fileadmin/content/studiengaenge/eucs/bilder/2024/financial-help-and-scholarships.pdf
financial situation. The selection is made on the basis of good to very good academic performance, good German skills and precarious financial situation (on the basis of your parents’ income). You also need to [...] birthday and/or your ninth semester (bachelor and master together)). The selection is made on the basis of your academic performance, special talent for your study programme, your engagement in social causes [...] of 700€ to students which are close to graduation (less than 1 year). The selection is made on the basis of excellent academic performance, a distinguished graduation project and if applicable to the financial
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/exploring-sustainable-energy-options-for-loop-head-ic-2021.pdf
energy system, an excel energy modelling tool was developed for Loop Head. This tool will provide the basis for investment decisions, support operational decisions, and perform scenario analysis. It is designed [...] Model 2021, was developed in Microsoft Excel. The tool was developed with an objective to provide the basis for investment decisions, support operational decisions, and serve as a platform for different st [...] Demand The Loop Head’s farming sector consumes, approximately 2,770 MWh of electricity on annual basis. For calculating the Farming Sector’s electricity demand, the farming sector was divided into three
fileadmin/content/zentren/zimt/dokumente/rechtliches/euf-general-user-regulations-for-communication-and-data-processing.pdf
likely to be unduly detrimental to other legitimate projects. (10) The decision to take action on the basis of Paragraph 9 shall be made by the Presidium in consultation with the head of ZIMT, who shall act
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2025-berichtsjahr-2024.pdf
ik, Fk2 Dysmate Literate AS 2021- Prof. Dr. Marie-Christine Vierbuchen Sonderpädagogik, Fk2 ILEA Basis-T BMFTR 2021-2024 Prof. Dr. Steffen Siegemund-Johannsen Sonderpädagogik, Fk2 Netzwerk Diklusion Stiftung
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2024-fuer-berichtszeitraum-2023-web.pdf
zwischen bei- den Medien – kurz: nach der Literatur im Museum und der Musealität der Literatur. Die Basis dafür bildet ein brei- ter Analyserahmen, der literarische und museale Beispiele vom 19. Jahrhundert
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2023-fuer-berichtsjahr-2022-web-final.pdf
Christian Filk Erziehungswissenschaften DaF-L BMBF 2021-2024 Prof. Dr. Kirsten Diehl Sonderpädagogik ILEA Basis-T BMBF 2021-2024 Prof. Dr. Steffen Siegemund-Johannsen Sonderpädagogik STUDYasU Stiftung Innovation [...] Christian Filk Erziehungswissenschaften DaF-L BMBF 2021-2024 Prof. Dr. Kirsten Diehl Sonderpädagogik ILEA Basis-T BMBF 2021-2024 Prof. Dr. Steffen Siegemund-Johannsen Sonderpädagogik STUDYasU Stiftung Innovation
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2022-tonersparend.pdf
marginalisiert worden Das Projekt umfasst drei aufeinander aufbauende Vorhaben: Erstens wird auf der Basis von Primärquellen für Deutschland und Frankreich eine histo- rische Soziologie (i) der Problemati [...] im Bereich Geschlechtergleichstellung, Migration und Ethnizität erarbeitet Zwei- tens wird auf der Basis administrativer und juristischer Dokumente eine Be- standsaufnahme der europäischen Bestimmungen und [...] juristischen Kodifizierung sowie in der Entwicklung von Politik- instrumenten herauszuarbeiten, auf deren Basis in Deutschland und Frankreich Ungleichheiten kompensiert und Diskriminierungen bekämpft werden In
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2022-berichtsjahr-2021.pdf
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2021-berichtsjahr-2020.pdf
an Schulen und inklusiver Schul- entwicklung sowie Mediendidaktik und inklusiver Didaktik auf der Basis be- stehender Forschungsansätze Die Teilprojekte II, III und IV werden an der HU Berlin durchgeführt
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2021-berichtsjahr-2020-tonersparend.pdf