/en/ices/forschung/ices-research-school/qualification-opportunities/ices-qualification-program/vergangene-veranstaltungen/democracy-courses-brunkhorst-thornhill
discussion", Date: 03.– 07.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. Seminar 2: "How could democracy emerge from militarization, nationalism and disciplining? ", Date: 17.–21.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. They are open to all EUF members [...] l human rights and a social-welfare state – A thesis for discussion", Date: 03.– 07.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. Democracy that is participatory and inclusive for all social classes, genders and nationalities [...] democracy emerge from militarization, nationalism and disciplining? ", Date: 17.–21.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. Democracy began with a certain idea of popular sovereignty that emerged during the 18 th Century
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/01-discussion-paper-iim-matiaske.pdf
Àk¿°²Ã²¼O¶·¹ÀkòÄIÀk°²±(Àk¿Èq¶#Õ¹ÀkÎ3pË`¿ÌO¶ B|XÜ ¸ ·wÀh´kÌOµI³kÇI½Àk¼O¶·¹¸7ºhLöLàÙß²òOëLàÙß²öLñ þBñbe ëLñOÞhû²ñI¸ g ¸G¯MÇOÚ°³hÈLÀk¶ØÀk¿°²Ã²¼O¶·¹ÀkòÄIÀk°²±IÀk¿Èq¶IÕ¹ÀkÎ pË`¿Ì×ÀkÍ}³k°¸ ¶ B|q ¸ ·wË`ÿ³k¼I½5¶OÑø¸ [...] ±I³h´kÌ4ò¼I¸.Ð8Ü5¼(º p÷øÞhäß²âëLñ0LöLâß²öLû²ö%Lß²âëLû pÞZòOß²Þ ê ¶LÔBË`°¸ gq ¶¼(ËO¸ a ¶ BlqV ¶#¾B¾I¸ |qB|qíB|Bq| ¸ 4³kµO¼IÀkÿ³k¼O¼B¶¸ î(ÊÔBÀk¿½5ÌP¶`¯d¸7ºC»=¿ËO½5¾IÀh´kÍOÍÙµ(ÀhË`¿PIº ¯M¼d³k¼I³k°P(½5ý=Ë`ÚGÄIÀh [...] º=Lö!Lß²öLû²ö%Lß²Þhùpû²û%LÞh÷øÞhß²ñBÞH7äþOñOû²ë%LÞhñ(¸T;=¿³k¼BÌOÚÙÇO¿Íu³kÿZ+³kò¼O¶ Õ¹ÀkÎ[pË`¿ÌO¶ LFÜ ¸ ;¿À@P¶SظLìB¸ î\×½5ÍÀk¿°Ë`µO¶6+¸.º,»+Ë`ÍÙòÔB³kÍÙÃË`¼:] ÄIÀk¿:ÒLÎMÃÀh½5¾IÁk°²ÍÙÃÈLÀF=¿Ë`ÄOÇOÌBÍÙ
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/02-discussion-paper-iim-krause-resch.pdf
Gesundheit? 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 2) (falls Sie erwerbstätig sind) mit Ihrer Arbeit? 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 3) (falls Sie im Ehrenamt tätig sind) mit Ihrer Tätigkeit im Ehrenamt? 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 4) [...] in ihrem Haushalt? Ja Nein (weiter mit Frage 4) 3) Wenn ja, wie viele Kinder sind in welcher Altersgruppe? Anzahl Kinder unter 3 Jahren: ........... von 3 bis 5 Jahren: ........... von 6 bis 15 Jahren: [...] 1 2 3 4 5 16) Ich mache innovative Vorschläge zur Verbesserung der Qualität in der Abteilung. 1 2 3 4 5 17) Ich bemühe mich aktiv darum, Schwierigkeiten mit Kollegen/ Kolleginnen vorzubeugen. 1 2 3 4 5
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/03-discussion-paper-iim-krause.pdf
ob die Einbindung der Wirtschaft in die schulischen Lern- prozesse wichtig sei) aufgenommen. 3. Ergebnisse 3.1 Verbreitung der Maßnahmen Im folgenden sollen beschreibende Ergebnisse zur Verbreitung der [...] Leserinnen und Leser können sich an die Autoren wenden, sofern detaillierte Informationen erwünscht sind. 3.3 Unterschiede zwischen Gymnasien und Gesamtschulen Die vierte Annahme postulierte, dass die aufgeführten [...] ____ Dauer: □ 1 Woche □ 2 Wochen □ 3 Wochen □ anderer Zeitraum, und zwar_________ □ Ja, freiwillig für die Klassenstufe(n)__________ Dauer: □ 1 Woche □ 2 Wochen □ 3 Wochen □ anderer Zeitraum, und zwar_________
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/06-discussion-paper-iim-pauls.pdf
Aspekte: Negative Darstellung / Entmuti- gung (3), zu wenig Information für den Partner (3), die Moderation / der Trainer (3), zu wenig landesspezifische Information (3), zu wenig Information über Management-Methoden [...] kostenintensiv, hohe Anforderungen an die Trainer, nicht für gro- ße Gruppen möglich 3. Evaluation interkultureller Trainings 3.1 Das Evaluationmodell von Kirkpatrick Angesichts der Trainingskosten sowie der [...] kulturallgemein erfahrungsorientiert kulturspezifisch erfahrungsorientiert P ro ze nt hilfreich teilweise hilfreich nicht hilfreich Abbildung 3: "Ich erlebe die Managementpraktiken als sehr unterschiedlich" 0 10
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/08-discussion-paper-iim-dannenberg.pdf
2% 20,9% Funktional 3 79 33,3% 26,7% Regional 3 67 33,3% 22,6% Nach Branchen 1 72 11,1% 24,3% Sonstige 0 16 0,0% 5,4% Total 9 296 Quelle: Innovationsanalyse D - DK 2003 25 3. 1. 3 Zusammenfassende Würdigung [...] Schleswig-Holstein 17 3. 1. 1 Die deutsche Unternehmensstichprobe 17 3. 1. 2 Die deutsche Beraterstichprobe 21 3. 1. 3 Zusammenfassende Würdigung der Datenbasis der deutschen Teiluntersuchung 25 3. 2 Die dänische [...] 9%) 6597 33,8%) Elektronik 7 39 20% 13% 1.004 (11,3%) 97 (10,6%) 1122 (9,8%) 2337 (12%) Transportgewerbe 2 10 6% 3% 412 (4,7%) 35 (3,8%) 436 (3,8%) 743 (3,8%) Total 35 305 100% 100% 8832 929 11486 19335
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/09-sending-money-abroad-holst.pdf
status Age 222.851 283.498 (3.27)*** (1.70)* Age squared -2.087 -2.608 (2.95)*** (1.52) Female (yes = 1) -571.808 -836.523 (2.03)** (1.57) Married (yes = 1) 1,434.672 1,134.691 (3.59)*** (1.42) Education (in [...] 14195 Berlin, Germany and University of Flensburg, International Institute of Management, Munketoft 3B, D-24937 Flensburg, Germany, eholst@diw.de. Prof. Dr. Mechthild Schrooten: Institute of Economic Research [...] Universität Flensburg Internationales Institut für Management Zentrales InstitutsSekretariat Munketoft 3b; 24937 Flensburg E-Mail: zis-iim@uni-flensburg.de http://www.iim.uni-flensburg.de/ -> Discussion Papers
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/danish-german-working-paper-series/1-danish-german-research-paper-no-1.pdf
Review, 33( 3): 119-135. Lavie, D. 2006. The competitive advantage of interconnected firms: An extension of the resource-based view. Academy of Management Review, 31(3): 638-658. Maskell, P. 2005. Towards [...] resources is most important to you? 2.2.3 Which of the named resource is of specific importance/is crucial for your economic activity? 2.3 Human Resources 2.3.1 Which importance has a specialised labour-pool [...] location? 29 2.3.2 What do you think about the strategic relevance of different groups of employees within your company (e.g. unskilled, skilled workers, academic persons, executives)? 2.3.3 Which of the
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/1.-eem-international-class-2015-achiltibuie-final.pdf
180 1 2 6 7 5 3 3 7 9 9 1 0 6 5 1 3 3 1 1 5 9 7 1 8 6 3 2 1 2 9 2 3 9 5 2 6 6 1 2 9 2 7 3 1 9 3 3 4 5 9 3 7 2 5 3 9 9 1 4 2 5 7 4 5 2 3 4 7 8 9 5 0 5 5 5 3 2 1 5 5 8 7 5 8 5 3 6 1 1 9 6 3 8 5 6 6 5 1 6 [...] 45 1 2 6 7 5 3 3 7 9 9 1 0 6 5 1 3 3 1 1 5 9 7 1 8 6 3 2 1 2 9 2 3 9 5 2 6 6 1 2 9 2 7 3 1 9 3 3 4 5 9 3 7 2 5 3 9 9 1 4 2 5 7 4 5 2 3 4 7 8 9 5 0 5 5 5 3 2 1 5 5 8 7 5 8 5 3 6 1 1 9 6 3 8 5 6 6 5 1 6 [...] 0 7 5 3 1 7 7 8 2 8 0 3 3 8 2 8 4 8 5 3 5 H ea t d em an d ( kW ) Tíme (hourly) 0 50 100 150 200 250 1 2 9 3 5 8 5 8 7 7 1 1 6 9 1 4 6 1 1 7 5 3 2 0 4 5 2 3 3 7 2 6 2 9 2 9 2 1 3 2 1 3 3 5 0 5 3 7 9 7
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/10-estimation-of-a-two-equation-panel-spie.pdf
Table 2: Test statistic (D̃) and p-values to test H0 : ‘Effects are identical over time’. Response: log(Income) Response: Perceived job security Variable D̃5 p Variable D̃5 p Threshold 1 0.70 0.69 Constant [...] results in the upper part of Table 3 suggest that only the covariates university, tenure and tenure squared seem to 23 Table 3: Estimates (θ̂), standard errors (ŝd) and p-values; mean structure parameters [...] security Variable θ̂ ŝd p θ̂ ŝd p Constant 7.84 0.08 0.00 Threshold 1 −1.58 0.23 0.00 Threshold 2 −0.19 0.23 0.41 Agea 1.15 0.16 0.00 −0.58 0.47 0.21 Tenurea 0.64 0.30 0.03 −3.27 1.06 0.00 Tenure Squareda
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-