fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/25-ie-income-gender-financial-literacy.pdf
to be one of the most influential factors of financial literacy of children (Grohmann & Menkhoff, 2015). We want to know more about other influences on financial literacy. We assume that students with [...] Berlin, Germany: Verlagsgruppe Handelsblatt. Retrieved from Handelsblatt. Grohmann, A., & Menkhoff, L. (2015). Schule, Eltern und finanzielle Bildung bestimmen das Finanzverhalten. Deutsches Institut für Wi
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/26-hh-marktrisikopraemie-deutschland-zeitstabil.pdf
Verfügbar unter: http://www.dax-indices.com/DE/MediaLibrary/Document/Leitfaden_Aktienindizes.pdf (18.11.2015). Deutsche Börse AG (2017). REX Gesamt Performance. Verfügbar unter http://www.boerse- frank- furt [...] de/de/aktien/indizes/rex+performance+DE0008469115/kurs_und_umsatzhistorie/historis che+kursdaten (26.11. 2015). Institut der Wirtschaftsprüfer in Deutschland e.V. (IDW) (2012). Hinweise des FAUB zur Be- rück [...] Data Library. Verfügbar unter https://www.wiwi.hu-berlin.de/de/professuren/ bwl/ bb/data (18.11. 2015). Wenger, E. (2005). Verzinsungsparameter in der Unternehmensbewertung – Betrachtungen aus theoretischer
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/27-gg-der-erfolg-der-afd-bei-der-bundestagswahl-2017.pdf
an der Bevölkerung 2015; Bevölkerungsanteil der Empfänger von Leistungen nach SGBII 2016; Wanderungssaldo 2015; Anteil der über 60-jährigen an der Bevölkerung; Bevölkerungsdichte 2015; Bevölke- rungsanteil [...] Sozialversicherungspflichtig Beschäftigten 2016; Anteil der Schulabgänger mit allgemeiner Hochschulreife 2015. Diese wurden als mögliche relevante Erklärungsdi- mension für Wahlverhalten interpretiert. Nicht [...] 20% findet sich nur dort und das gleich in zahlreichen Kreisen und Städten (N = 38). 21 Swiaczny (2015) 22 Erstellt nach http://inkar.de/ 8 Schaubild 1 Dass solche langjährigen ökonomischen Ermüdungss
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/28-ap-adult-life-satisfaction-largely-though-not-wholly-contemporaneous.pdf
Munich, Germany. Piper, A. T. (2015a) Heaven knows I’m miserable now: Overeducation and reduced life satisfaction, Education Economics 23, 6, pp. 677-692. Piper, A. T. (2015b) Sliding down the U-shape? A [...] 2013) as well as the relationship between school expenditure and school performance (Pugh et al. 2015) and the influence a partner has on one’s health behaviour (Downward and Rasciute 2016). This increase [...] (Powdthavee 2009; Della Giusta et al 2010; Bottan and Perez-Truglia 2011; Piper 2012; Wunder 2012; Piper 2015a). These similar results for the lagged dependent variable are obtained despite many differences in
https://www.europeanstudies.info/fileadmin/content/studiengaenge/europeanstudies/pictures/website/eus-alumni/28.05.2021-success-stories-of-our-m.a.-european-studies-alumni-community.pdf
" Christian works as a PR & Project Coordinator at EQAsce in Germany. Farhod Umarov (EUS Class of 2015) Farhod works as a Consultant & Engineering Expert at the Frankfurt School of Finance Management GmbH
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/29-ap-pr-and-ipp-gdpg-and-well-being-in-latin-america.pdf
Tella et al., 2003; Mikucka et al. 2017; Piper, 2015a; Hetschko, 2016; Hand, 2017) For reviews see Veenhoven (1996), Frey and Stutzer (2008), Weimann et al. (2015) and Clark (2018). A handbook discussing well- [...] (Auerbach and Azariadis, 2015). Many studies have indicated that there could be a negative impact of fear of crime on life satisfaction (for example, Cohen, 2008; Hanslmaier, 2013; Piper, 2015b) This could make [...] colonial system, protection of one’s property from colonial powers was difficult (Reyes and Sawyer, 2015). Also, in the late 20th century, political instability threatened the protection of property rights
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/31-gg-erfolgsquoten-im-maschinenbau.pdf
folgsquoten als Messzahl in Ziel- und Leistungsvereinbarungen deutscher Hochschulen (Hüther & Krücken, 2015, S. 208). Allerdings bleibt Deutschland weit hinter dem zurück, was in anderen Ländern an Transparenz [...] Indikatoren für die Examensjahre 2012 - 2014 darstellen, 7 samt Angabe für diejenigen, die im WS 2014/2015 noch eingeschrieben waren. Das waren die neuesten vollständigen Wellen, die wir 2017 erwerben konnten [...] insgesamt betrachtet. 9 Tabelle 1 Erstsemester Studienerfolgsquoten (% von Erstsemestern) Studiendauer Erst-se- mester Anteil Ba- chelor an Erstse- mester (%) erfolgreiche Prüfungen nach diffe- renzierten Zeitfenstern
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/32-gg-studien-einordnung-bmbf-foerderlinie.pdf
kann deshalb hier nicht miteinbezogen werden. Die Projekte ABBA-X, AKEFS, CASSIS, InMaSS, PraeventAbb, SeSaBa, SPRASTU, WeGe, haben von den Herausgebern einen späteren Abgabetermin eingeräumt bekommen, leider [...] Regelmäßigkeit, zuletzt für den Prüfungsjahrgang 2018, in Relation zu den Studienanfänger*innen 2014 und 2015 (Ulrich Heublein, Richter, & Schmelzer, 2020). Auch diese Berechnungen sind ein Kohortenvergleich
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/33-gg-consumersurplus.pdf
discussion on the ramification of State action, including the substantial issue of taxes (Bofinger 2015). The concept of consumer surplus is not only the substance of introductory textbooks but for many [...] mainstream, such as very prominent Figures like the Nobel Prize laureates Stiglitz (Stiglitz and Rosengard 2015) or Krugman (Krugman, Obstfeld, and Melitz 2014). The practical significance of the consumer surplus
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/danish-german-working-paper-series/4-danish-german-research-paper-no-4.pdf
Institut für Management und ökonomische Bildung Munketoft 3B, 24937 Flensburg, Deutschland November 2015 JEL codes: C23, I31 *Email address for correspondence: alan.piper@uni-flensburg.de. For useful comments [...] satisfaction, taking advantage of some of these benefits to offer new evidence for this debate (Piper 2015). These models also enable researchers to learn about the dynamics of well-being. Furthermore, tests [...] (both of which do not include a 8 biases are illustrated in a brief comment paper (Piper and Pugh, 2015), which complements well this investigation into the dynamics of life satisfaction. Due to these problems