fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.gutowski.stina.gru-nspecht/englisch/dominoe-incomplete.pdf
Meadow What kind of meadows does the green woodpecker like best? _________ orchard habitats What does the green woodpecker find there? Ants (food) and old ______ for their holes (living space) Where d
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.huss.breakinthewaddensea/englisch/breakinthewaddensea-merlehusscorr.pdf
Title: “Migratory Birds in the Wadden Sea“ Basic Source: WWF Deutschland (Ed., 2012): Pause im Wattenmeer. Zugvögel zwischen Arktis und Afrika. Sekundarstufe I. Berlin. www.wwf.de/fileadmin/fm- wwf/Pu
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.hayri.fischtreppe/englisch/the-story-of-salmo.pdf
Teaching Material on Biodiversity Conservation (TMBC) Title: The story of Salmo Author: Hayri Islak Quality Assurance: Carsten Hobohm (UF) Level: Primary school Type of material: Story with subsequent
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.ga-rtner.gru-nes-band/englisch/the-green-belt-reconnection.pdf
Teaching Material on Biodiversity Conservation (TMBC) Title: Reconnecting of habitats Author: Rike Gärtner Quality Assessment: Carsten Hobohm (UF) Level: secondary school Type of material: Information
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.clausen.gru-nesband/englisch/topic-tree-frog.pdf
European tree frog (Hyla arborea) Physical characteristics The tree frog is about 4,5 cm long and weighs up to 7 g. The front appendages are quite short and have 4 adhesive discs at the end of each fi
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.herr.neobiota/englisch/neobiota.pdf
Teaching materials on the subject of „Conservation of Biodiversity“ (TMBC) Topic: Neobiota Author: Katharina-Sophie Herr Grade: secondary education Quality assurance: Prof. Carsten Hobohm (UF) Kind of
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.witte.weideland/englisch/teaching-material-englisch.pdf
Topic: Grassland Author: Janina Witte Quality assessment: Carsten Hobohm, University of Flensburg Level: Primary (class level 3/4) Material: Story by a crow about the changing landscape, crop fields,
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.schulze.kreuzotter/englisch/story-for-reading.pdf
Vipera berus Abb. 1: Spaans, P.,(2006): ViperaBerusMale (http://commons.wikimedia.org/wiki/File:ViperaBerusMale.JPG; downloaded 22.11.2013) Hello, I'm the little viper! May I invite you to take a tour
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.schulze.kreuzotter/englisch/worksheet-1-with-answers.pdf
The Vipera berus (with answers) A. B. C. Fig. 1, Forest edge, Schulz (2006) 1 Fig. 2, Buildings, Paulae (2009) 2 Abb. 3, Digger, Gamemaster669 (2012) 3 1. Where do the vipers like to live best? (write
fileadmin/content/abteilungen/personal/dokumente/downloads/hoepner-muellenborn-2010.pdf
Mitbestimmung im Unternehmensvergleich MPIfG Discussion Paper 10/ 3 Mitbestimmung im Unternehmensvergleich Ein Konzept zur Messung des Einflusspotenzials der Arbeitnehmervertreter im mitbestimmten Auf