Search narrowed by:
Remove all filters
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/2022.07.06-en-equality-plan.pdf
also be designed and implemented. Gender-diversity-sensitive university management through gender-diversity monitoring Optimization of gender diversity monitoring for gender-sensitive university management [...] those on family-related leave. Increasing gender and diversity competencies in teaching and research Gender studies issues and findings with respect to gender and diversity are a natural part of many courses [...] research projects. Founded in 2018, the Gender Network is developing a Gender and Diversity Portal on the EUF website. Network members are creating an online tool on gender/diversity skills self-assessment,
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/bilder/gleichstellungszukunftskonzept-2019-2025-final-final.pdf
„Genderforums“; Etablierung eines jährlichen Gender-For- schungstags; Einführung eines Genderzertifikats; Aufbau einer „gender-toolbox“ (Materialien zur Gender- und diversitätssensiblen Lehre); Ausbau der [...] Professur für Inklusion und pädagogische Frühförderung). Darüber hinaus sind Gender- und Diversitätsaspekte resp. Befunde der Gender Studies selbstverständ- licher Bestandteil in vielen Lehrveranstaltungen [...] er Lehre und Studium; Forschung Gleichstellungsziele Integration von Gender-Aspekten in Forschung und Lehre; Steigerung der Gender- kompetenz Zielgruppen Lehrende und Studierende Zielgröße interne Evaluation
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/bilder/alte-bilder/2021-bukof-standpunkte-geschlechtergerechte-hochschulpolitik-titel.pdf
fen, ohne Gender- und Gleichstellungspolitik zu vernachlässigen. Die bukof hält eine strukturell abgesicherte Integration der geschlechterpolitischen Akteur*innen und einer fachlichen Gender-Perspektive [...] gesetzten Inhalte und Methoden des Wissenserwerbs kritisch zu reflektie- ren und gender- und diversitätssensi- bel auszurichten. gender-wiSSen Mit wirkung 21 Genderaspekte: Reflexion und Anwendung im Lernalltag [...] Diversität braucht Antidiskriminierung 16 Genderforschung stärken und absichern 18 Gendern ändert 20 Gender-Wissen mit Wirkung 22 Governance konsequent geschlechtergerecht 24 Mit den herausforderungen wachsen
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/sesam-african-workshop-2008-final.pdf
Companies 13.00-13.30 Prof. Dr. A. Schlaepfer, SESAM/University of Flensburg/Germany: Climate change – impact on developing countries and possible coping strategies 13.30-14.00 Prof. Akuffo, KNUST –University [...] the energy sector of their various countries Prof. Dr. A. Schlapfer- Climate change – impact on developing countries and possible coping strategies 24 Prof. F. O. Akuffo- Lessons learnt from the dissemination [...] .............................................32 Director, SESAM, University of Flensburg, Germany Prof. Dr. A. Schlaepfer: Climate change – impact on developing countries and possible coping strategies
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/cpe-vol.5-no.1-2020/cpe-5-1-pp16-33-fage-butler-gorbahn-2020.pdf
sharing some categorical attribute (such as race, ethnicity, language, nationality, citizenship, gender, sexual orientation, etc.).” This distinction contrasts identification with others through social [...] understanding of identity in identity studies, categories such as the nation, ethnicity, culture, and gender have been important focus areas. Many schol- ars have demonstrated the role of the construction of [...] and more peaceful world if we build strong cultural connections that transcend religious, national, gender or ethnic boundaries” (Aarhus 2017, 2017, 23). 5.3.2 Transformation As highlighted above, we find
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/cpe-vol.5-no.1-2020/cpe-5-1-pp85-101-gaertner-2020.pdf
Minneap- olis: University of Minnesota Press. Atekmangoh, C. (2017). ‘Les Mbengis’ – Migration, Gender and Family. The moral econ- omy of transnational Cameroonian migrants’ remittances. Bamenda: Langaa
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/cpe-vol.5-no.1-2020/cpe-5-1-pp118-122-maul2019-review-by-exner-2020.pdf
Lichtenstein, eds., 2015) and Women’s ILO: Transnational networks, glo- bal labour standards and gender equality, 1919 to the present (Eileen Boris, Dorothea Hoehtker & Susan Zimmermann, eds., 2018). Also [...] Dorothea & Zimmermann, Susan (Eds.), Women’s ILO: Transnati- onal networks, global labour standards and gender equality, 1919 to the present, Lei- den/Boston: Brill, 2018. Jensen, Jill M. & Lichtenstein, Nelson
fileadmin/content/institute/romanistik/hinweise-hausarbeiten-cordula-neis/hinweise-fuer-die-redaktion-von-hausarbeiten.pdf
Seminar/ Französistik, Seminar „Einführung in die Französische Sprachwissenschaft“/ Prof. Dr. Cordula Neis / HeSe 2020/21 / Spezifizierung der Arbeit (Magister-/Bachelor-Arbeit). Mittig ist das Thema [...] Dr 1 Prof. Dr. Cordula Neis Hinweise für die Redaktion von Hausarbeiten 1. Der Sinn einer wissenschaftlichen Hausarbeit besteht darin, dass der/die Studierende den Nachweis erbringt, sich selbständig und
fileadmin/content/institute/romanistik/hinweise-hausarbeiten-cordula-neis/general-instructions-of-how-to-write-your-paper-hese-20-21-languages-in-europe.pdf
instructions of how to write your paper, HeSe 20-21, Languages in Europe 1 Europa-Universität Flensburg Institut für Sprache, Literatur und Medien Romanisches Seminar Prof. Dr. Cordula Neis B.A. European Cultures [...] Cultures and Society Seminar: Languages in Europe HeSe 2020/2021 How to write your paper General information and basic requirements: 1. Number of pages: 12-15 pages (with Table of Contents, front page) 2
fileadmin/content/institute/romanistik/hinweise-hausarbeiten-cordula-neis/bibliographie-einfuehrung-in-die-franzoesische-sprachwissenschaft-1-.pdf
Prof. Dr. Cordula Neis Einführung in die französische Sprachwissenschaft HeSe 2019/2020 Einführung in die französische Sprachwissenschaft Bibliographie BOSSONG, Georg (2008): Die romanischen Sprachen.