fileadmin/content/portal/studium-und-lehre/bilder/deutschlandstipendium/deutschlandstipendium-stipendienrichtlinie.pdf
sberechtigung, 4. bei Studienbewerberinnen und Studienbewerbern für einen Masterstudiengang oder Master- studierenden: Bachelorzeugnis, 5. bei bereits immatrikulierten Bachelor- und Masterstudierenden:
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/ices-annual-report-2020-engl.pdf
2020, an info session for MA students interested in pursuing a doctorate after completing their master’s studies took place. The event was organised by ZeBUSS in cooperation with ICES and the research
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/bilder/gleichstellungszukunftskonzept-2019-2025-final-final.pdf
Flensburg, aufbauend auf dem grundständigen polyvalenten B.A. „Bildungswissenschaften“, auf Master-Ebene (Master of Education – M.Ed.) für das Lehramt an Grundschulen und für das Lehramt an Gemeinschaftsschulen [...] Universität mit einem Schwerpunkt in der Lehrkräftebildung gelingt es der EUF nach wie vor nur bedingt, Master-Absolvent*innen für eine akademische Karriere zu gewinnen; der weitaus größte Teil geht (zunächst) [...] pekte selbstverständlich adressiert. Nicht gelungen ist die weitere Erhöhung des Frauenanteils im Master-Studiengang „Lehramt für beruf- liche Schulen / Vocational Education“ im Berufsbildungszentrum Arbeit
fileadmin/content/zentren/ices/bilder/veranstaltungen/lesekreis/pistor-2019-code-of-capital.pdf
trade and apprentices who joined a master to learn a trade had to take an oath that they would not divulge their master’s secret to outsiders. They would learn it, master it, and pass it on to the next generation [...] law. Most of the true masters of the code harken from one of these common law systems, or have received additional legal training there, as reflected in the large number of master students from abroad who [...] lawyers the masters of the code 169 and their role in the different legal systems. If the argument advanced in this book is correct, that capital is coded in law and that lawyers are the masters of the code
fileadmin/content/zentren/ices/bilder/veranstaltungen/achille-mbembe-critique-of-black-reason-1-.pdf
relation to a “master.” The “master” pos- sesses his “Black Man.” And the “Black Man” belongs to the “master.” Every Black person takes form according to the wishes of the master. The master creates the Black [...] emptied them of free will (the negative awareness of being nothing without one’s master, of owing every thing to one’s master, who at times is even thought of as a relative).70 In this context, then, colo- [...] their lives only in the mode of repetition. But what characterized the master– slave relation above all was the mono poly the master believed he had on the future. To be Black and therefore a slave was to
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
Jäkel The following excerpt (3) is taken from the individual classroom corpus included in a student’s master thesis in the wake of the FLECC (Matthies 2016: 85). What we are witnessing is a scene from another [...] (1990). Matthies, Loreen. 2016. Arbeitsaufträge im Englischunterricht der Grundschule. Unpublished Master Thesis, Europa-Universität Flensburg. Nida, Eugene A. 1975. Language Structure and Translation. Stanford
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2019-ace-forschungsaufgaben.pdf
durchgeführt worden. In vielen Fällen lieferten sie die Basis für substanzielle, praxisgesättigte Master-Abschlussarbeiten oder waren sogar bereits auch im Hinblick darauf konzipiert worden. Wenngleich [...] besonders die von Isabel Sierau 2016 auf der Basis einer sehr gelungenen Forschungsaufgabe verfasste Master- arbeit „1, 2, 3 as easy as A, B, C: Wie geht Mathematikunterricht auf Englisch?“, und dies gleich [...] 2014/15: 21 > 10 > 8 WS 2015/16: 16 > 6 > 6 WS 2016/17: 34 > 10 > 9 WS 2017/18: 28 > 8 > 7 2015: 8 Master-Abschlussarbeiten D., L. (2015): Storytelling im Englischunterricht der Grundschule anhand der B
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
written in English by students after some FLECC sessions of their advanced class in the Primary School Master programme in January and February of 2015: (1) I believe that the FLECC offers a wonderful way to
fileadmin/content/abteilungen/management/dokumente/sim-dokumente/200929-entrepreneurship-hese-20-21.pdf
platform markets Interactive Sessions: From business plan to business model • Short report from a Master thesis (tbc): Insights into the business model of LoveCraft as a born global platform provider (Jessica [...] Practice (3 SWS) Version September 29, 2020 4 • Business plans Case Study IV: »Wild Herbs Grow Tall: Mastering Structural Change in Lusatia – Lusiza A & B«, ESMT, Berlin, Case Study, 2020 (January 18). • Business [...] Case, 2020 (available via Harvard Business School Case-Platform). Group 4: »Wild Herbs Grow Tall: Mastering Structural Change in Lusatia – Lusiza A & B«, ESMT, Berlin, Case Study, 2020 (available via Harvard
fileadmin/content/portal/studium-und-lehre/dokumente/formulare-und-bescheinigungen/antrag-vorgezogenes-masterstudium.pdf
Norm stelle ich folgenden Antrag: Ich beantrage die Zulassung für das beschränkte Parallelstudium im Master of Edu- cation und erkläre, dass ich alle folgenden Zulassungsbedingungen erfülle (bitte ankreuzen):