Search narrowed by:
Remove all filters
/en/department-for-sustainable-energy-transition/research/completed-projects/ensystra
ENSYSTRA: Energy Systems in Transition Listen Energy Systems in Transition ENSYSTRA ist ein von der Europäischen Union gefördertes Doktorandennetzwerk (EU Horizon 2020 Marie Skłodowska-Curie Innovativ
/en/department-for-sustainable-energy-transition/research/current-projects/trajects
TRAJECTS - Transnational Centre for Just Transitions in Energy, Climate & Sustainability Listen The Transnational Centre for Just Transitions in Energy, Climate and Sustainability- TRAJECTS is one of
/en/ices/projects/ecowel
Towards a Social and Sustainable Green Deal? – Transforming Eco-Welfare in Europe (EcoWel) Listen EcoWel is an international collaborative initiative that is interested in the timely topic of eco-soci
/eem/research/research-projects/hre4
Heat Roadmap Europe Listen HRE4 A low-carbon heating and cooling strategy for Europe. Key facts Keywords Energy system modelling, District Heating and Cooling, Europe, EU28, Heat Roadmap Duration 03/0
/eem/research/research-projects/seenergies
sEEnergies ENGLISH Main Listen sEEnergies ENGLISH Quantification of synergies between Energy Efficiency first principle and renewable energy systems The sEEnergies project aims to quantify and operati
/en/ices/projects/valcon
Value conflicts in a differentiated Europe: The impact of digital media on value Polarisation in Europe Listen The project will examine the role of digital social & news media in creating political va
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/thon-christine-prof-dr/uebergaenge-in-der-bildungslandschaft-flensburg-eine-qualitative-analyse-zu-biographischen-uebergaengen-und-ihrer-institutionellen-begleitung
Übergänge in der Bildungslandschaft Flensburg. Eine qualitative Analyse zu biographischen Übergängen und ihrer institutionellen Begleitung Listen Die Studie erfasst bildungsbiographische Übergänge aus
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/rademacher-sandra-prof-dr/dfg-projekt-individualisierung-und-kontrolle-eine-praxeologische-untersuchung-zum-geoeffneten-unterricht-in-der-grundschule
DFG-Projekt "Individualisierung und Kontrolle. Eine praxeologische Untersuchung zum geöffneten Unterricht in der Grundschule" Listen Das Forschungsvorhaben zielt auf die Analyse der Praxis “geöffneten
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/rademacher-sandra-prof-dr/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
Zukunftsvorstellungen von Kindern und Jugendlichen im interkulturellen Vergleich (Pilotphase) Listen Das Forschungsprojekt befasst sich in kulturvergleichender Perspektive mit den Zukunftsvorstellunge