Search narrowed by:
Remove all filters
/en/ices/projects/sexdiversity
Sexdiversity Listen We are delighted to announce that the Collaborative Research Centre (CRC) 1665 "Sexdiversity - Determinants, meanings and implications of sex diversity in sociocultural, medical an
/en/department-for-sustainable-energy-transition/research/completed-projects/egon
für die Stromsystemplanung bezüglich der Sektorenkopplung insbesondere im Bereich des Wärme-Sektors. Die EUF verfügt über Expertise im Bereich der Open-Source-Modellierung, der Energiewirtschaft und der
/en/ices/projects/villa-vigoni-autumn-school-in-european-studies
Villa Vigoni Autumn School in European Studies Listen The Autumn School will cover the political and historical processes of European integration that have most contributed to shaping the European Uni
/en/department-of-education-and-teaching-methods-for-the-promotion-of-emotional-and-social-development/research/completed-research-projects/the-long-struggle-to
The Long Struggle to Turn around an Inhumane, Corrupt, Paramilitary School Specialized for Students with Emotional and Behavioral Difficulties Listen This case study examines a series of events that t
/en/department-of-education-and-teaching-methods-for-the-promotion-of-emotional-and-social-development/research/completed-research-projects/stepping-up-to
Stepping up to Complex Picture Composition: How Adolescent Students with Emotional and Behavioral Difficulties Succeed at Picture Making with Movable Layout Technique Listen Movable Layout Technique (
/en/department-of-education-and-teaching-methods-for-the-promotion-of-emotional-and-social-development/research/completed-research-projects/how-a-practitioner-thinks
How a Practitioner Thinks in Action: Shaping Pedagogical and Didactic Strategies for Students with Emotional and Behavioral Difficulties through Textual Analysis of a Teacher´s Journal Listen An exper
/en/department-of-education-and-teaching-methods-for-the-promotion-of-emotional-and-social-development/research/completed-research-projects/implementing-school-wide
Implementing School-Wide Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS) in German Schools: The Challenge of Knowledge Politics, Education Cultures and Teacher Perspectives Listen Lässt sich `Sc
/en/department-of-education-and-teaching-methods-for-the-promotion-of-emotional-and-social-development/research/completed-research-projects/the-training-room-program
The “Training Room Program” in German Schools: A critical Program Evaluation Listen Since 2003, the `Training Room´ Program (TRP), a time-out model that is based on the American `Responsible Thinking
/en/department-of-education-and-teaching-methods-for-the-promotion-of-emotional-and-social-development/research/completed-research-projects/rekonstruktion-von
Entwicklung im Kontext Schule Listen Rekonstruktion von Lebenswelten und Lebensthemen sowie Auseinandersetzungsprozessen mit Lebenskonflikten bei Kindern und Jugendlichen mit Förderbedarf im Bereich der [...] radikale Loslösungsbestrebungen im Bereich des Familiären, das Aufbegehren gegen unbekömmliche Didaktiken und Erziehungsstile oder soziale Spannungen, Ausgrenzungserfahrungen im Bereich der Schule, Entwurz [...] sowie Auseinandersetzungsprozessen mit Lebenskonflikten bei Kindern und Jugendlichen mit Förderbedarf im Bereich der emotionalen und sozialen Entwicklung sowie des Lernens, auf der Basis (alltags-)ästhetischer
/en/department-of-education-and-teaching-methods-for-the-promotion-of-emotional-and-social-development/research/completed-research-projects/entwicklung-einer
Jugendlichen im Schwerpunkt emotionale und soziale Entwicklung Listen Entwicklung einer lebensweltorientierten Pädagogik und Didaktik für die schulische Förderung von Kindern und Jugendlichen im Schwerpunkt [...] lebensweltorientierten Pädagogik und Didaktik für die schulische Förderung von Kindern und Jugendlichen im Schwerpunkt emotionale und soziale Entwicklung, Familiäre Traumatisierungsprozesse, Gefühle der Ohnmacht [...] und Praktiken der Jugendlichen. Auf dieser Basis werden Verzweigungen, Fortführungen und Vertiefungen im Sinne sachbezogener Lernprozesse wieder möglich; qualitative Ausrichtung, Handlungs-, Feld- und Pr