Search narrowed by:
Remove all filters
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/cpe-vol.5-no.1-2020/cpe-5-1-pp85-101-gaertner-2020.pdf
Minneap- olis: University of Minnesota Press. Atekmangoh, C. (2017). ‘Les Mbengis’ – Migration, Gender and Family. The moral econ- omy of transnational Cameroonian migrants’ remittances. Bamenda: Langaa
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/cpe-vol.5-no.1-2020/cpe-5-1-pp118-122-maul2019-review-by-exner-2020.pdf
Lichtenstein, eds., 2015) and Women’s ILO: Transnational networks, glo- bal labour standards and gender equality, 1919 to the present (Eileen Boris, Dorothea Hoehtker & Susan Zimmermann, eds., 2018). Also [...] Dorothea & Zimmermann, Susan (Eds.), Women’s ILO: Transnati- onal networks, global labour standards and gender equality, 1919 to the present, Lei- den/Boston: Brill, 2018. Jensen, Jill M. & Lichtenstein, Nelson
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/cpe-vol.5-no.1-2020/cpe-5-1-pp16-33-fage-butler-gorbahn-2020.pdf
sharing some categorical attribute (such as race, ethnicity, language, nationality, citizenship, gender, sexual orientation, etc.).” This distinction contrasts identification with others through social [...] understanding of identity in identity studies, categories such as the nation, ethnicity, culture, and gender have been important focus areas. Many schol- ars have demonstrated the role of the construction of [...] and more peaceful world if we build strong cultural connections that transcend religious, national, gender or ethnic boundaries” (Aarhus 2017, 2017, 23). 5.3.2 Transformation As highlighted above, we find
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/modules/module-43-sustainable-energy-innovation-implementation-in-developing-countries.pdf
development setting including needs assessment, technology transfer, capacity building, financing and gender issues - analyse energy policy for its effectiveness to accelerate deployment and access to sustainable [...] practical, economic and environmental) Community engagement Renewable energy and sustainability Gender issues Barriers and drivers Studien- Prüfungsleistungen: Presentation (30 min) and written paper
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/soll-geschlecht-jetzt-abgeschafft-werden-bvt-lsvd-onlineversion.pdf
Grundrechten ist essenziell für Demokratien und begrenzt auch die Macht von Mehrheiten. 12 GENDER-IDEOLOGIE „Gender-Ideologie“ ist ein zentraler Kampfbegriff, der vor allem von rechtspopulistischen, rech [...] Social Research, https://doi.org/10.3886/ICPSR37229.v1 16 RAPID ONSET GENDER DYSPHORIA Die pseudowissenschaftliche Idee von Rapid Onset Gender Dysphoria (zu Deutsch etwa: „plötzlich auftretende Geschlechtsd [...] brown.edu/news/2019-03-19/gender (21) Bauer, G.R., Lawson, M.L., Metzger, D.L. (2021). Do Clinical Data From Transgender Ado- lescents Support the Phenomenon of “Rapid-Onset Gender Dysphoria”? Journal of
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/2022.07.06-en-equality-plan.pdf
also be designed and implemented. Gender-diversity-sensitive university management through gender-diversity monitoring Optimization of gender diversity monitoring for gender-sensitive university management [...] those on family-related leave. Increasing gender and diversity competencies in teaching and research Gender studies issues and findings with respect to gender and diversity are a natural part of many courses [...] research projects. Founded in 2018, the Gender Network is developing a Gender and Diversity Portal on the EUF website. Network members are creating an online tool on gender/diversity skills self-assessment,
fileadmin/content/institute/romanistik/hinweise-hausarbeiten-cordula-neis/hinweise-fuer-die-redaktion-von-hausarbeiten.pdf
Seminar/ Französistik, Seminar „Einführung in die Französische Sprachwissenschaft“/ Prof. Dr. Cordula Neis / HeSe 2020/21 / Spezifizierung der Arbeit (Magister-/Bachelor-Arbeit). Mittig ist das Thema [...] Dr 1 Prof. Dr. Cordula Neis Hinweise für die Redaktion von Hausarbeiten 1. Der Sinn einer wissenschaftlichen Hausarbeit besteht darin, dass der/die Studierende den Nachweis erbringt, sich selbständig und
fileadmin/content/institute/romanistik/hinweise-hausarbeiten-cordula-neis/general-instructions-of-how-to-write-your-paper-hese-20-21-languages-in-europe.pdf
instructions of how to write your paper, HeSe 20-21, Languages in Europe 1 Europa-Universität Flensburg Institut für Sprache, Literatur und Medien Romanisches Seminar Prof. Dr. Cordula Neis B.A. European Cultures [...] Cultures and Society Seminar: Languages in Europe HeSe 2020/2021 How to write your paper General information and basic requirements: 1. Number of pages: 12-15 pages (with Table of Contents, front page) 2
fileadmin/content/institute/romanistik/hinweise-hausarbeiten-cordula-neis/bibliographie-einfuehrung-in-die-franzoesische-sprachwissenschaft-1-.pdf
Prof. Dr. Cordula Neis Einführung in die französische Sprachwissenschaft HeSe 2019/2020 Einführung in die französische Sprachwissenschaft Bibliographie BOSSONG, Georg (2008): Die romanischen Sprachen.
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/bilder/gleichstellungszukunftskonzept-2019-2025-final-final.pdf
„Genderforums“; Etablierung eines jährlichen Gender-For- schungstags; Einführung eines Genderzertifikats; Aufbau einer „gender-toolbox“ (Materialien zur Gender- und diversitätssensiblen Lehre); Ausbau der [...] Professur für Inklusion und pädagogische Frühförderung). Darüber hinaus sind Gender- und Diversitätsaspekte resp. Befunde der Gender Studies selbstverständ- licher Bestandteil in vielen Lehrveranstaltungen [...] er Lehre und Studium; Forschung Gleichstellungsziele Integration von Gender-Aspekten in Forschung und Lehre; Steigerung der Gender- kompetenz Zielgruppen Lehrende und Studierende Zielgröße interne Evaluation