https://www.europeanstudies.info/why-study-ma-eus/faculty-staff/dr-tove-malloy
Autonomy: Assessing Advantages, Deficiencies and Risks (OUP, 2015), Minority Accommodation through Territorial and Non-Territorial Autonomy (OUP, 2015) and Non-Territorial Autonomy and Decentralisation (Routledge [...] (Oxford University Press, 2015) with Francesco Palermo Managing Diversity through Non-Territorial Autonomy: Assessing Advantages, Deficiencies and Risks (Oxford University Press, 2015) with Alexander Osipov [...] Press, 2015) "Introduction" in Malloy, Osipov and Vizi (eds.), Managing Diversity through Non-Territorial Autonomy: Assessing Advantages, Deficiencies and Risks (Oxford University Press, 2015) "Functional
https://www.europeanstudies.info/fifteen/events/zukunftswoche-2015
Zukunftswoche 2015 The Zukuftswoche at Europa-Universität Flensburg is an event which for the 3rd consecutive year brought into headlights important and current issues related to European values, diversity
https://www.europeanstudies.info/fifteen/events/external-solidarity
"External Solidarity: EU’s responses to global challenges" Organized within the Zukunftswoche 2015 at EUF, the conference "External Solidarity: EU’s responses to global challenges" aimed at raising the [...] wordpress.com and all students can send in their articles and research papers. Call for Papers 10/12/2015 538 KB (PDF) Download
https://www.europeanstudies.info/fifteen/events/diversity-in-europe
access the full programme on IUC, please click here: "Diversity in Europe" course Call for Papers 10/12/2015 200 KB (PDF) Download
https://www.europeanstudies.info/fifteen/events/brussels-2015
Brussels Trip 2015 At the end of January 2015, EUS students visited European capital Brussels in order to learn firsthand about the work of EU institutions and committees. For three days the students attended
/en/frisian/who-we-are/dr-samantha-litty
May 20-21. 2015. Variation in word final obstruent neutralization in Wisconsin English. Sixth Annual Workshop on Immigrant Languages in the Americas (WILA6). Uppsala, Sweden. September 25. 2015. Flying under [...] Madison, WI. February. 2015. Justin Court & Samantha Litty. Academic Journals: Diachronica and Monatshefte. German and Dutch Graduate Student Association Events. Madison, WI. November. 2015. Music for pronunciation [...] Viadrina. Frankfurt/Oder. October. 2015. German & Dutch languages and cultures. Language Programs at SOAR: Academic Connections Resource Fair. Madison, WI. July. 2015. Dutch language and culture. In A is
/en/ices/projects/access-institutionelle-huerden-bei-studienentscheidungen
über 126.000 Studiengängen vor. Die im ZV vergebenen Studiengänge liegen mit den ZVS Daten bis zum WiSe 2017 vor und müssen zunächst aktualisiert werden. Daneben existieren Angaben zu den seit 2000 von der [...] Regressions-Diskontinuitäts-Analysen und DvD-Ansätzen nach Bernardi 2014; Betthäuser 2017; Rauscher 2015). Die Wirkung von Zulassungsbedingungen auf die Studienentscheidungen aufeinanderfolgender Studie
/en/pluralist-economics/research
Institutional Economics, Vol .12(1), p. 241-261. [ Link ] [ Manuskript ] C. Gräbner and J. Kapeller (2015): New Perspectives on Institutionalist Pattern Modeling: Systemism, Complexity, and Agent-Based Modeling
/en/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/fay-johanna-prof-dr
Germanistische und Angewandte Sprachwissenschaft WiSe 2006/07 - SoSe 2009 verschiedene Lehraufträge an den Universitäten Hamburg und Lüneburg 10.2009 - 09.2015 Juniorprofessorin für deutsche Sprache und Sp [...] Pädagogischen Hochschule Karlsruhe, Institut für Deutsche Sprache und Literatur und ihre Didaktik seit 10.2015 Professorin für Germanistische Sprachwissenschaft an der Europa-Universität Flensburg, Seminar für [...] Schriftspracherwerb und weiterführendes Lesen und Schreiben. Beltz: Weinheim. S. 121-137. Fay, Johanna (2015): Möglichkeiten und Grenzen des Freien Schreibens für den Rechtschreiberwerb. In: Röber, C.; Olfert
/en/department-of-german-as-a-foreign-language/who-we-are/persons/hartwig-uta
chrichten-verstehen/ (letzter Zugriff: 9.1.2021) Hartwig, U. (2015): Literatur konkret - "Anne Frank Tagebuch". Hamburg: Rohr Verlag 2015. Hartwig, U. (2010): "Niemanden zurücklassen" - Lesetexte aus dem