Search narrowed by:
Remove all filters
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/bilder/gleichstellungszukunftskonzept-2019-2025-final-final.pdf
Leitungsebene gliedert sich die Universität nach fachlichen Gesichtspunkten in kollegial geleitete Institute und Forschungszentren. Auf der Verwaltungsebene ist die Universität in vier Abteilungen gegliedert: [...] https://www.uni-flensburg.de/?12868 14 https://www.uni-flensburg.de/portal-die-universitaet/die-institution/arbeitsbereich-chancengleichheit/gleichstellungsbu- ero/coachingprogramm/#unfold-c62369 9 Zielgruppen [...] Hinblick auf die Vereinbarkeit von akademischer Karriere und Familie relevant wird. Darüber hinaus zei- gen verschiedene Studien wie die von Best/Wangler/Schraudner18 allerdings auch, dass Frauen häufiger als
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2022-berichtsjahr-2021.pdf
abgenommen haben, obwohl diese auch in den Vorjahren nicht sehr hoch waren Hier ist sicherlich zu fra- gen, ob gerade die Arbeitsbedingungen zu Beginn der Pandemie zu geringeren Antragsaktivitäten geführt haben [...] Flensburg gemeinsam forschen. Das Projekt untersucht Europäisie- rungsprozesse, die die Bedingun- gen des Zugangs zu sozialen Rech- ten und Leistungen in Deutschland und Frankreich beeinflussen und dadurch [...] zur Weiterentwicklung des Zentrums vorangetrieben werden Die profilgebenden Forschungszentren Institution der EUF: • Seminar für Politikwissenschaft und Politikdidaktik, Prof Dr Christof Roos Partner:
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2022-tonersparend.pdf
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/alumni-workshop-report-part3.pdf
the RE professionals, a place of pride for the ARTES/ SESAM institute for having given birth to a unique transnational, cross-cultural institution and a wonderful site for social networking. 219 In this [...] Provide tools to manufacturers to assist in measuring and reducing GHG emissions. 156 • Create an institutional framework to stimulate continuous carbon emission reductions across PRD manufacturing; Initially [...] the community, it also truly empowering socially excluded (Dalits) community. Development of institutional mechanism for sustained operation and management is possible through active participation of local
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/call-for-paper-ethnography-in-education.pdf
Beobachtungen irritieren lassen, womit sie riskiert, dass „ihre eigenen begrifflich geprägten Vorstellun- gen durch die Forschungsergebnisse berührt und transformiert werden“ (Breidenstein et al. 2015, S. 166) [...] this seems fruitful insofar as pedagogical practices cannot be located exclusively in educational institutions, but are dispersed throughout and used in different social locations (Budde & Eckermann i.V.) [...] thus arise: • What insights can ethnography offer to explain novelty in educational practices and institutions? • How can empirical findings help us analyze the relationship between the transmission and transfor-
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/forschungsergebnisse/20190426endbericht-openego-fkz0325881-final.pdf
genutzt werden. Reiner Lemoine Institut gGmbH Das Reiner Lemoine Institut (RLI) ist ein gemeinnütziges, unabhängiges Forschungs- institut mit Sitz in Berlin. Ziel des Institutes ist es, einen wissenschaftlichen [...] DLR Institut für Vernetzte Energiesysteme Das DLR-Institut für Vernetzte Energiesysteme e. V. (DLR-VE) in Oldenburg ist mit seinen rund 150 MitarbeiterInnen ein rechtlich eigenständiges Institut. Es ist [...] Sciences Projektpartner: Europa-Universität Flensburg Reiner Lemoine Institut gGmbH Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg DLR-Institut für Vernetzte Energiesysteme e.V. April 2019 Abschlussbericht: open_eGo
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/dalton.zip
weaver and owned a small piece of land. Despite their poor financial situation, John received a good gen- eral education. However, he soon left school and started helping his father. When John was 12, he [...] sitting in a coach to London where he was about to deliver a lecture to the prestigious Royal Institution, a lecture that condensed the findings of his researches of the last years, re- searches that were [...] and he was going once again through the manuscript of the paper he was to deliver at the Royal Institution. Then, the coach finally arrived in London, and Dalton stepped on the road. Here he was ready to
fileadmin/content/fakultaeten/fakultaet-2/dokumente/downloads/20230823-satzung-promo-fak-ii-2023.pdf
Ruhestand nicht länger als drei Jahre zurückliegt oder sie weiterhin aktiv an der Forschung des Instituts betei- ligt sind. Über Ausnahmen entscheidet der Promotionsausschuss. (2) Der Promotionsausschuss [...] ektorenkon- ferenz zu Grunde zu legen. Die Anerkennung kann von bestimmten Auflagen und Bedingun- gen abhängig gemacht werden, wie zum Beispiel Nachholen einer fehlenden Diplomarbeit, Ablegung von Ken [...] besonderes Gewicht zu. Die Note „summa cum laude“ kann nur vergeben werden, wenn alle Teilprüfungsleistun- gen mit „summa cum laude“ bewertet wurden. (3) Die Vorsitzende oder der Vorsitzende der Prüfungskommission
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/mendeleev.zip
than the previous one. Moreover, the masses were not integer multiples of the atomic mass of hydro- gen. A solution to this problem was produced by the work of Frederick Soddy and Francis W. Aston. Soddy [...] would attend university. Unfortunately, their plan failed and Dmitri entered the Main Pedagog- ical Institute, where gymnasium teachers were ed- ucated. He studied mathematics, physics, and chemistry and was [...] abroad set the stage for him to be able to obtain his doctorate and, subsequently, the Professor of Gen- eral Chemistry position at St. Petersburg University in 1867 at the age of 33. In the fall, the new
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/cpe-vol.5-no.1-2020/cpe-5-1-pp1-15-lueg-carlson-2020.pdf
agents perceive as reality (Bruner, 1991) by organizing identities into cultural or political institutions (Ewick & Silbey, 1995). Through the use of narratives and stories humans create a sense of meaning [...] sustain and justify – even if only temporarily and with varying success – the European Un- ion as an institution and European integration as a political-economic project (Della Sala, 2016; Gilbert, 2008; Larat [...] can be under- stood as a changing force towards societal processes in larger interrelations and more gen- eral patterns, such as intra-European patterns of social class or structure, systems or the power