Search narrowed by:
Remove all filters
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2021-berichtsjahr-2020-tonersparend.pdf
Prof Dr Ralf K Wüstenberg • Interdisciplinary Centre for European Studies (ICES) Partners • Maecenata Foundation, Berlin/ Munich (MENA Study Centre) Project duration: since 11/2020 Funding source: Federal [...] 1920er Jahre wird mit dieser Studie ein neuer und zukunftsweisender Forschungsansatz vorgelegt, der erstmals die intermediale Gattung in ihrer Gesamtheit betrachtet Die Studie entwickelt eine systematische [...] Europa-Universität Flensburg 2021 – Berichtszeitraum 202019 Das Interdisciplinary Centre for European Studies (ICES) und das Zentrum für Bildungs-, Unterrichts-, Schul- und Sozialisationsforschung (ZeBUSS) sind
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2021-berichtsjahr-2020.pdf
Prof Dr Ralf K Wüstenberg • Interdisciplinary Centre for European Studies (ICES) Partners • Maecenata Foundation, Berlin/ Munich (MENA Study Centre) Project duration: since 11/2020 Funding source: Federal [...] 1920er Jahre wird mit dieser Studie ein neuer und zukunftsweisender Forschungsansatz vorgelegt, der erstmals die intermediale Gattung in ihrer Gesamtheit betrachtet Die Studie entwickelt eine systematische [...] itraum 2020 2322 Die profilgebenden Forschungszentren Das Interdisciplinary Centre for European Studies (ICES) und das Zentrum für Bildungs-, Unterrichts-, Schul- und Sozialisationsforschung (ZeBUSS) sind
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2022-berichtsjahr-2021.pdf
Deutschen Zentrum für Hochschul- und Wissenschaftsforschung (DZHW) verantwortete National Academics Panel Study (NACAPS), die die Qualifizierungsbedingungen von Promovierenden und ihren späteren Berufs- verläufen [...] erkennung von Gender-Diversität unter besonderer Berücksichti- gung des Personenstands divers ZeBUSS / ‘Study as you are!: Anforderungsdesign und Umsetzungsstrategie barrie- re-sensibler Hochschullehre am Beispiel [...] itraum 2021 2524 Die profilgebenden Forschungszentren Das Interdisciplinary Centre for European Studies (ICES) und das Zentrum für Bildungs-, Unterrichts-, Schul- und Sozialisationsforschung (ZeBUSS) sind
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2022-tonersparend.pdf
Deutschen Zentrum für Hochschul- und Wissenschaftsforschung (DZHW) verantwortete National Academics Panel Study (NACAPS), die die Qualifizierungsbedingungen von Promovierenden und ihren späteren Berufs- verläufen [...] erkennung von Gender-Diversität unter besonderer Berücksichti- gung des Personenstands divers ZeBUSS / ‘Study as you are!: Anforderungsdesign und Umsetzungsstrategie barrie- re-sensibler Hochschullehre am Beispiel [...] itraum 202124 25 Die profilgebenden Forschungszentren Das Interdisciplinary Centre for European Studies (ICES) und das Zentrum für Bildungs-, Unterrichts-, Schul- und Sozialisationsforschung (ZeBUSS) sind
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2023-fuer-berichtsjahr-2022-web-final.pdf
Erstautor mit Katharina Zimmermann und Sebastian M. Büttner im Journal of Common Market Studies erschienene Studie ist im open access verfüg- bar unter: onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jcms.13326 F [...] s-, Schul- und Sozia- lisationsforschung (ZeBUSS) und das Interdisciplinary Centre for European Studies (ICES) sind die beiden profilgebenden Forschungszentren der Europa-Universität Flensburg (EUF). Ein [...] t, Fachbereich Politikwissenschaft und Public Management. Interdisciplinary Centre for European Studies (ICES) uni-flensburg. de/ices Die profilgebenden Forschungszentren Forschungsbericht der Europa-
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/downloads/european-union-politics-2016-fernandez-1465116516633536.pdf
interests that affect individual identities and support for regional integration. Several recent studies confirm these principles, showing that a general international orientation is associated with an [...] utmost importance because – given the focus of previous research on elitist transnationalism – our study notes that European integration affects the attitudes and beliefs of broader groups than previously [...] likely to travel to other EU countries and more likely to have pro-European attitudes. A range of studies also show that intra-EU migrants are likely to have a European identity (Rother and Nebe, 2009) and
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/alumni/full-report.pdf
Previous studies indicated, however, that very few of the 60-70 million teachers in the world have had any exposure in their training to sustainability issues [10] (Sterling, 2004). 8 Similarly, studies conducted [...] part of the results of a study aimed at assessing the current status of environmental- and sustainability education in Ethiopian teacher education colleges. OBJECTIVE OF THE STUDY As indicated above, noticeable [...] al and sustainability issues lies at the core of the study the results of which is partly reported here. This paper presents the part of the study aimed at assessing the degree to and ways in which en
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-eng/guericke-biografie-gb.pdf
University of Leipzig. He interrupted this studies in 1619 because of the outbreak of the Thirty Years’ War. In 1620, his father died. In the years 1621-1623, Otto studied law at the University in Jena, and in [...] in the years 1623-1624 he studied mathematics, physics and fortification engineering at the Leiden University, Netherlands. After finishing his studies, he went on a nine- months educational trip to France
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/guericke.zip
University of Leipzig. He interrupted this studies in 1619 because of the outbreak of the Thirty Years’ War. In 1620, his father died. In the years 1621-1623, Otto studied law at the University in Jena, and in [...] in the years 1623-1624 he studied mathematics, physics and fortification engineering at the Leiden University, Netherlands. After finishing his studies, he went on a nine- months educational trip to France [...] story-telling.eu Please visit http://www.aps.org/publications/apsnews/201210/physicshistory.cfm. Study the text about the history of theoretical considerations regarding the vacuum and fill the table below
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/hintergruende/hintergrund-eng/hintergrund-atome-gb.pdf
Heilbron, J. L. (1981). Historical studies in the theory of atomic structure. New York: Arno Press. Holton, G. J. (1978). The scientific imagination: case studies. Cambridge [Eng.]; New York: Cambridge