/en/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/lang-barbara-dr
Barbara Lang (HPI) Listen Contact Phone 0461/3107355 E-mail lang.gosch -PleaseRemoveIncludingDashes- @ t-online.de Institutions Name Institut für Sonderpädagogik Position Lehrbeauftragte
/en/romance-studies/who-we-are/lecturers/prof-dr-cordula-neis
v. Sybille Große / Anja Hennemann / Kathleen Plötner / Stefanie Wagner. Frankfurt am Main: Peter Lang. 2013: 1-20. 42. "Fictional Orality as a Challenge for the Translator". Facets of Linguistics. Proceedings [...] Annette Schiller. Frankfurt /Main / Bern / Bruxelles / New York / Oxford / Warszawa / Wien: Peter Lang. 2013: 147-160. 43. "Sperone Speronis Dialogo delle lingue im Kontext neuzeitlicher Sprachtheorien" [...] der Gallo- und Iberoromania . Edited by Anna-Susan Franke and Vicente Álvares Vives. Berlin: Peter Lang. 2018: 191-207. 51. "Von kleinen Gespenstern, Gurkenkönigen und Konservenkindern: Probleme der Übersetzung
/en/frisian/who-we-are/prof-dr-nils-langer
Oxford: Peter Lang. 302 pp. 2012 mit Steffan Davies and Wim Vandenbussche. Language and History, Linguistics and Historiography . (= Studies in Historical Linguistics 7). Oxford: Peter Lang. 503 pp. 2011 [...] linguistic stigmatisations in German, past and present (= VarioLingua 28). Frankfurt/M etc: Peter Lang. 344 pp. 2001 Linguistic Purism in Action – How auxiliary tun was stigmatized in Early New High German [...] of German . (= Britische und Irische Studien zur deutschen Sprache und Literatur 52). Oxford: Peter Lang. 312 pages. 2007 mit Stephan Elspaß, Joachim Scharloth, and Wim Vandenbussche. Language History from
/en/frisian/who-we-are/dr-samantha-litty
language practices. Historical Sociolinguistics. Studies on Language and Society in the Past , Peter Lang. 8,000 words. In review. Remember me when far far off: Multilingual Memory Albums in Wisconsin and [...] n. In Peter Rosenberg (ed.), Linguistic construction of ethnic borders. 183-205. Frankfurt: Peter Lang. Presentations Invited Talks 2023. Historical multilingualism in the nineteenth century: Multilingual
/en/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/fay-johanna-prof-dr
der Rechtschreibkompetenz beim Textschreiben. Eine empirische Untersuchung von Klasse 1 bis 4. Peter Lang: Frankfurt/M. Editorships Fay, Johanna (Hrsg.; 2013): (Schrift-) Sprachdiagnostik heute. Schneider-Verlag:
/en/soziologie/wer-wir-sind/das-team/monika-eigmueller
European Union. Social Science Approaches to Understanding the European Union. Frankfurt a. M.: Peter Lang. 2007 Eigmüller, Monika (2007): Grenzsicherungspolitik. Funktion und Wirkung der europäischen Außengrenze
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/jun-prof-dr-tamas-jules-fuetty
Prof. Dr. Tamás Jules Fütty Listen Contact Phone +49 461 805 2494 Fax +49 461 805 952494 E-mail Tamas.Fuetty -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Gebäude Helsinki Room HEL 114 Str
/en/nec/ueber-uns/personen/mitarbeiterinnen-mitarbeiter/matthias-schmelzer
Annual Review of Environment and Resources 43, 291-316 (with Giorgos Kallis, Vasilis Kostakis, Steffen Lange, Barbara Muraca and Susan Paulson). Available online . * 2018. "The Degrowth Spectrum: Convergence [...] Post-Growth Geographies - Spatial Relations of Diverse and Alternative Economies , ed. by Bastian Lange, Martina Hülz, Benedikt Schmid and Christian Schulz, 99–106. Bielefeld: Transcript, 2021 (with Andrea [...] Verantwortung übernehmen für eine bessere Welt , ed. by Lars Hochmann, 207–18. Murmann (with Steffen Lange and Helen Sharp). 2020. "Price Premiums and New Opportunities Benefit Fair Trade Producers and Workers"
/en/soziologie/wer-wir-sind/das-team/vincent-gengnagel
10.1007/s11609-014-0252-9. Gengnagel, Vincent / Wilpert, Chris (2013): Game of Theories, oder: Der lange Rückzug in die Institute . Phase 2 : 46, 16–20. Publications in Edited Volumes Rhein, Philipp / Lenger
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/wischmann-anke-prof-dr
Matthias (2018): Jahrbuch für Pädagogik 2017 zum Thema "Pädagogik in Zeiten von Krieg und Terror". Peter Lang: Berlin. Wischmann, Anke (2017): Dimensionen des Lernens und der Bildung. Konturen einer kritischen [...] Agnieszka/Spieker, Susanne (Hrsg.): Jahrbuch für Pädagogik 2019 zum Thema "Innere Sicherheit". Peter Lang: Berlin. https://www.ingentaconnect.com/contentone/plg/jfp/2021/00002019/00000001/art00013 Budde, [...] Agnieszka/Spieker, Susanne (Hrsg.): Jahrbuch für Pädagogik 2019 zum Thema "Innere Sicherheit". Peter Lang: Berlin https://www.ingentaconnect.com/contentone/plg/jfp/2021/00002019/00000001/art00016 Wischmann