Search narrowed by:
Remove all filters
https://www.europeanstudies.info/fileadmin/content/studiengaenge/europeanstudies/various-pdfs/poster-version-call-for-papers.pdf
Flensburg in- vites all Master and Bachelor students to a student conference taking place on July 2nd, 2015 in Flensburg. The conference - External Solidarity: EU’s responses to Global Challenges - places emphasis [...] approaches, actions and policies of the European Union in regards to a large variety of global challeng- es. These in turn affect how the EU shapes its policies, as well as how the EU is perceived on internal [...] Word/PDF for- mat only) on a topic of their choice via email to Ana.Dunaf@uni-flensburg.de by May 31st, 2015. Within 10 days after the deadline selected candidates will receive an email with additional information
https://www.europeanstudies.info/fileadmin/content/studiengaenge/europeanstudies/pictures/website/eus-alumni/28.05.2021-success-stories-of-our-m.a.-european-studies-alumni-community.pdf
" Christian works as a PR & Project Coordinator at EQAsce in Germany. Farhod Umarov (EUS Class of 2015) Farhod works as a Consultant & Engineering Expert at the Frankfurt School of Finance Management GmbH
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/downloads/european-union-politics-2016-fernandez-1465116516633536.pdf
Universidad Carlos III de Madrid, c/de Madrid 126, Getafe 28093, Spain. Email: jjfgonza@clio.uc3m.es at FU BerlinLateinamerikanisches on April 21, 2016eup.sagepub.comDownloaded from http://eup.sagepub [...] identi- fication with Europe, i.e. to feel ‘not only as part of, but also with the collective’ (Kuhn, 2015: 41). It includes self-categorization as a European citizen as a form of collective identity that [...] sm, in Deutsch’s theory, lead to the revaluation of broader, social communities (Nelsen and Guth, 2015: 13), thereby increasing personal identification with Europe and support for the European project
fileadmin/content/projekte/partners-in-mobility/partnerhochschulen/presentation-jyu.pdf
Holma Pekka Ruuskanen Jyväskylä Centre for Interdisciplinary Brain Research Tiina Parviainen SINCE 2015 FACULTY OF EDUCATION AND PSYCHOLOGY IS LOCATED IN RUUSUPUISTO BUILDING 21 November 2019 New learning
fileadmin/content/abteilungen/paed-soz-entwicklung/dokumente/downloads/diagnostische-verfahren-es-stand-5.10.22.pdf
test für Kinder (2005) • EAS: Erfassungsbogen für aggressives Verhalten in konkreten Situationen (2015) • EKF: Einschätzung emotionaler Kompetenzen und emotionaler Intelligenz aus Selbst- und Fremdsicht [...] Kinder, Jugendliche und Eltern. (2011) • KABC-II: Kaufmann Assessment Battery for Children (2. Auflage, 2015) • KAT II: Kinder-Angst-test II (2000) • LKS: Leipziger Kompetenz-Screening für die Schule, Diagnostik [...] Diagnostik und Förderplanung, soziale und emotionale Fähigkeiten, Lern- und Arbeitsverhalten (2015) • LFSK 4-8: Linzer Fragebogen zum Schul- und Klassenklima für die 4. bis 8. Klassenstufe (200) • LSL: Leh
fileadmin/content/studiengaenge/eucs/dokumente/downloads/2023/en-rapo-updated-dec-2023.pdf
of Education und Lehramt an Sekundarschulen mit dem Abschluss Master of Education (GPO 2015) issued on March 6, 2015 and who, as of September 1, 2023, have not successfully completed all of the examinations [...] of Education und Lehramt an Sekundarschulen mit dem Abschluss Master of Education (GPO 2015) issued on March 6, 2015 and who, as of September 1, 2022, had not successfully completed all of the examinations
fileadmin/content/studiengaenge/eucs/dokumente/downloads/studienqualifikationssatzung.pdf
atzung für die Europa-Universität Flensburg vom 28. Mai 2013 mit 1. Änderungssatzung vom 1. April 2015 und 2. Änderungssatzung vom […] Verbindlich ist allein der amtlich veröffentlichte Text! Satzung über
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/weitere-satzungen/geschaeftsordnung-hochschulrat-der-euf-22-06-2020-emailanp-09-08-2023.pdf
ung vom 19. März 2008 (GVOBl. Schl.-H. S. 150), zuletzt geändert durch Verordnung vom 12. Oktober 2015 (GVOBl. Schl.-H. S. 366), nicht überschreiten. Für die Vorsitzende oder den Vorsitzenden des Hoch [...] gefassten Beschlüsse. § 5 Sitzungen des Hochschulrates (1) Der Hochschulrat ist einzuberufen, sooft es die Geschäftslage erfordert. Regelmäßig wird im Verlauf eines akademischen Jahres (01.09. bis 31.08 [...] nach der Sitzung an die Mitglieder des Hochschulrats in digitaler Form per E-Mail versandt werden. Es gilt als genehmigt, sofern innerhalb von zwei Wochen nach Zugang keine Einwendungen erhoben werden
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/vol.3-issue-2-2018/trenz-2018.pdf
solutions to them no longer holds, and no new paradigm for replac- ing it is in sight (Guiraudon et al., 2015). A crisis is not paradigm shift but is paradigm lost. A crisis leads to disruption: the inequality [...] Eder 2004). 2018 Trenz 67 and a Europe of different speeds raises some fundamental concerns (Fossum, 2015). Dif- ferentiated integration has the potential to redirect the idea of European unification in [...] more recently sees us in the midst of an anti-liberal counterrevolution (Zielonka, 2018). Claus Offe (2015) writes of a “Europe entrapped,” and Ivan Krastev (2017) calls his inspiring essay ‘After Europe’
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/a-sustainable-energy-model-for-a-circular-economy-a-case-study-of-creed-integrated-waste-management-facility-stornoway-western-isles.pdf
Figure 42: Correlated vs. Meteo wind speed 2015 Data Average Wind Speed (m/s) Measured (IWMF) 8.48 Before Correlation 9.09 After Correlation 8.68 Table 32: 2015 2015 Average Wind Speed Comparison- before and [...] .... 73 Figure 37: Wind speed in 2015 before correlation .................................................................. 74 Figure 38: Predicted wind speed in 2015 ................................. [...] Coefficent and quality of correlation(retrieved from Windpro manual) ................. 74 Table 32: 2015 2015 Average Wind Speed Comparison- before and after correlation........... 75 Table 33: Annual Wind