/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/loock-kathleen-dr/publications
[Reviews: AmerIndian Research 2014/3: 211-12; Wiener Zeitung (06.10.2014); Historische Zeitschrift 301 (2015): 435-37.] Table of Contents and Preview Edited Books and Journal Issues American TV Series Revivals [...] Jaws und die Geburt eines amerikanischen Albtraums. Ed. Wieland Schwanebeck.Berlin: Bertz+Fischer, 2015. 231–244. "‘Dearer than diamonds’: Zur Bedeutung der Esskultur in jüdisch-amerikanischer Einwand
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/haschemi-yekani-elahe-prof-dr/publications
González and Veronika Zink. Trier: WVT, 2015. 67-70. " Nostalgisches Fernsehen und queeres Altern in Transparent ." blog feministische studien . Online: 23 April 2015. " Taxi in die Zukunft. " blog feministische [...] Affektive Queerverbindungen in Theorie_Aktivismus_Kunst. Eds. Käthe von Bose et al. Berlin: b_books, 2015. 101-116. "Das Spektakel des 'Selbst': Britische Kolonialfotografie zwischen universalen Gesten und [...] post_kolonialer Medientheorie. Eds. Ulrike Bergermann and Nanna Heidenreich. Bielefeld: transcript, 2015. 135-147. "Queering Archives of Race and Slavery - Or, on Being Wilfully Untimely and Unhappy." Together
/en/department-of-human-resources-and-organization/research/publications
Symposium on Process Organization Studies, 24-27 June 2015, Kos, Greece and the 31st EGOS Colloquium, 2-4 July 2015, Athen, Greece. Martin, A./ Keller, A. (2015): Form Dualism to Dialectics: Towards a Processual [...] by Prof. Dr. Thomas Behrends Listen Editorship Behrends, T./ Jochims, T./ Nienhüser, W. (Hrsg.) (2015): Erkenntnis und Fortschritt: Beiträge aus Personalforschung und Managementpraxis. Festschrift für [...] ansatzes , Flensburger Hefte zu Unternehmertum und Mittelstand, Heft 12, Flensburg. Behrends, T. (2015): Managementpraxis und Erkenntnisfortschritt: Zwischen Mythenjagd und Mythenpflege, erschienen in:
/en/philosophie/our-staff/prof-dr-david-schweikard/publications
2/2 (2015), S. 273-310. [Quid Pro Quo? On the normative structure of familial relationships] "Von der Struktur zur explanatorischen Rolle kollektiver Intentionen," Erwägen – Wissen – Ethik 26/4 (2015), S [...] Virtue, and Action – Essays on Putting Epistemic Virtues to Work , New York: Routledge 2013 (Paperback 2015). Reviews: by Adam J. Carter in Notre Dame Philosophical Reviews (2014), http://ndpr.nd.edu/news/ [...] edu/news/23572-robert-brandom-analytic-pragmatist/ Co-edited Journal Journal of Social Ontology , since 2015 published by DeGruyter and Open Access ; Co-Editors: Hans Bernhard Schmid (Vienna), Mari Mikkola (Berlin)
- This page in other areas
-
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen
Chemistry, Biology, Psychology and Philosophy", in: Philosophical Inquiries, Vol 3, No 1 (2015), 89-112. 2015 "Metaphern im frühen Erstspracherwerb: (k)ein Problem? Erkenntnisse aus zwei Longitudinal-Korpora" [...] Merle Hinrichsen, Michael Meier & Astrid Hebenstreit (Hg.) Was ist der Fall? Wiesbaden: Springer VS. 2015 (zusammen mit Anke Beger) "The Cognitive Role of Metaphor in Teaching Science: Examples from Physics [...] komplexen Phänomens aus interdisziplinärer Perspektive. Berlin/New York: Walter de Gruyter, 161-176. 2015 (zusammen mit Martin Döring): "'The Meaning of Life': Religiously Informed Entrance-into-Life-Models
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/rademacher-sandra-prof-dr
Kleeberg-Niepage) Bildungsqualen. Kritische Einwürfe wider den pädagogischen Zeitgeist, Wiesbaden, 2015 (hrsg. mit Andreas Wernet) Kulturvergleich in der qualitativen Forschung. Erziehungswissenschaftliche [...] Analysierbarkeit von Veränderung am Beispiel sozialisatorischer Interaktion, in: sozialersinn, Heft 2/2015, 16. Jg., S. 223-236 Vom Nutzen der Zeit. Beobachtungen und Analysen zum individualisierten Unterricht [...] Wernet (Hrsg.): Bildungsqualen. Kritische Einwürfe wider den pädagogischen Zeitgeist, Wiesbaden, 2015, S. 139-166 (zusammen mit Andreas Wernet) Struktur, Funktion und Eigenlogik. Schultheoretische Anmerkungen
/valcon/publications/related-publications-of-the-team-members
an Impromptu Public of Moral Spectatorship . Javnost - The Public, 23(4): 343-362. 2015 Michailidou A., Trenz HJ. (2015): Mediatized transnational conflicts: Online media and the politicisation of the European [...] The Politics of Solidarity in Europe’s Migration Crisis: Media Discourses in Germany and Ireland in 2015. in: Jenichen A.; Liebert U. (eds.): Europeanisation and Renationalisation. Learning from Crises for [...] ; Eigmüller M. (2018): Societal Education and the Educational Divide in European Identity, 1992 - 2015 . European Sociological Review, 34(6): 612-628. Sojka, A. (2018): European identity revisited: new
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/former-professors/beger-anke-dr/research
general research interests. Other Academic Activities Oct 1-6, 2015 Visiting Researcher at the Metaphor Lab Amsterdam , Amsterdam, NL July 14-17, 2015 Participation in the ESRC Summer School in Corpus Approaches [...] manual metaphor analysis) focuses on the recent concept of deliberate metaphor (Steen 2008, 2010, 2015, 2017), but is still rooted in Conceptual Metaphor Theory (Lakoff & Johnson 1980). By combining cognitive [...] manual metaphor analysis) focuses on the recent concept of deliberate metaphor (Steen 2008, 2010, 2015, 2017), but is still rooted in Conceptual Metaphor Theory (Lakoff & Johnson 1980). By combining cognitive
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/witen-michelle-jr-prof-dr/research-and-publications
Modernism & Revolution, Boston, USA, Nov 19–22, 2015 "Time Makes the Tune," Zürich James Joyce Foundation Annual Workshop: Timeagen, Zürich, Switzerland, Aug 2–8, 2015 "James Joyce’s Eight-part Fuga Per Canonem
/en/department-of-german-as-a-foreign-language/who-we-are/persons/romano-sarah
Language Maintenance and Development (HOLM), Zentrum für Allgemeine Sprachwissenschaft (ZAS), Berlin. 09/2015 Revaluation of Heritage Language Skills in Professional Contexts and the Impact on Language Maintenance