/en/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/roessler-reto
Lehrveranstaltungen 2017 SoSe 2017 Seminar Culture & Theory [im B.A. Studiengang "European Cultures & Society"] HeSe 2017 Einführungsseminar Literarische Bildung I (1) HeSe 2017 Einführungsseminar Literarische [...] en) Lehrveranstaltungen FrSe 2022 Seminar Einführung in die Medienanalyse: Film Literatur und Recht / Recht und Literatur (gem. m. Katharina Mangold) Lehrveranstaltungen HeSe 2021 Vorlesung im Grundlagenmodul [...] sität Flensburg [12/2018] Promotion an der Humboldt-Universität zu Berlin ( summa cum laude ) [01/2015 – 03/2017] Wissenschaftlicher Mitarbeiter im DFG-Projekt › Versuch‹ und ›Experiment‹. Konzepte des
/en/zentrum-kurs/who-we-are/dr-swintha-danielsen
tense, 38, 97-120. URL: http://www.univ-orleans.fr/rsp/numéro-38-décembre-2015-le-futur Danielsen, Swintha & Lena Terhart. 2015 . Borrowed clause combining patterns in two Arawakan languages – Baure and [...] (DobeS) at the Max Planck Institute of Evolutionary Anthropology, Leipzig, Department of Linguistics 2015–2016 Cooperating linguist in project Articulation speed variation cross-linguistically, (DobeS) [...] uplication-and-deduplication-in-Baure-two-processes-pulling-on-different-ends Danielsen, Swintha. 2015 . Vikach Wawore-ye ach vavikopow vikoyepiapa: Going to Baures and coming from Baures and telling stories
/en/department-for-sustainable-energy-transition/who-we-are/team/associated-scientists/dr-christian-hauenstein
Renewable Energy Engineering and Management (2017) and a B.Sc. in Environmental Natural Sciences (2015) from the University of Freiburg. In his research, he focuses on socio-ecological transformations
/en/department-for-sustainable-energy-transition/who-we-are/team/associated-scientists/ulf-philipp-mueller
therefore particularly concerned with a needs-based system integration of renewable energies. From 2015 to 2018 he worked in the research project open_eGo [26905] , which he initiated, coordinated and
/en/academics/student-services/examinations-theses-and-degree-certificates/coursework-and-exams
credit hours per week per semester in courses within a Master of Education program according to GPO 2015 or GPO 2020, in subjects for which they have fully completed the requirements for the bachelor’s degree
/en/ices/projects/past-projects/border-complexities
Aktivitäten, Körper, Objekte, Wissen resultieren und veränderbar sind (AmilhatSzary/Giraut2015; Brambilla 2015; Hess 2018; Weieret al. 2018; Gerst et al. 2018). Solche für Grenzen ursächlichen oder aus
/en/medienbildung/wer-wir-sind/team/the-team-of-the-seminar-off-media-education/dr-claudia-obermeier
Vortrag im Rahmen der XVIII. Tagung für Angewandte Sozialwissenschaften in Frankfurt am Main. (12. Juni 2015) "Dimensionen sozialer Ungleichheit"; Vortrag im Rahmen der Fachsitzung der Kommission Inneres der
/en/department-strategic-and-international-management/research/areas-of-research
Knowledge Types and Transaction Atmospheres, in: Journal of Family Business Management Vol. 5, No. 1, 2015: 17-37. Boyd, B. & Royer, S.: The suitability of internal versus external successors: Relevant knowledge
/en/ices/about-us/people/academic-coordinators/dr-maria-schwab
Events and Global Change. In: Journal of Extreme Events , 3 (2). Krause, D.; Schwab, M.; Birkmann, J. (2015): An actor-oriented and context-specific framework for evaluating climate change adaptation. In: D
/en/romance-studies/who-we-are/lecturers/prof-dr-cordula-neis
der Europa-Universität Flensburg 4/2015 – 9/2015: Vertretung der W3-Professur für Didaktik des Französischen und Spanischen an der Universität Paderborn 10/2014 – 3/2015: Vertretung der W3-Professur für [...] Sommersemester 2015. Darstellendes Spiel im Französischunterricht. Oberseminar (Französisch) am Institut für Romanistik der Universität Paderborn, Sommersemester 2015. Vorbereitung auf das Praxissemester Französisch [...] Paderborn, Sommersemester 2015. Begleitseminar zum Praxissemester Spanisch. Oberseminar (Spanisch) am Institut für Romanistik der Universität Paderborn, Sommersemester 2015. Einführung in die lexikalische