http://www.science-story-telling.eu/en/project-storytelling/general-bibliography
Metz, (Eds.).Flensburg Studies on the History and Philosophy of Science in Science Education, Vol. 2.Flensburg: Flensburg University Press (in press). Hadzigeorgiou, Y., Klassen, S., & Froese Klassen, [...] 323–333. Klassen, S. (2006). A theoretical framework for contextual science teaching. Interchange, 37 (1-2), 31–62. Klassen, S. (2007). The Application of Historical Narrative in Science Learning: The Atlantic [...] Metz, (Eds.). Flensburg Studies on the History and Philosophy of Science in Science Education, Vol. 2 . Flensburg: Flensburg University Press (in press). Klassen, S., & Froese Klassen, C. (2014). Science
/en/theologie/ev-theologie-systematische-und-historische-theologie/team/prof-dr-ralf-k-wuestenberg
Impact of Bonhoeffer’s Theology for Current Debates , (= International Bonhoeffer Interpretations – IBI 2), Frankfurt et al.: Peter Lang 2008. Aufarbeitung oder Versöhnung? Vergangenheitspolitik in Deutschland [...] Promoting a Dialogue between Religion and Politics (= International Bonhoeffer Interpretations - IBI 2), Frankfurt et al.: Peter Lang 2008 (149p.). Eine Theologie des Lebens . Dietrich Bonhoeffers nichtreligiöse [...] Großbritannien , in: Evangelische Theologie 67/6 (2007), 459-469. Fides implicita 'revisited' ? Versuch eines evangelischen Zugangs , erscheint in: Neue Zeitschrift für Systematische Theologie und Rel
/en/theologie/ev-theologie-systematische-und-historische-theologie/team/dr-thies-muenchow
), Islam & Democracy. Law, Gender and the West, Reconciliation and Conflict Resolution (ReCo), Vol. 2, Darmstadt 2022. Articles "Michel Houellebecq's 'Submission'. Islam, Democracy, and a Case of Radical [...] ), Islam & Democracy. Law, Gender and the West, Reconciliation and Conflict Resolution (ReCo), Vol. 2, Darmstadt 2022, 209-221. with Z.M. Barakat und R.K. Wüstenberg, "Introduction", in: Z.M. Barakat, T [...] ), Islam & Democracy. Law, Gender and the West, Reconciliation and Conflict Resolution (ReCo), Vol. 2, Darmstadt 2022, 7-19. "Feministische Außenpolitik und Geisteswissenschaft. Für ein neues Denken und
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/wischmann-anke-prof-dr
issenschaften Position Professorinnen und Professoren Lectures No Title Type Semester 550800k TM 8.2_Qualitative Auswertungsmethoden: Autonomie in der Biographieforschung Seminar Spring semester 2024 552021k [...] (Hrsg.) (2022): Themenheft "Refugees in/and Education throughout time". In: Tertium Comparationis (2/2022) . Bittner, Martin/Wischmann, Anke (Hrsg.) (2022): Kritik und Post-Kritik. Zur deutschsprachigen [...] 4.2016.1248834  ; Hünersdorf, Bettina & Wischmann, Anke (2016): Einleitung des Themenhefts: Versuch zu Formen von Öffentlichkeit in lokalen Bildungs(- und Sorge)landschaften. In: Zeitschrift für S
/en/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/roessler-reto
Wallstein 2020. Verlagsseite 2) DFG-PROJEKTSTUDIE [Projekt Versuch und Experiment. Konzepte des Experimentierens zwischen Naturwissenschaft und Literatur (1700-1960) ] Vom Versuch. Bauteile zur Zirkulatio [...] Seminar Spring semester 2024 341421k BA 4.2 Filmanalyse - A / Berlin Alexanderplatz intermedial (Döblin - Jutzi - Fassbinder) Übung Spring semester 2024 342205k BA 20.2 Literatur und kulturelle Praxis 1600 [...] Wissensgeschichte des »Versuchs«‹, ›Verflechtungsgeschichte von Hypothese und Fiktion‹, ›Literarische Anthropologie‹) Form- und Gattungswissen (›Roman‹ / ›Institutionenroman‹, ›Versuch‹ / ›Essay‹, ›Lehrgedicht‹
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/jun-prof-dr-tamas-jules-fuetty
Rassismuskritische Perspektiven auf Schule und Gesellschaft I Seminar Spring semester 2024 552003k TM 7.2_Race, class, gender – intersektionale Perspektiven auf Bildung und Ungleichheit Seminar Spring semester [...] erium für Bildung und Forschung: Nachwuchsforschungsgruppe im Bereich Empirische Bildungsforschung 2.028.588 EUR Project leadership: "Gender 3.0 Gender diversity at school" Project duration 01.05.2021 [...] 04/2004-04/2006 4-semester certificate degree in Gender Studies at Universität Bremen Final Grade 1 2-semester Project seminar: Law and Gender 04/2003-10/2003 Studies in Political Science and African Studies
- This page in other areas
-
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/lind.zip
"Suffolk", Peter Rainier, 2 Biography: James Lind Storytelling Teaching Model: wiki.science-stories.org under the pressure of Admiral Alan Gardner, ordered to give each seaman daily 2/3 ounces of lemon juice [...] Disease, in: OA International Journal of Osteoarchaeology 14, Ausgabe 2 (2004), S. 77–81. links.pdf http://www.youtube.com/watch?v=y2rEOi6Kyzo& http://cetera.home.pl/SATM/EN/citrus/ Story_Lind_ENG.pdf Story: [...] sulfates, e.g. dihydrate iron sulfate, (II) FeSO4 • 7H2O - (Roman Vitriol, Vitriol viride, Vitriol Goslariense) or pen- tahydrate copper sulfate (II) CuSO4 • 5H2O - (Vitriol co- eruleum) 3 Barley water - is a
-
File type
- application/zip
-
Referenced at
-
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/hintergruende/hintergrund-pol/hintergrund-nutrition-pl.pdf
dzisiejszego terminu „energia“). 2 n.p. Max Rubner, Die Gesetze des Energieverbrauchs bei der Ernährung, Leipzig/Wien, 1902 („Prawa zużycia energii w dziedzinie wyżywienia“) 2 Tło historyczne: Jedzenie, energia [...] Rubner’a (Rys. 1b), który zmierzył energię przekształconą z pożywienia w ciepło i pracę mechaniczną2. Wielu innych naukowców również pracowało nad teorią, jak właściwie powinno się żywić człowieka, aby [...] reform, a mianowicie: 1. Zaprzestanie dyskryminacji i wykluczania żołnierza jako profesjonalisty. 2. Zwiększenie liczbę zatrudnionych wojsk, oraz podniesienie pensji każdego żołnierza bez podnoszenia
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/hintergruende/hintergrund-eng/hintergrund-mendeleev-gb.pdf
resources/chemistry-in-history/themes/early-chemistry- and-gases/boyle.aspx, last access 06.03. 2012 2 Background The development of the Periodic Table Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling [...] substances is related to their masses and thus an indication of an ordering principle – e.g. CH4, NH3, OH2, and FH. Background The development of the Periodic Table 3 Storytelling Teaching Model: http://sci [...] as is antimo- ny after arsenic. This peculiar relationship I propose to call The Law of Octaves'.”2 Newland related this structure of the elements to the musical octaves. This kind of combining musi-
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/mendeleev.zip
resources/chemistry-in-history/themes/early-chemistry- and-gases/boyle.aspx, last access 06.03. 2012 2 Background The development of the Periodic Table Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling [...] substances is related to their masses and thus an indication of an ordering principle – e.g. CH4, NH3, OH2, and FH. Background The development of the Periodic Table 3 Storytelling Teaching Model: http://sci [...] as is antimo- ny after arsenic. This peculiar relationship I propose to call The Law of Octaves'.”2 Newland related this structure of the elements to the musical octaves. This kind of combining musi-
-
File type
- application/zip
-
Referenced at
-