fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/cpe-vol.5-no.1-2020/cpe-5-1-pp118-122-maul2019-review-by-exner-2020.pdf
Lichtenstein, eds., 2015) and Women’s ILO: Transnational networks, glo- bal labour standards and gender equality, 1919 to the present (Eileen Boris, Dorothea Hoehtker & Susan Zimmermann, eds., 2018). Also [...] Dorothea & Zimmermann, Susan (Eds.), Women’s ILO: Transnati- onal networks, global labour standards and gender equality, 1919 to the present, Lei- den/Boston: Brill, 2018. Jensen, Jill M. & Lichtenstein, Nelson
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/ices-jahresbericht-2021-22-03-14.pdf
Analysis), Prof. Dr. Holger Jahnke (Geographie), Prof. Dr. Anna Katharina Mangold (Europarecht), Prof. Dr. Iulia Patrut (Neuere deutsche Literaturwissenschaft), Prof. Dr. Anne Reichold (Philosophie), Prof. Dr [...] EUF-Wissenschaftler*innen: Prof. Dr. Matthias Bauer (Neuere deutsche Literaturwissenschaft), Prof. Dr. Solveig Chilla (Pädagogik), Prof. Dr. Monika Eigmüller (Soziologie), Prof. Dr. Ulrich Glassmann, (C [...] der EUF: Prof. Dr. Anna Katharina Mangold (Europarecht), Prof. Dr. Christof Roos (European and Global Governance) Gefördert durch: DFG/ ANR Laufzeit: 01.08.2021 - 31.07.2024 Projektleitung: Prof. Dr. Monika
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/qualitaetsmanagement/evaluation/lve-muster/lveergsenh.pdf
Gender Male Femal Divers No answer Semester 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ≥10 LVE for seminars (teaching outcome oriented) Mark as shown: Please use a ball-point pen or a thin felt tip. This form will be processed [...] learned more about my own attitudes (regarding democracy, science and academics, media, disability, gender, cultural/socio-economic background of people). In this course, I learned to apply knowledge and
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/qualitaetsmanagement/evaluation/lve-muster/lveergvenh.pdf
Gender Male Femal Divers No answer Semester 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ≥10 LVE for lectures (teaching outcome oriented) Mark as shown: Please use a ball-point pen or a thin felt tip. This form will be processed [...] learned more about my own attitudes (regarding democracy, science and academics, media, disability, gender, cultural/socio-economic background of people). In this course, I learned to apply knowledge and
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/cfp-flensburg-oct2021-mlm-conference.pdf
and activism through media 3) Cultural policies and effects on identity through media 4) Media and gender perspectives 5) Effects on minority/majority relations, language legitimacy and social acceptance
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/soll-geschlecht-jetzt-abgeschafft-werden-bvt-lsvd-onlineversion.pdf
Grundrechten ist essenziell für Demokratien und begrenzt auch die Macht von Mehrheiten. 12 GENDER-IDEOLOGIE „Gender-Ideologie“ ist ein zentraler Kampfbegriff, der vor allem von rechtspopulistischen, rech [...] Social Research, https://doi.org/10.3886/ICPSR37229.v1 16 RAPID ONSET GENDER DYSPHORIA Die pseudowissenschaftliche Idee von Rapid Onset Gender Dysphoria (zu Deutsch etwa: „plötzlich auftretende Geschlechtsd [...] brown.edu/news/2019-03-19/gender (21) Bauer, G.R., Lawson, M.L., Metzger, D.L. (2021). Do Clinical Data From Transgender Ado- lescents Support the Phenomenon of “Rapid-Onset Gender Dysphoria”? Journal of
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/gender-glossar.pdf
Frauenquote G 58 → Gender 59 → Genderanalyse 60 → Gender Budgeting 61 → Gender Care Gap 62 → Gender Data Gap 63 → Genderfluid 64 → Genderframing 65 → Gender Mainstreaming 66 → Gender Marketing 68 → Gendern [...] Gendern 69 → Gender Pay Gap 71 → Gender Pension Gap 72 → Gendersensible Sprache 73 → Gender Shift 74 → Gender Studies 75 → Geschlecht 76 → Geschlechterdifferenz 77 → Geschlechtergerechtigkeit 78 → Geschl [...] es/dialog/14630.pdf https://www.fes.de/themenportal-gender-jugend/gender/triumph-der-frauen-ii https://www.fes.de/themenportal-gender-jugend/gender/triumph-der-frauen-ii https://interaktiv.tagesspiegel
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/2022.07.06-en-equality-plan.pdf
also be designed and implemented. Gender-diversity-sensitive university management through gender-diversity monitoring Optimization of gender diversity monitoring for gender-sensitive university management [...] those on family-related leave. Increasing gender and diversity competencies in teaching and research Gender studies issues and findings with respect to gender and diversity are a natural part of many courses [...] research projects. Founded in 2018, the Gender Network is developing a Gender and Diversity Portal on the EUF website. Network members are creating an online tool on gender/diversity skills self-assessment,
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/bilder/gleichstellungszukunftskonzept-2019-2025-final-final.pdf
„Genderforums“; Etablierung eines jährlichen Gender-For- schungstags; Einführung eines Genderzertifikats; Aufbau einer „gender-toolbox“ (Materialien zur Gender- und diversitätssensiblen Lehre); Ausbau der [...] Professur für Inklusion und pädagogische Frühförderung). Darüber hinaus sind Gender- und Diversitätsaspekte resp. Befunde der Gender Studies selbstverständ- licher Bestandteil in vielen Lehrveranstaltungen [...] er Lehre und Studium; Forschung Gleichstellungsziele Integration von Gender-Aspekten in Forschung und Lehre; Steigerung der Gender- kompetenz Zielgruppen Lehrende und Studierende Zielgröße interne Evaluation
fileadmin/content/institute/romanistik/hinweise-hausarbeiten-cordula-neis/hinweise-fuer-die-redaktion-von-hausarbeiten.pdf
Seminar/ Französistik, Seminar „Einführung in die Französische Sprachwissenschaft“/ Prof. Dr. Cordula Neis / HeSe 2020/21 / Spezifizierung der Arbeit (Magister-/Bachelor-Arbeit). Mittig ist das Thema [...] Dr 1 Prof. Dr. Cordula Neis Hinweise für die Redaktion von Hausarbeiten 1. Der Sinn einer wissenschaftlichen Hausarbeit besteht darin, dass der/die Studierende den Nachweis erbringt, sich selbständig und