Search narrowed by:
Remove all filters
/en/ices/projects/sexdiversity
concurrently: (1) A qualitative interview study of persons with diverse DSD conditions and non-binary persons, using an empirical bioethics approach in a hermeneutic-phenomenological perspective. (2) Legal comparisons [...] taking a biographical perspective, we seek to improve the understanding of their situation, needs and views, to identify issues and to (re)formulate German legal norms and regulations in such a way that [...] with DSD and non-binary persons, then to develop a comprehensive legislative programme to change the current gender-binary law and medical regulations in a way that best promotes the human rights of persons
/en/ices/projects/access-institutionelle-huerden-bei-studienentscheidungen
Teilprojekt 2: Theoretische Modellbildung; (Verantwortung: Florian Hertel) In TP2 (Theoretische Modellbildung) entwickelt der Leiter in Kooperation mit den Promovierenden das zentrale theoretische Modell (2.1) [...] t und mit dem bundeseinheitlichen Zugangsrecht unter Aspekten der Chancengleichheit kontrastiert (2.2). Die so ausgearbeiteten institutionellen Veränderungen fachspezifischer sozialer Schließung werden [...] Zeit analysiert (3.2). Schließlich beschreiben kontrafaktische Analysen, wie sich Veränderungen der Zulassungsregime auf die Diversität der Studierenden auswirken können (3.3). Wo es in 3.2 und 3.3 um die
/en/ices/projects/villa-vigoni-autumn-school-in-european-studies
approaches among the Italian and German academics. As a European Studie student with a political science background, listening to a presentation of a Law Professor from Neapels about the Nuclear Cold War [...] was presented. Autumn School in Villa Vigoni is not only a conference that puts participants in a passive listener position, rather it also gives a chance to demonstrate what has been learned and what we [...] Como, where the German-Italian Center for European Dialogue is located, a total of 30 participants, including 5 EUF students and 2 professors, met with students and professors from the Universities of Hamburg
/en/department-for-sustainable-energy-transition/research/current-projects/ensu
805 3014 Gebäude Vilnius 2 - VIL 202 Contact information Phone +49 461 805 3014 E-mail frauke.wiese -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Gebäude Vilnius 2 Room VIL 202 Street Auf dem [...] including sufficiency options in models and scenarios. To this end, the researchers are developing a so-called "sufficiency module" that can be used in various energy models. Sufficiency approaches for
/en/zebuss/forschung/projekte/aktuelle-projekte/nwg-gender-30-in-der-schule
categories have long reverted to the binary “male” and “female” in countries worldwide. Since 2019, a third civil status – ‘divers’ – has existed in Germany (§ 22 section 3 PStG). Key facts Keywords Gender [...] the new gender terminology affects education and teaching. Specifically, it asks how the creation of a ‘third gender’ option impacts school requirements to foster gender diversity at school by promoting [...] non-binary and other gender non-conforming students, as well as the requirements for their inclusion. Part 2 surveys the current national and international state of research on gender diversity and schools. Working
/en/department-for-sustainable-energy-transition/research/completed-projects/diamo-sylt
uni-flensburg.de Gebäude Madrid - MAD 118a Contact information E-mail pao-yu.oei -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Gebäude Madrid Room MAD 118a Street Munketoft 3b Post code / City [...] Klimaschutzes. Ziel des Dialoges ist es 1) gemeinsame Handlungsfelder zu identifizieren und abzugrenzen und 2) für diese Felder konkrete, gemeinsam getragene, ökonomisch und ökologisch nachhaltige Lösungsvorschläge
/en/department-for-sustainable-energy-transition/research/completed-projects/open-modex
uni-flensburg.de Gebäude Madrid - MAD 118a Contact information E-mail pao-yu.oei -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Gebäude Madrid Room MAD 118a Street Munketoft 3b Post code / City [...] können. Im Forschungsprojekt open_MODEX werden bekannte offene Frameworks - urbs, GENeSYS-MOD, GENESYS-2, oemof und Balmorel, einem theoretischen Vergleich unterzogen sowie bezüglich ihrer Berechnungsergebnisse [...] werden, um Stärken sowie Schwächen, Ähnlichkeiten und Unterschiede herauszustellen. Dabei werden u.a. die Erstellung und Entwicklung der Frameworks, ihre Dokumentation, die zu Grunde liegenden mathematischen
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/rademacher-sandra-prof-dr/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
Europa und Internationales (Prof. A. Kleeberg-Niepage, Prof. S. Rademacher, Prof. Lundt, Ilona Westphal & Nina Paarmann) € 500 Konferenzreiseförderung des DAAD für A. Kleeberg-Niepage, nach Turku, Finnland [...] der Kooperationspartner/innen zum Thema "Children‘s and young people‘s perceptions of the future from a cultural comparative perspective an der University of education, Winneba (Ghana) März 2015: Workshop [...] on von Kinderzeichnungen mit der dokumentarischen Methode an der Europa-Universität Flensburg 1. & 2. März 2016: Tagung zum Thema "Childhood, Children and the Future: African and European perspectives