/en/trilateral-graduate-school/concept
understanding and receptivity to facilitation and peace initiatives. Flyer flyer-graduiertenschule-din-lang-6-seiten-en-2021-12-13.pdf 05/30/2023 1 MB (PDF) Download
/en/philosophie/our-staff/prof-dr-anne-reichold/veroeffentlichungen-und-vortraege
Reichold, Anne / Neuser, Wolfgang (Hg.)(2005): Das Geheimnis des Anfangs. Frankfurt/New York: Peter Lang Reichold, Anne (2004): Die vergessene Leiblichkeit. Zur Rolle des Körpers in ontologischen und ethischen [...] In: Reichold, Anne / Neuser, Wolfgang (Hg.): Das Geheimnis des Anfangs. Frankfurt/New York: Peter Lang, 119-148. Reichold, Anne (2003): Informatisierung und Subjektivität - werden Objekte zu Subjekten
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/witen-michelle-jr-prof-dr/research-and-publications
Looking-Glass." Through the Looking-Glass: A Companion . Eds. Franziska Kohlt and Justine Houyaux. Peter Lang. (forthcoming 2023) Witen, Michelle. "James Joyce. Ulysses. A Novel ." Lexikon Schriften über Musik
/en/department-of-speech-and-language-education/publications/dr-angela-groskreutz
zu Perspektiven mehrsprachig aufwachsender Grundschülerinnen und Grundschüler. Frankfurt/M: Peter Lang. Veröffentlichungen in wissenschaftlichen Zeitschriften und Buchkapitel Groskreutz, A. (2020): Se
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/daewes-birgit-prof-dr/publications/selected-chapters-and-articles
The Circle. " Surveillance – Society – Culture. Ed. Andrew Gross and Florian Zappe. Frankfurt: Peter Lang, 2019 (forthcoming). "Retinal Interfaces and Transparent Eyeballs: The Cultural Imaginary of Surveillance [...] Perspectives on Indigenous Performance. Ed. Birgit Däwes and Marc Maufort.Dramaturgies. Brussels: Peter Lang, 2014. 21-45. "The Oceanic Imagination: Canadian and Australian Contributions to a Trans-Indigenous [...] S. American Culture. Ed. Christian Kloeckner, Simone Knewitz, and Sabine Sielke. Frankfurt: Peter Lang, 2013. 341-58. "Traumorama? The Pathological Landscapes of Richard Powers's The Echo Maker. " Com
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/daewes-birgit-prof-dr/publications/selected-books
Enacting Nature: Ecocritical Perspectives on Indigenous Performance. Dramaturgies. Brussels: Peter Lang, 2014. Däwes, Birgit, ed. Narratives of Fundamentalism. Special Issue of LWU: Literatur in Wissenschaft
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/loock-kathleen-dr/research
Center, University of Minnesota, Minneapolis (USA) Academic PR and Public Outreach Workshop and Panels Lange Nacht der Wissenschaft (Berlin), Roundtable Discussion "Da tut sich was: Wie Netflix, Revivals und
/en/department-of-industrial-organizational-psychology/research/research-projects/completed-projects
- 05/2007 Project Management: Prof. Dr. Marianne Resch Project team members: Claudia Fenzl, Rūta Lange, Uta Bindl, Anika Schulz Literature suggestions: Resch, M. (2003). Work-Life Balance - neue Wege der [...] members: Heinz-Werner Bertelmann, Alexandra Diendorf, Simon Fietze, Michael Lambert Hacker, Ruta Lange, Anika Schulz, Dr. Martin Resch Literature suggestions: Resch, M. (2003). Analyse psychischer Belastungen
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/rohleder-rebekka-dr/research
Post-Coca-Colanization: Zurück zur Vielfalt? Ed. by Sophia Komor and Rebekka Rohleder. Frankfurt am Main: Lang, 2009. Essays "'Anyone can be a Relative:' Creating Communities Beyond Work Society in Novels From [...] Post-Coca-Colanization: Zurück zur Vielfalt? Ed. by Sophia Komor and Rebekka Rohleder. Frankfurt am Main: Lang, 2009. 9-25 [with Sophia Komor]. "Der Wal und das Millennium: Dogside Story, Whale Rider und die [...] Post-Coca-Colanization: Zurück zur Vielfalt? Ed. by Sophia Komor and Rebekka Rohleder. Frankfurt am Main: Lang, 2009. 131-149. Conference and Workshop Organisation "Narrating Spaces – Reading Urbanity". Conference
/en/department-of-speech-and-language-education/publications/prof-dr-phil-solveig-chilla
Heterogenität und Diversität im Englischunterricht - fachdidaktische Perspektiven. Frankfurt/Main: Peter Lang. bis 2016 Benkmann, R., S. Chilla & E. Stapf (eds.). 2012. Inklusive Schule. Einblicke und Ausblicke [...] Vergleich. In: C. Yildiz et al. (eds.): Sprachen 2016. Russisch und Türkisch im Fokus . Berlin: Peter Lang, 175-205. *Chilla, S. & K. Vogt. 2017. Diversität und Heterogenität im Englischunterricht: Interd [...] Heterogenität und Diversität im Englischunterricht –fachdidaktische Perspektiven . Frankfurt/Main: Peter Lang, 55-82. *Hamann, C., S. Chilla, N. Gagarina & L. Abed Ibrahim. 2017. Syntactic complexity and bilingualism