fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/06-discussion-paper-iim-pauls.pdf
Microsoft Word - Evaluation.doc Universität Flensburg Internationales Institut für Management Evaluation interkultureller Trainings zur Auslandsvorbereitung Mareike Pauls & Andreas Krause Discussion P
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/03-discussion-paper-iim-krause.pdf
Gewerkschaftsbund. Bertelsmann Stiftung (1996). Innovative Schulsysteme im internationalen Vergleich. Band 1: Dokumentation der internationalen Recherche. Gütersloh: Verlag Bertelsmann Stiftung. Bertelsmann
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/15-leusing-hochschulenstandortfaktor.pdf
Beispiel der Universität Gesamthochschule Kassel. Kasseler Wirtschafts- und Verwaltungswissenschaften, Band 11. Gabler Edition Wissenschaft. Deutscher Universitätsverlag. Bodenöfer, H.-J. / Riedel, M. (1997) [...] K. (Hrsg.). Bildung und Wirtschaftswachstum. Schriften des Vereins für Socialpolitik, Neue Folge Band 258, S. 11 – 49. Berlin: Duncker & Humblot. Bundesamt für Bauwesen und Raumordnung, 2006. INKAR 2005: [...] Hochschule und Region. Wechselwirkungen. Bielefelder Beiträge zur Ausbildungsforschung und Studienreform, Band 1, Weinheim/Basel, 1984. Spehl, H. / Sauerborn, K. / Sauer, M. / Benson, L. (2005). Regionalwirts
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/21-gg-mt-teilhabeakademischebildung.pdf
Gliederung Gutachten, Stand 4 Universität Flensburg Internationales Institut für Management Teilhabe durch Ausbau der Studienplatzkapazitäten und Qualitätssteigerung der akademischen Ausbildung Gerd G
/eem/admission
nally recognized language certificate (TOEFL iBT Score 80, TOEFL iBT® Special Home Edition, IELTS Band 6 (in all categories), IELTS Indicator or Cambridge Certificate FCE). Note: A certificate that English
/eem/admission/how-do-i-apply
signature (1 professional and 1 academic). Language proof: TOEFL iBT (minimum score: 80), IELTS (minimum Band 6 in all categories) or Cambridge FCE . Note: A certificate that English was language of instruction
/eem/the-meng-programme/the-meng-programme-in-brief
) Admission requirements: proof of Proficiency in the English language (TOEFL iBT Score 80, IELTS Band 6) above-average Bachelor or equivalent university degree in Industrial or Business Engineering after
/en/department-strategic-and-international-management/research/areas-of-research
Competitive Advantage in Clusters, Schriftenreihe Internationale Personal- und Strategieforschung, Band 13, München, Mering: Hampp Verlag, 2013. Dietl, H. M., Royer, S., Beckmann, O. C.: Die Bedeutung von [...] and Clusters - Concepts and Cases, Schriftenreihe Internationale Personal- und Strategieforschung, Band 5, München, Mering: Hampp Verlag, 2010. Festing, M., Royer, S., Steffen, C.: Können Unternehmen durch
https://www.science-story-telling.eu/en/project-storytelling/general-bibliography
Reference for the story-telling approach Listen Froese Klassen, C. (2013). "Stories" Created for Science Teaching: A Critical Analysis. In P. Heering, S. Klassen, & D.Metz, (Eds.).Flensburg Studies on
/en/zimt/services/services-for-employees/internet-via-cable-lan
Internet via cable (LAN) Listen Use of LAN Wired Internet (LAN) is available via network sockets in all of the staff offices and function rooms. It may be used by students, guests and staff alike Bene