. The medical (specialist) report 1.1 Outline of the disadvantage from a medical perspective [...] 1 Compensation for disadvantages at EUF: Instructions for preparing a medical expert opinion1 Important initial explanations Due to German examination law, students can only receive compensation for d [...] measures are suitable from a medical (specialist's) point of view to compensate for the disadvantages. 1.1 Outline of the disadvantage from a medical perspective Please indicate whether the need for disadvantage
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/diskussionsbeitraege/diskussionsbeitraege-001.pdf
Biblis B (1.300 MW) für eine planmäßige Revision abgefahren. Im März 2011 wurden nach der Reaktorkatastrophe von Fukushima die Kernkraftwerke Biblis A (1.225 MW), Isar 1 (912 MW), Neckarwestheim 1 (840 MW) [...] ........................... 5 1.1 FRAGESTELLUNG ..................................................................................................................... 5 1.2 ERGEBNISSE DER UNTERSUCHUNG [...] ANHANG 1: BIS 2014 IN BETRIEB GEHENDE KRAFTWERKE.................................................... 32 Zentrum für nachhaltige Energiesysteme Atomausstieg 2015 Seite 5 1 Fragestellung und Ergebnisse 1.1